Permalänk

Philips 50PUS6162

Elgiganten har just nu detta erbjudande. Jag har gått i tankar på att inhandla någon form av TV under en period men aldrig riktigt haft tid att sätta mig in i utbudet. Här är dock "rabatten" på 3000 kronor synnerligen lockande. Problemet är att jag inte hittar några recensioner överhuvudtaget. Finns det någon här som möjligtvis har insikt i huruvida detta är en bra modell? Tänkta tillämpningsområden är TV-tittande (tro det eller ej), filmer och eventuellt spel, till stor del över en dålig 3G-uppkoppling. Har förstås hört och sett diverse tal om att OLED är det enda som gäller, dock känns det kanske inte helt rimligt för mig som på sin höjd tittar under 30 minuter om dagen. Tacksam för alla svar!

Visa signatur

What nonsense he is talking! Why, you are in a sentimental mood today, are you?

Permalänk
Medlem

@Dorian Gray:

Vi har i princip samma tv(vår har ambilight också), mycket nöjd!
Det enda negativa jag har är nog att det är inte androidsmarttv utan phillips egna lösning(dyrare modeller har android) och är lite begränsat i utbudet, det vi märkte av är att det inte fanns stöd för viaplay. Bra bild, visst OLED är finare men prishoppet är rätt rejält. Streamar mycket serie och film över wifi till dator eller netflix och det fungerar ypperligt.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

@BananaFace: Tack, intressant! Har du någon koll på hur det ser ut med input lag?

Nu hittade jag precis den här och blev lite tveksam. Borde vara en bättre modell till samma pris?

Visa signatur

What nonsense he is talking! Why, you are in a sentimental mood today, are you?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorian Gray:

@BananaFace: Tack, intressant! Har du någon koll på hur det ser ut med input lag?

Nu hittade jag precis den här och blev lite tveksam. Borde vara en bättre modell till samma pris?

Går också i samma tankar. Kan inte se vad som skiljer modellerna åt?

Edit: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4231540,4231539

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk

@quadpod: Intressant! Så det verkar bara vara Ambilight som skiljer?

Visa signatur

What nonsense he is talking! Why, you are in a sentimental mood today, are you?

Permalänk
Medlem

@Dorian Gray: Har lusläst Philips hemsida och den viktigaste skillnaden verkar vara att modell 6262 har höger PPI, 900 resp 700.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av quadpod:

@Dorian Gray: Har lusläst Philips hemsida och den viktigaste skillnaden verkar vara att modell 6262 har höger PPI, 900 resp 700.

PPI och sådant är hittepå. Det tyder på att tillverkaren själv anser att modellen är bättre än den som får en lägre påhittad siffra. Men det kan i praktiken vara väldigt liten eller ingen skillnad alls. Man vet först när någon sätter sig ned och jämför och det är sällan någon har tid och möjlighet att jämföra så enkla modeller. Det man kan konstatera är liksom att det finns bättre apparater än dem båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

PPI och sådant är hittepå. Det tyder på att tillverkaren själv anser att modellen är bättre än den som får en lägre påhittad siffra. Men det kan i praktiken vara väldigt liten eller ingen skillnad alls. Man vet först när någon sätter sig ned och jämför och det är sällan någon har tid och möjlighet att jämföra så enkla modeller. Det man kan konstatera är liksom att det finns bättre apparater än dem båda.

Misstänkte att PPI och liknande mest var hittepå! Det finns alltid en bättre apparat men jag blev väldigt nöjd med vad jag fick för en så pass billig peng!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Är PPI här något annat än Pixels Per Inch?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Är PPI här något annat än Pixels Per Inch?

Skickades från m.sweclockers.com

PPI är väl uppdateringshastighet ungefär, dvs att den är snabbare i bildbehandling/panel... men som sagt mest hittepå...

2017 är ju OLED år men gäller ju att man har budget för det också!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Sj väntar jag fär elgigantens erbjudande på samsung tv. Litar lite mer på samsung än philips tbh.

Kolla upp 49MU6195 kostade 5.5k några veckor sedan.