Vad får dig att gå upp på morgonen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BooliBoo:

Att gå till jobbet så man kan ha en bra fritid. Väntar bara på en lotto vinst på 20 milj så jag kan sluta jobba och bara ha en rolig fritid. Eller måste man ha tråkigt för att kunna ha roligt?

Det tror jag bestämt att man måste. Kontrast är det som skapar vår vardag. Jag välkomnar "dåliga" dagar till den grad att jag vet att det kommer bli bättre, ofta är det helgen som räddar en Bara att jobba på tills man kan vara ledig ett par dagar liksom!

T ex riktigt glad över att det blev helg nu, och jag gick upp efter att ha dragit mig i 5 min idag då jag vaknade och tittade på klockan, "7:40 holy shit, försovit mig en timme till jobbet!" ett par sekunder senare insåg jag att det var lördag, hehe...

Permalänk
Skrivet av fermia:

Åldern
Förr i tiden kunde jag ligga och dra mig hur länge som helst.Efter 40 års strecket så får jag bara ont i skallen och i kroppen om jag sover längre än 8 timmar..Fördelen med att bli äldre är att man behöver mindre sömn

En av de få fördelarna får man tillägga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

är detta ett kodat meddelande för: HJÄLP MIG!! Min brud e tok knasig och kommer mörda mig om jag inte ger henne uppmärksamhet :):) ?? xD

Nej, det är äkta kärlek.
Då mår man själv toppen när man får göra den man älskar glad.

Hoppas du med får uppleva det någon gång.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Är man tvungen att gå upp? Eller är det så roligt att man kan gå upp? Jag bor tre trappor upp utan hiss. Är det synd om mig för att jag måste gå i trappor eller är jag lycklig för att jag kan?

Permalänk
Medlem

Vakna, jobba, betala räkning så man slipper vräkning.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Stämmer väl in med den bittra kören om att räkningar måste betalas

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz