Permalänk
Medlem

Hjälp med tv val

Hej! Kan inte bestämma mig vilken av dessa jag ska köpa. Vilker tycker ni jag ska välja?

LG 60"

SAMSUNG 55"

Permalänk
Medlem

Röstade enbart på utseendet. LG har snyggare fötter Dessutom är den lite större så då blir den också lite mer prisvärd...?

Personligen hade jag bildat mig en uppfattning i en affär och kommit hem med en SONY

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag hade valt LG, värt att notera idag kör jag med en UE55JU7005 och är inte speciellt nöjd.

Visa signatur

Cooltek w2, Seasonic 520w, i7 4790k, Crucial 16 gb & GTX 980 ti

Permalänk
Medlem

@vaefla:

Sonyn XE8505 är betydligt bättre för de pengarna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4141738

Annars ska du upp till MU8000 för att få en bättre TV men ligger över prisklassen!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Kör en ganska ny samsung 55" ingen aning vilken modell faktiskt, är ganska besviken fakiskt. Relativt seg och bilden är inte så bra som jag förväntade mig för 15k

Har hört att Sony och Philips är mycket bra.

Permalänk

Tycker du ska köpa en oled tv.....

Men jag hade valt den med störst bildyta.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Fantgrenen:

Kör en ganska ny samsung 55" ingen aning vilken modell faktiskt, är ganska besviken fakiskt. Relativt seg och bilden är inte så bra som jag förväntade mig för 15k

Har hört att Sony och Philips är mycket bra.

Kapar tråden lite, men när du lägger 15k, varför la du inte till 3k och köpte denna oled? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095122

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

@blue eyed devil:
Sosmagt jag har ingen koll överhuvudtaget på tv-apparater. Och eftersom de flesta jag känner kör Samsung och hade inga klagomål så drog jag till med min, jag fick min tv för ett lite billigare pris också. Men nu i efterhand ångrar jag köpet ganska rejält, var hos en kompis som satt på en 4k philips 50" som han betala 8k för. Den får min att se ut att vara 10 år gammal, fast den bara är snart 8 månader.

Som svar på din fråga, så vet jag faktiskt inte, hade ingen aning om att den tv:n ens existerade.

Permalänk
Skrivet av Fantgrenen:

@blue eyed devil:
Sosmagt jag har ingen koll överhuvudtaget på tv-apparater. Och eftersom de flesta jag känner kör Samsung och hade inga klagomål så drog jag till med min, jag fick min tv för ett lite billigare pris också. Men nu i efterhand ångrar jag köpet ganska rejält, var hos en kompis som satt på en 4k philips 50" som han betala 8k för. Den får min att se ut att vara 10 år gammal, fast den bara är snart 8 månader.

Som svar på din fråga, så vet jag faktiskt inte, hade ingen aning om att den tv:n ens existerade.

Är det så dåligt, testa att ställa om färgerna då? Så kanske du får det som du vill ha det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none