Permalänk
Medlem
  1. Är denna bättre än SupaRetroN HD?
    rejält mycket dyrare iaf.

  2. Snubblande över en lista med spel som INTE går att köra som rom eftersom det saknas chipet som sitter i kassetten, hittar den inte igen. :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:
  1. Är denna bättre än SupaRetroN HD?
    rejält mycket dyrare iaf.

  2. Snubblande över en lista med spel som INTE går att köra som rom eftersom det saknas chipet som sitter i kassetten, hittar den inte igen. :-/

Den klarar alla spel om du kör från kassett .

SupaRetroN HD är rena skräpet i jämförelse med supernt.

SupaRetroN HD har dålig bild, ljud och input lag m.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på ifall det är helt hopplöst att få tag på en NT Mini nuförtiden?
På hemsidan står det "out of stock". Innebär det att de har slagit igen tillverkningen av den konsolen för gott?
De verkar väldigt sällsynta i överlag...Såg en på amerikanska ebay och där var budgivningen uppe i över 7000 kr???
Borde det inte vara en skapligt stor efterfrågan på just denna konsol? Någon som har mer koll än mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickeP86:

Är det någon som har koll på ifall det är helt hopplöst att få tag på en NT Mini nuförtiden?
På hemsidan står det "out of stock". Innebär det att de har slagit igen tillverkningen av den konsolen för gott?
De verkar väldigt sällsynta i överlag...Såg en på amerikanska ebay och där var budgivningen uppe i över 7000 kr???
Borde det inte vara en skapligt stor efterfrågan på just denna konsol? Någon som har mer koll än mig?

Det verkar inte som de kommer göra några mer och får du den för under 1000-1100 dollar på ebay så är det biligt de har gått för uppemot 1700 dollar...

Permalänk
Medlem

Vadå, går jag in på deras hemsida går det att köpa den svarta, samt förbeställa de andra färgerna. Verkar inte vara slut.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vadå, går jag in på deras hemsida går det att köpa den svarta, samt förbeställa de andra färgerna. Verkar inte vara slut.

Köp en nt mini åt mig då....
Det du sett är super nt inte nt mini .

Super nt är en super Nintendo fpga klon, nt mini är en nes klon som även kan spela andra konsoler det är skälet till att den kostar multum på ebay just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Köp en nt mini åt mig då....
Det du sett är super nt inte nt mini .

Super nt är en super Nintendo fpga klon, nt mini är en nes klon som även kan spela andra konsoler det är skälet till att den kostar multum på ebay just nu...

Aha, jag missade det. Jo jag vet mycket väl skillnaden på dem. Men antog att det handlade om super nt eftersom du postade i denna tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Aha, jag missade det. Jo jag vet mycket väl skillnaden på dem. Men antog att det handlade om super nt eftersom du postade i denna tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag svarade bara på NickeP86 fråga postade ingen ....

Permalänk
Medlem

Läste på deras hemsida nyss.

Här är ett inlägg som postades den 25 Maj i år så att döma av texten verkar de bara ha tagit paus i produktionen av NT Mini i förmån för prioritering av Super NT.

"Nt mini is currently unavailable

Nt mini is an incredibly difficult and time consuming product to manufacture. We're currently focused on Super Nt and we don't have the manpower to produce another run at this time. Nt mini unfortunately requires a borderline unreasonable amount of oversight from our best people. We appreciate your understanding and please know we're bummed we can't make it available at this time, too."

Jag håller tummarna stenhårt och hoppas att det åter igen finns en chans att beställa ett exemplar i höst igen.
Missade helt att denna fanns första gången den annonserades. Kosta vad det kosta vill men detta är ett MÅSTE ha!
Någon som vet hur många exemplar av NT Mini de har sålt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickeP86:

Läste på deras hemsida nyss.

Här är ett inlägg som postades den 25 Maj i år så att döma av texten verkar de bara ha tagit paus i produktionen av NT Mini i förmån för prioritering av Super NT.

"Nt mini is currently unavailable

Nt mini is an incredibly difficult and time consuming product to manufacture. We're currently focused on Super Nt and we don't have the manpower to produce another run at this time. Nt mini unfortunately requires a borderline unreasonable amount of oversight from our best people. We appreciate your understanding and please know we're bummed we can't make it available at this time, too."

Jag håller tummarna stenhårt och hoppas att det åter igen finns en chans att beställa ett exemplar i höst igen.
Missade helt att denna fanns första gången den annonserades. Kosta vad det kosta vill men detta är ett MÅSTE ha!
Någon som vet hur många exemplar av NT Mini de har sålt?

Jag är en lycklig ägare i alla fall..

Är du ute efter bara nes biten skulle jag även kollat in retrousb avs har en sådan också och den har en minst lika bra fpga core som nes mini.
Du missar dock möjligheten till att ladda spel från sd kort och de andra konsolerna nes mini emulerar...

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Super NT i September.
Har fått tracking nr från DHL och kan se att den kommit till Sverige.
Vet inte om jag kanske kan hämta den redan idag.
Tidigare stod det att uppskattad leverans var 5:e oktober, vilket är imorgon.

Jag ville beställa kontrollers också.
På analogue's hemsida ser man 8Bitdo SN30 kontrollers.
Men det går inte att beställa direkt från dem. De länkar till Amazon istället.
Jag ville ha 8Bitdo SN30 Retro Set (SF Edition)
Super Famicom utgåvan, som ser ut ungefär som både de Japanska Superfamicom kontrollerna,
men även som de europeiska Super Nintendo kontrollerna

Försökte först beställa samma dag som jag beställde Super NT.
Men då var de "Exclusively for Prime members".
Jag kollade tidigare i veckan. Då gick det att beställa vanligt.
Men nu har jag uppskattad leverans mellan 15 - 22 Oktober.

Går man in och kollar så är de nu igen "Exclusively for Prime members".
Dessutom shipping och import fees.
För mig blev det $23.
Men nu är det $75 för SF Edition och SN Edition eller de svarta är $93.

Man undrar vad de håller på med.
$23 är ganska rimligt. De skickas ändå från USA.
Men $75 eller $93 är rätt mycket...
och olika priser beroende på vilken färg man väljer? Hur påverkar färgen fraktkostnaden ??

Amazon är ett stort företag. Att skicka handkontroller borde inte vara "rocket science".

Jag kollade efter svenska återförsäljare också.
Hittade bl.a. på Webhallen och Inet.
Men de har enbart den svarta utgåvan.
Jag skulle tro att SF Edition borde vara populär här, åtminstone inom nischen folk som vill ha trådlösa handkontroller som fungerar med Super Nintendo/Super Famicom och kloner. Eftersom de Europeiska konsolerna hade samma färgschema som Japanska Super Famicom.
Så jag undrar varför de svenska återförsäljarna bara tar in de svarta kontrollerna.

Permalänk
Medlem

Oväntat nog ringde ett DHL-bud på dörren i förmiddags med ett stycke Super NT Kollade fraktnr. bara för några dagar sen och då hade den inte ens skickats, trodde jag skulle få det tidigast nästa vecka.

@GuessWho: Typ en sån här? Inkluderar både adaptern och kontrollen.

Personligen föredrar jag den äldre modellen som faktiskt ser ut som en SNES-kontroll (se ovan). Köpte själv två i somras när jag beställde min Super NT. Kostar för tillfället runt 300kr i svensk butik men då måste man även köpa till adaptern för att koppla in i sin Super NT som lägger till runt 200kr.

Permalänk
Medlem

Fick min Super Nt förra veckan och den uppfyller verkligen mina förväntningar, men undrar om någon här har provat den svenska versionen av Shadowrun?

För mig så fungerar inte att ändra inställningarna i huvudmenyn för kontrolltyp, musik m.m.
Och bakgrundsmusiken spelar inte alls.

