Vilken typ av CPU-kylare i CM 130

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2011

Vilken typ av CPU-kylare i CM 130

Jag fick tag på en i5 8600k i eftermiddags och ska nu uppgradera hela burken. Ska köpa ett Cooler Master Elite 130 för ett mitx-system. Funderar lite på vilken sorts CPU-kylare jag ska ha men kan inte komma fram till beslut.

Sluten vattenkylning, typ Corsair Hydro H60 v2, känns lockande då de är så kompakta. Däremot har jag läst många omdömen som menar att 120mm är för litet för dessa system, man måste upp till 240mm radiotor för att de ska bli effektiva.

Luftkylning i form av uppåtblåsande(?) kylare, typ Noctua NH-L 12. Det borde passa bra för detta chassi då toppen av chassit är fullt av ventilationshål. Kall luft blåses då in från framsidan i chassit. Alternativt bakåtblåsande luftkylare, men då ser jag utrymmet som väldigt begränsande.

Viktigast för mig är ljudnivå. Vilket alternativ tror ni på för detta chassi? Kom gärna med lite synpunkter utifrån era egna erfarenheter. Jag har aldrig själv haft vattenkylning och därmed ingen erfarenhet av det

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein