Tips på vad man kan göra med tv boxar som inte används längre?

Permalänk

Tips på vad man kan göra med tv boxar som inte används längre?

Är det soptippen som gäller för alla mina tv boxar?
Vore kul om man kunde göra om den till en smartbox tex.
Kom med förslag.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Elektronikåtervinningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Limma ihop dem och gör ett klämmigt vardagsrumsbord. Dekorera med skärvor från en gammal blomkruka.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det enda man kan återvinna är AC/DC aggregat resten är passé, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Förlåt för bump men tyckte det passade in här.
Det är så att TV-boxen nere i stugan har gått sönder, vill inte starta alls.
Och då kom jag tänka på att jag har några tv-boxar jag har köpt utav Boxer och viasat.
Kan man då använda dessa med att få in kanaler genom vanlig antenn? Alltså inga kort eller dem är låsta till att man måste använda kort?

Om inte, någon som kan länka någon vettig box som funkar för mitt ändamål.
Jag bryr mig inte om HD eller något ju, utan vill mest ha 1,2 och alla gratiskanaler som erbjuds i detta fina avlånga land.

EDIT: Att jag frågar är för att jag har inte boxarna i närheten, utan några timmars körning och kan inte testa själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Förlåt för bump men tyckte det passade in här.
Det är så att TV-boxen nere i stugan har gått sönder, vill inte starta alls.
Och då kom jag tänka på att jag har några tv-boxar jag har köpt utav Boxer och viasat.
Kan man då använda dessa med att få in kanaler genom vanlig antenn? Alltså inga kort eller dem är låsta till att man måste använda kort?

Om inte, någon som kan länka någon vettig box som funkar för mitt ändamål.
Jag bryr mig inte om HD eller något ju, utan vill mest ha 1,2 och alla gratiskanaler som erbjuds i detta fina avlånga land.

EDIT: Att jag frågar är för att jag har inte boxarna i närheten, utan några timmars körning och kan inte testa själv.

Ptjae, det beror väl på hur gamla de är? Om de är för gamla är det inte säkert att de har rätt "band". Det skedde ett byte runt 2010 nämligen som gjorde gamla boxar obrukbara.

Men om de är tillräckligt nya så kan du mycket riktigt ta emot basutbudet utan något kort (typ alla svt, 4an, 6an och ev någon mer).

Iaf för boxer behöver du inte något kort. Osäker med viasat dock.