Vad missar jag med [OLED65B7V] jämfört med andra OLED-modeller?

Permalänk

Vad missar jag med [OLED65B7V] jämfört med andra OLED-modeller?

Hej!

Ser att LG OLED65B7V har blivit prissänkt till 25000:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3616500
Ska man slå till? Missar man något mot de andra modellerna (B7V, E7V etc)?

§3.1 Otydlig trådbeskrivning/Mod
Permalänk
Medlem

b7v ska vara en klar uppgradering i framförallt ljusstyrka och i spelläget har du bara 21ms.

Fick hem min 55b7v för två veckor sedan och blir fortfarande förvånad hur bra den är när jag matar den med bra material

har du tur kan du kanske få 65b7v istället för b6v till liknande pris runt black Friday eller så. Har inte själv jämfört dom men tror det kan vara värt att försöka få en b7a istället.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk

Det där är B6V som du länkat till, B7V ligger kvar på samma pris vad det verkar.

Edit: inser att du menade B6V.

Jag hade en B6 hemma men bytte sedan ut den mot en E6. Störde mig på att skärmen var lite böjd på B6 sedan tycker jag att rörelsehanteringen kändes lite bättre i E6 (enligt mig). Däremot har den blivit skit igen efter senaste uppgraderingen.

läste om
Permalänk
Bildexpert 📺

@JajnesBond: B6-serien har 2016-panelerna och dessa har mer uttalade problem med bandning/fläckvis återgivning av skuggtoner nära svart. 2017-panelerna (LG:s 7-serier) har också en jämnare ljusåtergivning och pendlar inte lika mycket i ljusstyrka baserat på ljusinnehållet i bilden.