Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

24 full HD till kontor, tips?

Hej.

Jag sitter och ska köpa in 8 st skärmar till kontorsarbeten (4 arbetsplatser med 2 skärmar på varje).
Krav är att det ska vara 24" (inte större), Full HD och VESA.
Ska gladeligen finnas hos dustin.

Vi snackar "kontorsarbete", dvs 7-8 timmar framför skärmen varje dag.

Det är två st som jag fundera på, är det någon som vet vilken som är bäst (alternativ har någon annan att rekommendera)

Skärm 1 HP
Skräm 2 Dell

(finns ingen max pris osv, men man behöver kanske inte "fläska på" bara för det)

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

PÅ mitt jobb sitter vi med Samsung S24E650 1920*1080 PLS skärmar, riktigt trevliga.

Main
MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600, RAM: 4x4GB DDR4 @ 2.8GHz, GPU: KFA2 GTX1080 EXOC SNPR, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: NZXT H400i Svart/Rött, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Darkraii:

Hej.

Jag sitter och ska köpa in 8 st skärmar till kontorsarbeten (4 arbetsplatser med 2 skärmar på varje).
Krav är att det ska vara 24" (inte större), Full HD och VESA.
Ska gladeligen finnas hos dustin.

Vi snackar "kontorsarbete", dvs 7-8 timmar framför skärmen varje dag.

Det är två st som jag fundera på, är det någon som vet vilken som är bäst (alternativ har någon annan att rekommendera)

Skärm 1 HP
Skräm 2 Dell

(finns ingen max pris osv, men man behöver kanske inte "fläska på" bara för det)

Tack på förhand.

Skulle tippa på att det är samma panel i dessa. Rätt vanligt att Dell och HP har mer eller mindre kopior.
Dell har 3 års garanti istället för 1 år.
Om du tittar på skärmar i samma prisklass som Dell:en så är U2412M en rekommendation, 16:10 förhållande så får in mer info på skärmen.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av BM-Mods:

PÅ mitt jobb sitter vi med Samsung S24E650 1920*1080 PLS skärmar, riktigt trevliga.

Sitter med samma på jobbet. Nu är det sällan jag har heldag på kontoret men jag är skitnöjd!

Hemma: Acer Predator : i5 6300hq 16gig DDR4 GTX970M 3gb Jobb: Lenovo W541 : i7 6820HQ 8gb nVidia Quadro M1000M.
Kameror: Lumix G80, Canon PS G7x mk2, GoPro Hero 5 Black.
Samsung Galaxy S9 i handen. Fru och 2 barn i hjärtat.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av BM-Mods:

Tror att IPS är att föredra i detta tillfälle, "normalt" kör vi med Samsung S22E450, vilket fungera bra för de som siter 2-3 timmar om dagen. Tack för input

Skrivet av DavidtheDoom:

Skulle tippa på att det är samma panel i dessa. Rätt vanligt att Dell och HP har mer eller mindre kopior.
Dell har 3 års garanti istället för 1 år.
Om du tittar på skärmar i samma prisklass som Dell:en så är U2412M en rekommendation, 16:10 förhållande så får in mer info på skärmen.

Tack för input! Ska kolla upp denna skärm.
Hade helt missat att HP endast har 1 år.

Skrivet av Ronnie60:

Sitter med samma på jobbet. Nu är det sällan jag har heldag på kontoret men jag är skitnöjd!

Får kolla upp lite recensioner på denna skärm