Airport CEO på Steam

Permalänk
Medlem

Airport CEO på Steam

Hämtade hem ett Early Access-spel i helgen och fastnade direkt!

Spelet heter Airport CEO och finns på steam. http://store.steampowered.com/app/673610/Airport_CEO/

Airport CEO är en 2D Tycoon och är ett ledningsspel där du tar platsen som VD för din egen flygplats. Du kommer att bygga flygplatsens infrastruktur med allt från landningsbanor och taxibilar, grindar och asfalt för att bygga terminaler med incheckning, säkerhet, restauranger och shopping. Du kommer att hantera flygplatsens affärsperspektiv genom att anställa anställda och chefer, göra affärer med flygbolagen och se till att ändamål uppfylls genom att hålla koll på budget och resurser.

Lite bilder:

Är det någon mer än mig som köpt och älskar det som jag?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

The ads are getting smarter!

Seriöst dock, såna här spel älskar jag! Verkar ha fått mestadels bra omdömen också. Inte så mycket pengar heller..
Hm, kanske blir ett köp.

Hur mycket buggar och liknande har du upplevt? Tänker mest på grund av att det är early access. Sånt tycker jag förstör spelupplevelsen så då väntar jag hellre.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

The ads are getting smarter!

Seriöst dock, såna här spel älskar jag! Verkar ha fått mestadels bra omdömen också. Inte så mycket pengar heller..
Hm, kanske blir ett köp.

Hur mycket buggar och liknande har du upplevt? Tänker mest på grund av att det är early access. Sånt tycker jag förstör spelupplevelsen så då väntar jag hellre.

Det finns en del buggar men tycker inte det påverkar min spelupplevelse.
Buggarna är i form av, människor som fastnar i slussar och gater, det går att skapa kontor och utse specifik person till dessa rum men det fungerar si sådär, filtering på olika platser i menyn exempelvis när man filtrerar olika yrken när du ska anställda, en del byggprocesser kan se lite konstigt ut, avbryta planerad flight är inte tillgänglig (inte en bugg).

Lätt värt att köpa ändå!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Fan EA annars hade jag köpt gillar såna spel men dom släpps aldrig 3-10års utveckling och om ett spel släpps så är det oftast sämre vid release än vid EA'n, vill inte betala för att vara en betatestare för något som antagligen aldrig blir färdigt har redan gått på den niten vid ett tiotal EA spel.