Virus messenger youtube

Permalänk

Virus messenger youtube

Hej,

Min sambo klickade på den länken som hon fick via messenger att du är med på någon video eller vad det nu stod. Någon som vet vad detta gör exakt ? Dessutom loggade hon in på facebook via länken eller vad det nu var. Hon har bytt lösenord på facebook och alla ställen hon har inlogg på. Ingen annan har fått länken från henne på messenger, så vet inte om det hann hända något. Därav undrar jag om någon vet om länken körde någon skadlig kod eller liknande så telefonen är utsatt för något ?

/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hej,

Min sambo klickade på den länken som hon fick via messenger att du är med på någon video eller vad det nu stod. Någon som vet vad detta gör exakt ? Dessutom loggade hon in på facebook via länken eller vad det nu var. Hon har bytt lösenord på facebook och alla ställen hon har inlogg på. Ingen annan har fått länken från henne på messenger, så vet inte om det hann hända något. Därav undrar jag om någon vet om länken körde någon skadlig kod eller liknande så telefonen är utsatt för något ?

/Force

Vad jag hört i vänskapskretsen så är det flera som har samma problem. Verkar som om man byter lösenord så upphör problemen.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Ingen som vet om det installeras något script på telefonen eller liknande när man klickar på länken ?

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Ingen som vet om det installeras något script på telefonen eller liknande när man klickar på länken ?

verkar inte som det
https://www.facebook.com/Bluffakuten/photos/a.141464997876854...

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

Okej, hmm... verkar skumt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

där du loggar in på Facebook via länken är inte Facebook, utan en phishing sida som bara ser ut som Facebook. så se till att byta alla ställen där hon har samma email och lösenords kombo.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Jepp, det är fixat. Allt är bytt, är lite oroligt att något script är kört på telefonen men när man läser verkar det inte vara så.

Permalänk
Medlem

En vän har nu fått detta men han använder bara facebook på telefonen och av det jag har förstått så använder viruset tillägg på chrome för att spridas. Så ja jag vet inte hur detta funkar. Vill få detta fixat så snabbt som möjligt