Permalänk
Medlem

24 full HD till kontor, tips?

Hej.

Jag sitter och ska köpa in 8 st skärmar till kontorsarbeten (4 arbetsplatser med 2 skärmar på varje).
Krav är att det ska vara 24" (inte större), Full HD och VESA.
Ska gladeligen finnas hos dustin.

Vi snackar "kontorsarbete", dvs 7-8 timmar framför skärmen varje dag.

Det är två st som jag fundera på, är det någon som vet vilken som är bäst (alternativ har någon annan att rekommendera)

Skärm 1 HP
Skräm 2 Dell

(finns ingen max pris osv, men man behöver kanske inte "fläska på" bara för det)

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

PÅ mitt jobb sitter vi med Samsung S24E650 1920*1080 PLS skärmar, riktigt trevliga.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Darkraii:

Hej.

Jag sitter och ska köpa in 8 st skärmar till kontorsarbeten (4 arbetsplatser med 2 skärmar på varje).
Krav är att det ska vara 24" (inte större), Full HD och VESA.
Ska gladeligen finnas hos dustin.

Vi snackar "kontorsarbete", dvs 7-8 timmar framför skärmen varje dag.

Det är två st som jag fundera på, är det någon som vet vilken som är bäst (alternativ har någon annan att rekommendera)

Skärm 1 HP
Skräm 2 Dell

(finns ingen max pris osv, men man behöver kanske inte "fläska på" bara för det)

Tack på förhand.

Skulle tippa på att det är samma panel i dessa. Rätt vanligt att Dell och HP har mer eller mindre kopior.
Dell har 3 års garanti istället för 1 år.
Om du tittar på skärmar i samma prisklass som Dell:en så är U2412M en rekommendation, 16:10 förhållande så får in mer info på skärmen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

PÅ mitt jobb sitter vi med Samsung S24E650 1920*1080 PLS skärmar, riktigt trevliga.

Sitter med samma på jobbet. Nu är det sällan jag har heldag på kontoret men jag är skitnöjd!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

PÅ mitt jobb sitter vi med Samsung S24E650 1920*1080 PLS skärmar, riktigt trevliga.

Tror att IPS är att föredra i detta tillfälle, "normalt" kör vi med Samsung S22E450, vilket fungera bra för de som siter 2-3 timmar om dagen. Tack för input

Skrivet av DavidtheDoom:

Skulle tippa på att det är samma panel i dessa. Rätt vanligt att Dell och HP har mer eller mindre kopior.
Dell har 3 års garanti istället för 1 år.
Om du tittar på skärmar i samma prisklass som Dell:en så är U2412M en rekommendation, 16:10 förhållande så får in mer info på skärmen.

Tack för input! Ska kolla upp denna skärm.
Hade helt missat att HP endast har 1 år.

Skrivet av Ronnie60:

Sitter med samma på jobbet. Nu är det sällan jag har heldag på kontoret men jag är skitnöjd!

Får kolla upp lite recensioner på denna skärm