3D i Spel- hur slår man av??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

3D i Spel- hur slår man av??

Är det någon som kan hjälpa mig med et här? I spel som Black Ops 3, The Division och World of Tanks så är antigen hela bilden i 3D eller bara kanterna. Det händer BARA i spel.
Jag har 3D Vision avinstallerat. Någon som vet vad jag ska göra? Jag får väldigt ont i ögonen av att se 3d effekten hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Xinamon:

Är det någon som kan hjälpa mig med et här? I spel som Black Ops 3, The Division och World of Tanks så är antigen hela bilden i 3D eller bara kanterna. Det händer BARA i spel.
Jag har 3D Vision avinstallerat. Någon som vet vad jag ska göra? Jag får väldigt ont i ögonen av att se 3d effekten hela tiden.

Menar du likt detta:

Så är det något som börjar bli mer och mer populärt i spel känns det som. Inom foto kallas det kromatisk aberration och kamera och objektiv lägger ner stora pengar på att försöka få bort det, det är en defekt, medans speltillverkare lägger till det som en "feature" av någon anledning.

Är inte säker på hur man stänger av det i alla spel, men leta efter "Chromatic aberration" i inställningarna. Du är inte ensam om att få ont i huvudet av det i alla fall, jag får det, i bl.a. GTA5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

@smerkele: Det är exakt det jag menar och tack för svaret