Tänker skicka ett mail till Analogue och se om dom kan fixa till detta, men tänkte kolla runt lite först om någon annan har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effeevee:

Fick min Super Nt förra veckan och den uppfyller verkligen mina förväntningar, men undrar om någon här har provat den svenska versionen av Shadowrun?

För mig så fungerar inte att ändra inställningarna i huvudmenyn för kontrolltyp, musik m.m.
Och bakgrundsmusiken spelar inte alls.

Tänker skicka ett mail till Analogue och se om dom kan fixa till detta, men tänkte kolla runt lite först om någon annan har samma problem?

Gissar att du ändrat till pal läge 50hz m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Gissar att du ändrat till pal läge 50hz m.m.

Jo jag har ändrat runt och provat med allt jag kan tänka mig.
Jag har provat en handfull med spel och än så länge så är det bara Shadowrun som strulat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effeevee:

Jo jag har ändrat runt och provat med allt jag kan tänka mig.
Jag har provat en handfull med spel och än så länge så är det bara Shadowrun som strulat.

Provade snabbt på mitt sd2snes och där fungerade det utan problem i alla fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Provade snabbt på mitt sd2snes och där fungerade det utan problem i alla fall..

Har också provat spelet via SD2SNES där spelet också fungerade, spelet fungerar på mitt orginal SNES samt Retron 5, kunde inte läsa sparspelen på Retron 5 dock.
Har även provat det på ett annat Super Nt med samma fel.
Så felet verkar bara uppstå om man kör med originalkassett med Super Nt.
Har inte provat någon annan variant av Shadowrun kassett då jag inte har tillgång till dessa.

:Edit
Glömde skriva att sparspelen inte heller fungerar på Super Nt.
Och jag har rengjort kontaktytorna på kassetten så dålig kontakt ska inte vara problemet.

Tillägg av info.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Effeevee:

Har också provat spelet via SD2SNES där spelet också fungerade, spelet fungerar på mitt orginal SNES samt Retron 5, kunde inte läsa sparspelen på Retron 5 dock.
Har även provat det på ett annat Super Nt med samma fel.
Så felet verkar bara uppstå om man kör med originalkassett med Super Nt.
Har inte provat någon annan variant av Shadowrun kassett då jag inte har tillgång till dessa.

:Edit
Glömde skriva att sparspelen inte heller fungerar på Super Nt.
Och jag har rengjort kontaktytorna på kassetten så dålig kontakt ska inte vara problemet.

Problemet är väl att den är mest testad när det gäller ntsc samma nt minin de spelen som krånglar eller glitchar är oftast PAL varianten.

Du har inte ökat antalet sprites heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Problemet är väl att den är mest testad när det gäller ntsc samma nt minin de spelen som krånglar eller glitchar är oftast PAL varianten.

Du har inte ökat antalet sprites heller?

Har provat med både av och på gällande mer sprites på skärmen.
Men det är väl som du skriver att dom mest provat med NTSC spel.
Får prova och skriva ett mail till dom och beskriva felet så tydligt som möjligt och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

@Effeevee: Kan inte problemet med saves bara vara ett dåligt batteri? Antar att du har uppdaterat till senaste firmware också? Jag har tyvärr inte Shadowrun så kan inte testa det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

@Effeevee: Kan inte problemet med saves bara vara ett dåligt batteri? Antar att du har uppdaterat till senaste firmware också? Jag har tyvärr inte Shadowrun så kan inte testa det själv.

Kör med senaste firmware ja.

Sparspelen fungerar på mitt original SNES, men det klart om spänningen börjar bli dålig i batteriet så kanske det kan påverka.
Får prova att spela lite och spara och ladda sparspelen på mitt SNES och se hur det fungerar.

Mätte upp 2.8V på batteriet, monterat på kretskortet fortfarande då.
Så det börjar väl bli dåligt.