Quake2 3dnow problem

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

Quake2 3dnow problem

Hej. Jag håller på att bli gråhårig över ett bekymmer jag har med Quake2.
Har installerat 3dnow patchen och den funkar fint.

Problemet är att varje gång jag startar Q2 så måste jag gå in i inställningarna och välja 3dnowOpengl varje gång jag startar spelet.
Jag minns att en gång i tiden så hade jag en bat fil som gjorde det åt mig.

Finns det någon som kom ihåg hur man gjorde den batfilen?
Har googlat mig gråhårig över detta

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1650@4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Jag körde K6-2 450 och 500@550Mhz med Voodoo 2 och GeForce 2 GTS.

Mins inte om jag körde med Voodoo 2 kortet eller GeFroce 2 kortet men jag hade 3Dnow! patchen också.

Gjorde min K6-2 450 snabbare än en Celeron 400Mhz så en boost på runt 30% eller mer tror jag.

Kör du med 3Dfx kort eller nåt annat? Mins inte om Quake 2 gillar voodoo 3 tex.
Mins dock inte att jag hade det problemet, hade jag det så fixade jag nog det med.

Jag fundera på om du inte bara kan göra kopior av 3Dnow dll filerna och ta bort am i slutet på dll filerna och ersätta originalfilerna, gör bakup först dock.
ref_glam.dll > ref_gl.dll
ref_swam.dll > ref_sw.dll
3dfxglam.dll > 3dfxgl.dll

Dom ligger väl i baseq2 mappen har jag för mig.
http://www.markshan.com/thesinraven/patches-demos/3dnowq2.txt
På så vis bara välja opengl så borde du få 3Dnow optimeringen ändå.
Med K6-2 och liknande borde du får en ganska bra bump som du kan bencha upp så ser du ju om det fungerar.
Mins inte om jag gjorde så i fall jag hade problemet men varför inte.

Sedan är optimeringen bara bra till K6 processorer, K7 och upp är det inte lönt på.

Kommandon för Quake2 på steam.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish...

Du kan tex göra en genväg till quake2.exe och editera genvägen och lägga till "+set" efter Quake2.exe för att få den att konfigurera något när spelet startas.
Behövs kanske " " runtom hela kommandoraden, mins inte.
Gjorde så för att får glquake att ställa in rätt upplösning osv på min burk.

Finns lite tips här.
https://www.eecis.udel.edu/portnoi/public_html/quake/quakeiic...
Kolla under 2.3, "Command Line Parameter:"

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

@pa1983: Tackar för tipsen. Blir väl lite pyssel med de me ikväll då

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1650@4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

@necrodude: provade att byta namn på filerna.
Det funkade!!@@ 😆😊😊😊😊

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1650@4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.