Permalänk
Proffsmoddare

Hålen är gängade och äntligen börjar jag få lite flyt i detta bygge.

Distributionsblocket ska ha en UV-LED stripp runt sig så jag måttade till den och testade så att den fungerade.

Tätningen i blocket installerades sen var det bara att börja skruva i skruvarna som håller tätningen på plats med ett jämnt tryck.

Till mitt förra bygge köpte jag denna för att testa att blocket är tätt. Jag skulle verkligen rekommendera att ni provar en sån här. Det är mycket mindre kladd med luft än vatten.

Äntligen dags att börja montera inte lite komponenter i chassit!

Fläktarna i toppen är monterade på en akrylskiva med ett stort hål under varje fläkt. Skivan är foilerad med en två vägs spegelfilm.

På ovansidan av varje fläkt sitter en 5mm distans för att skapa ett avstånd mellan fläkten och skivan ovanför. Detta ger mig en spalt som luften kan sugas in igenom. Skivan på ovansidan har en tunn spalt mellan chassit och sig för att släppa in luft till fläktarna. Den över skivan är också foilerad med två vägs spegelfilm för att skapa en infinity mirror effekt.

Detta är den mindre av två infinity mirrors på detta chassi. Mer bilder kommer senare!

Jag valde att montera Corsairs Commander Pro i botten på chassit. Fläktkablarna behövde förlängas men jag tycker det blev ganska bra!

Det finns lite UV-LEDs här och där i chassit som behövde knytas ihop och matas. Bland annat på den bakre chassisidan där distributionsblocket är monterat. För att underlätta installationen av chassisidan så lödde jag på en kontakt på matningskablarna.

Med chassisidan och därmed distributionsblocket monterat så började jag jobba på rör dragningen. Här kommer anslutningarna till blocket igenom moderkorts plåten.

Här kommer några bilder av rör dragningen. Jag tänker inte gå in så mycket i detalj här. Jag värmde upp rören och bockade där det behövdes helt enkelt.

Detta kommer vara mitt sista log inlägg innan DHW17. Jag kommer att göra ett till inlägg efter DH med fler bilder och kanske en liten video. Modden kommer att ställas ut i Corsairs monter på DH och på Casemod championship. Om du är på DH kom gärna förbi och ta en titt!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Läckert! Se till att bli klar nu så ses vi i montern

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

@timpelay: Det är planen! Jag tänker inte ge dig W.O. i tävlingen om du trodde det

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Då är projektet avslutat och ni kan hitta bilder på det färdiga projektet i galleriet här: Infinity

Visa signatur