Google Maps seg som sirap på Chrome

Permalänk
Medlem

Google Maps seg som sirap på Chrome

Hej.

Google Maps är väldigt segt på chrome, flera sekunders fördröjning innan texten hamnar i sökfältet. Googles sökmotor och alla andra tjänster funkar. Använder jag Maps Lite är det inga problem. Någon som vet vad det kan bero på?

Dator:
AMD 955
Radeon 6950 2Gb
16 Gb 1333MHz
100 Mbit
1440p skärm
Asus M4A78T-E
Windows 10 Pro
1Tb Samsung 850 EVO

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem

Logga ur google, rensa cache och flusha dns, logga in igen?
Har du många kartor och objekt i maps som du använder, prova om det blir skillnad urloggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Logga ur google, rensa cache och flusha dns, logga in igen?
Har du många kartor och objekt i maps som du använder, prova om det blir skillnad urloggad.

Loggade ur, rensade cache och flushade DNS men fortfarande segt

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chesluk:

Loggade ur, rensade cache och flushade DNS men fortfarande segt

Ok, då är det ju jättekonstigt. Då det dröjer innan du får skriva / etc så kan ju jag tycka att det är mer ett lokalt fel, har du en massa tillägg igång? Har du hög CPU-last?

Permalänk
Medlem

Blir det någon skillnad om du disablar hardware acceleration i Chrome?

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Ok, då är det ju jättekonstigt. Då det dröjer innan du får skriva / etc så kan ju jag tycka att det är mer ett lokalt fel, har du en massa tillägg igång? Har du hög CPU-last?

Nej, försöker ha antalet öppna program så lite som möjligt. Enligt aktivitetshanteraren är lasten noll men när jag skriver in maps.google.se i adressfältet och trycker enter så rusar den upp till 95% i flera sekunder sen går den ner.

Skriver jag en bokstav går den in direkt men flera på raken typ sdlfkjasdlf går långsamt.

Skrivet av Xay0r:

Blir det någon skillnad om du disablar hardware acceleration i Chrome?

Nej, har alltid hårdvaruacceleration stängt eftersom Youtube och annan video blir svart när den är på så man måste vänta eller spola med reglaget tills det försvinner.

Visa signatur