Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Prissättning?

Behöver råd angående prissättning på min stationära, ska säljas då jag inte har tid att använda den längre..

Cpu: I7 6700k
Gpu: Gigabyte G1 GTX 980TI
Mb: Asus Pro Gaming z170
Ram: 16 gb Corsair Vengeance 3200 MHz
Ssd: Samsung Evo 850 256 Gb
Hdd: 2 st Seagate 2TB 7200rpm (4TB tot alltså)
Psu: Cooler Master v750
Chassi: Fractal Design Define R4
Cpukylare: Cooler Master Hyper 212 evo

+några chassifläktar

Tacksam för tankar och tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012

Jag skulle säga 4-5k, kanske lite mer. Finns det kvitton, inget operativsystem? Skick?

[Nano S] [1700X@3.9GHz (1.28V)] [D15S] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017

Skulle gissa på 5-7k

CPU: R7 1700 3.8GHz | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black(core: 1627 MHz, Mem: 11208 MHz) | MB: MSI X370 Gaming Pro Carbon| RAM: 2x8 Gb G.Skill Ripjaws V @3200MHz CL14|Cooling: Fractal Design Celsius S24 (Corsair ML120)|PSU: EVGA Supernova G3 750W|SSD: Samsung 960 EVO 500Gb + Samsung 850 EVO 500Gb + Intel DC S3510 480 Gb|HDD: WD Black 1Tb|FANS: Corsair ML140 x2|CASE: Fractal Design Meshify C|RGB: 4x Phanteks Halo + Wraith Spire LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

Jag hade nog tagit ut 6-8. Bara CPU, Mobo, RAM samt GPU skulle jag värdera till 5,5-6.

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av HenKenny:

Jag skulle säga 4-5k, kanske lite mer. Finns det kvitton, inget operativsystem? Skick?

4-5k? Skicka gärna ett PM när du ska sälja en dator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012

@Kakann: Det är grejer som är ca två år gamla, garantin är förmodligen slut och vi vet inte skicket på grejerna. Kvitton har heller inte sagts att det finns och vi vet heller inte om man har tänkt på ESD och dammsugit datorn.. jag står fast vid 4-5k, kanske lite mer.

Finns kvitton, det är bra skick på grejerna och de inte utsatts för elakheter så skulle jag säga över 5k, kanske 6k.

Vad tycker du själv eftersom att du nu dissar min uppskattning?

[Nano S] [1700X@3.9GHz (1.28V)] [D15S] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

7-8000kr och då tycker jag ändå att jag har räknat i underkant. @HenKennys bud är katastrofdåligt. Du får minst 4000kr för bara processorn och grafikkortet.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017

Du får minst 8k för den på blocket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2013

Här på SweClockers marknaden, 7.5k
På Blocket kan du nog få 8k - 9k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2015

Absolut minst 7-8k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av HenKenny:

@Kakann: Det är grejer som är ca två år gamla, garantin är förmodligen slut och vi vet inte skicket på grejerna. Kvitton har heller inte sagts att det finns och vi vet heller inte om man har tänkt på ESD och dammsugit datorn.. jag står fast vid 4-5k, kanske lite mer.

Finns kvitton, det är bra skick på grejerna och de inte utsatts för elakheter så skulle jag säga över 5k, kanske 6k.

Som sagt av andra, du är helt sjukt i underkant och jag är rätt övertygad om att han får minst 7k utan större ansträngning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av HenKenny:

Kvitton? Vem bryr sig om sånt när man köper en beg dator där garantier har gått ut? Hur mycket tänker du att det sänker värdet?

Samma med Esd, har man nu inte tänkt på det men inget paja så är det ju ingen fara och sakerna är då i samma skick som om esd-armband hade nyttjas.

2 år är ju ingenting för prylar som cpu och liknande, man får ju se vad sakerna presterar. i7 6700 är ju en mycket bra cpu för spel och ett 980ti är ju ett grymt kort! Bara för att det kommit nyare cpu:er och gpu:er presterar inte dessa saker sämre i sig.

Om han hade plockat ur gpu och sålt det separat, vad tror du det hade sålts för? Tycker du att resten av datorn bara är värd 4500:- minus vad du tror att 980ti sålts för?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Panzerfister:

Kvitton? Vem bryr sig om sånt när man köper en beg dator där garantier har gått ut? Hur mycket tänker du att det sänker värdet?

Samma med Esd, har man nu inte tänkt på det men inget paja så är det ju ingen fara och sakerna är då i samma skick som om esd-armband hade nyttjas.

2 år är ju ingenting för prylar som cpu och liknande, man får ju se vad sakerna presterar. i7 6700 är ju en mycket bra cpu för spel och ett 980ti är ju ett grymt kort! Bara för att det kommit nyare cpu:er och gpu:er presterar inte dessa saker sämre i sig.

Om han hade plockat ur gpu och sålt det separat, vad tror du det hade sålts för? Tycker du att resten av datorn bara är värd 4500:- minus vad du tror att 980ti sålts för?

Håller med om det mesta men det du skriver om ESD är fel, det kan mycket väl visa sig fel på produkter efter 3-4-5 år om de inte hanterats korrekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Kakann:

Håller med om det mesta men det du skriver om ESD är fel, det kan mycket väl visa sig fel på produkter efter 3-4-5 år om de inte hanterats korrekt.

Ok, det visste jag inte om. Jag har aldrig använt sånt och aldrig haft nått bekymmer men det är ju ett väldigt snävt urval för att kunna dra några direkta slutsatser av!

Får läsa på lite om det och utvärdera om det är dags att investera 50:-