Permalänk

34 skärm bättre än 27?

asus 27 rog swift g-sync är 8k nu och man får 165Hz.
asus 34 rog switft g-sync IPS curved får man ut 100hz.

jag bruka spela FPS spel och undra vilken kan vara den bästa för mig? behöva inte vara mellan de två.
har någon spelat med en 3400x1400? vad tyckte ni?

Permalänk
Medlem

3440x1440 är finemang!

Permalänk

Jag äger den förstnämnda och har spelat på den andra. För min egna del så tycker jag 21:9 är för bred för fps-spel. Hade jag fortfarande spelat säg wow eller rts-spel så hade det vart en annan sak. Men för fps hade jag köpt 27an.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

Jag äger den förstnämnda och har spelat på den andra. För min egna del så tycker jag 21:9 är för bred för fps-spel. Hade jag fortfarande spelat säg wow eller rts-spel så hade det vart en annan sak. Men för fps hade jag köpt 27an.

Låter som att du borde ha en 21:9 och helt enkelt ställa ner till en 16:9 upplösning för dom spel du hellre kör så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinymartin:

asus 27 rog swift g-sync är 8k nu och man får 165Hz.
asus 34 rog switft g-sync IPS curved får man ut 100hz.

jag bruka spela FPS spel och undra vilken kan vara den bästa för mig? behöva inte vara mellan de två.
har någon spelat med en 3400x1400? vad tyckte ni?

Kan inte uttala mig om IPS jag har en 21:9 34" Curved med VA panel, curved tillför i den bredden storleken, älskar formatet och betraktningsvinkeln är enorm kan sitta på sidan och det ser bra ut (behöver inte sitta rakt framför skärmen)
IPS funkar säkert också, antar att det är TN man ska undvika gällande betrakningsvinklar iaf

FPS, Rally osv spel som inte ställer stora krav på HUD passar sig i 21:9 enligt mitt tycke övriga spel brukar jag ställa ner upplösningen eller köra i windowed (16:9) typ civilisation och management spel blir lite träligt att leta efter grejer i hörnen.

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Låter som att du borde ha en 21:9 och helt enkelt ställa ner till en 16:9 upplösning för dom spel du hellre kör så.

Som jag skrev så hade det vart en annan sak om jag fortfarande spelade andra typer utav spel. Jag spelar enbart fps-shooters för tillfället, mycket av det är CS:GO. Så jag ser ingen anledning till att ha en 34" 21:9.

Men som sagt för TS fråga är är ingen utav de båda skärmarna speciellt mycket bättre än den andra, frågan ligger i om man känner att man vill ha lite extra pixlar på bredden

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |