Vellinge Pc Byggare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Vellinge Pc Byggare

Någon som handlar härifrån eller vet någonting om denna butik? Funderar på att beställa från deras hemsida men hittar ingen info och nästan inga recensioner...

https://vpcb.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnäng
Registrerad
Sep 2004

@Soffbordet: 21 likes på facebook säger väl ungefär hur stora dom är.
Vad har dom som du inte kan få billigare av seriös åf?

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Soffbordet:

Någon som handlar härifrån eller vet någonting om denna butik? Funderar på att beställa från deras hemsida men hittar ingen info och nästan inga recensioner...

https://vpcb.se/

Kör på det säkra före det osäkra, då du inte hittar några recensioner etc. Verkar inte heller gå att köpa på faktura vilket är en dealbreaker för många. Inte så att man vill casha ut 10-15 papp och sitta och vänta och hoppas på att grejerna kommer.

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | MB: ASUS ROG Crosshair VI Hero | RAM: 4x8GB G.Skill TridentZ RGB @3200MHz CL14 | Cooling: EKWB Custom Loop | PSU: EVGA Supernova G3 650W | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD: WD RED 3TB/8TB | Fans: Noctua iPPC-2000 PWM 3x120 3x140 | Case: Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Monitor: Acer Predator X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

@Soffbordet: Jag kikade i Prisjakt och Vellinge PC Byggare har fått bara tre betyg på lika många månader. Det är lätt att gissa det är en ganska ny affärsrörelse,men det är bara mina egna spekulationer.

Länk till Prisjakt

Cooler Master ATCS840 | Corsair AX1500i | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1 | Windows 10 Pro x64
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnäng
Registrerad
Sep 2004

Ägare född -99 , bosatt utomlands.
KB dessutom, känns väl tryggt?

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Apr 2016

Jag beställde en Samsung 500gig SSD av dom för 2 månader sen typ. Vart inga problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av Arcec:

Kör på det säkra före det osäkra, då du inte hittar några recensioner etc. Verkar inte heller gå att köpa på faktura vilket är en dealbreaker för många. Inte så att man vill casha ut 10-15 papp och sitta och vänta och hoppas på att grejerna kommer.

Nej har inte tänkt chansa därför frågar jag här först om det är någon annan som handlat där eller öht vet något om dom!

Skrivet av Techs:

@Soffbordet: Jag kikade i Prisjakt och Vellinge PC Byggare har fått bara tre betyg på lika många månader. Det är lätt att gissa det är en ganska ny affärsrörelse,men det är bara mina egna spekulationer.

Länk till Prisjakt

Första inlägget på deras facebook är från november 2016, så man tycker att fler borde sett denna sida och undrat samma som jag.

Skrivet av Deejay_Alive:

Ägare född -99 , bosatt utomlands.
KB dessutom, känns väl tryggt?

Hade det känts tryggt hade jag handlat där utan att kolla upp dom först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnäng
Registrerad
Sep 2004

@Soffbordet: Jag tycker i allafall att en seriös butik för mig erbjuder Klarna eller Svea Finans för fakturaköp.
Sen nja, luras inte för mycket av priset, har du tur och inga problem med kortet så kan det vara ett fynd.
Men dom måste gå back på det grafikkortet, är väl för att försöka locka köpare. Ingen dist kan lösa det så billigt.
Speciellt inte till ett så litet bolag (omsättning 200-300 tusen), men något måste dom ju sälja med den omsättningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Soffbordet:

Nej har inte tänkt chansa därför frågar jag här först om det är någon annan som handlat där eller öht vet något om dom!

Första inlägget på deras facebook är från november 2016, så man tycker att fler borde sett denna sida och undrat samma som jag.

Hade det känts tryggt hade jag handlat där utan att kolla upp dom först

Jag hann aldrig så långt som att kolla om dom har en sida hos nylleboken

Cooler Master ATCS840 | Corsair AX1500i | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1 | Windows 10 Pro x64
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

hittade detta https://www.tradera.com/profile/feedback/4151550/vpcb?role=se... , tror dock jag avstår ändå när dom inte kan erbjuda faktura!

(edit) Kanske får ändra mig, efter att ha grävt lite så ser jag att det är samma ägare som ägde quizcore.se (konkurs nu).
Hittade en tråd här på sweclockers om quizcore.se där en användare skrev såhär:
Kan upplysa er om att ägaren till Quizcore.se stod tidigare som ägare till Netgiganten.se som sedermera gick i konkurs

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1082585-nagon-som-hand...

Verkar som att ägaren har problem att hålla igång bolagen men ingen verkar ha problem med att få sina leveranser av dom!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Köpte nyligen från dem varor som ingen annan hade i lager. Var mycket skeptisk till att de skulle finnas i lager men de fanns faktiskt och priset var lägre än från övriga på Prisjakt. Varorna skickades samma dag som ordern lades. Extremt positivt förvånad.

De gick troligen back på min order men levererade toppservice ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Deejay_Alive:

@Soffbordet: 21 likes på facebook säger väl ungefär hur stora dom är.
Vad har dom som du inte kan få billigare av seriös åf?

För antal följare på FB spelar faktisk roll?

TS: Pröva, om du vill. Alternativet är en mer känd ÅF.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2012

Jag personligen skulle inte köpt nån datorkomponent där ifrån iallafall, i mina ögon får jag intryck att de är oseriösa och budgetsida samt att man inte hitta några stämplar t,ex trygg e-handel. För mig måste sånt finnas på en webbutik.

Men kollar man på prisjakt vad folk har skrivit om dem så verka de va helt okej ändå. https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=29817

CASE: Fractal Design Define R5 Black MOBO: MSI X370 GAMING PRO CARBON CPU: AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz 19MB CPU COOLER: Noctua NH-D15 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX M.2: Samsung 960 EVO 250GB SSHD: Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB HDD: Seagate Barracuda 12TB (3x4TB) 7200rpm 64MB OS: Windows 10 Pro 64-bit OEM GPU: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW Gaming PSU: EVGA Supernova G2 750W