Välkommen till Huawei Sveriges forumdel.

Permalänk
Huawei

Välkommen till Huawei Sveriges forumdel.

Hej Sweclockers!

Nu öppnar vi upp vår egna forumdel. Här är det fritt fram att diskutera produkter, ge feedback eller dela med sig om tips och trix.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Permalänk
Medlem

Välkomna! Är supernöjd med min p10.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Hej Huawei.

När kommer ni börja sälja Honor Magic eller dess efterföljare i europa?
Om inte alls, varför?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Huawei - trevligt med er närvaro här!!

Fråga - jag bor i norge och köpte en huawei smartwatch till min fru i present - per idag finns det bara en mobiloperatör som tillhandahåller e-sim för den (Chess), kan ni säga något om fler kommer att erbjuda detta framöver?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nöjd men min Honor 9 men baksidan är väldigt ömtålig. Det repas lätt och finns ingen fodral att köpa med fack för kort bara. Prestandamässigt klart över S7, älskar proffsläge när det gäller att ta kort men ibland blir luren väldigt het

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med min Honor 8 som jag fick billigt. Väldigt mycket för så lite pengar.
Omöjlig att använda utan skal/d-brand på baksidan dock

Kollar på eventuell uppgradering till Mate 10 Pro, är dock missnöjd med den låga upplösningen jämfört med konkurrenterna som Samsung etc med samma 18:9 skärm.
Även trist med avsaknad av QI laddning.

Permalänk
Huawei
Skrivet av TotalF:

@Huawei - trevligt med er närvaro här!!

Fråga - jag bor i norge och köpte en huawei smartwatch till min fru i present - per idag finns det bara en mobiloperatör som tillhandahåller e-sim för den (Chess), kan ni säga något om fler kommer att erbjuda detta framöver?

Hej @TotalF

Som det ser ut idag verkar det enbart vara Telia som erbjuder eSIM i Norden. Chess som kör på Telia's nät kan mycket väl använda sig av deras lösning när det gäller eSIM.

Jag räknar med att fler och fler operatörer kommer hoppa på tåget med eSIM och på så sätt kommer din klocka få stöd för flera operatörer.

Mvh Christian

Permalänk

Hej,

När lanseras Honor 7X här?

Permalänk

Hej!

Har en huawei honor 9 pro som jag är sjukt nöjd med! Men från att jag fick den så brukar navigeringsknapparna utom menyknappen, sluta fungera under några minuter. Händer minst 3-4 gånger i veckan. Om man trycker flera gånger så kan den funka en gång, men sen måste du trycka flera gånger igen för att den till slut funkar som den brukar. Blir lätt jobbigt då jag använder telefonen privat och i jobb.

Har tänkt skrivit till er tidigare men lika bra att passa på nu när ni har gjirt en egen tråd 😁

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Huawei

Honor Magic

Skrivet av Storage Jar:

Hej Huawei.

När kommer ni börja sälja Honor Magic eller dess efterföljare i europa?
Om inte alls, varför?

Den telefonen släpptes bara på den kinesiska marknaden och det finns i nuläget inga planer på att ta in den någon annanstans.
Hoppas det svarar på din fråga.

Hälsningar Madeleine på Huawei

Permalänk
Huawei
Skrivet av Tjockberg:

Hej!

Har en huawei honor 9 pro som jag är sjukt nöjd med! Men från att jag fick den så brukar navigeringsknapparna utom menyknappen, sluta fungera under några minuter. Händer minst 3-4 gånger i veckan. Om man trycker flera gånger så kan den funka en gång, men sen måste du trycka flera gånger igen för att den till slut funkar som den brukar. Blir lätt jobbigt då jag använder telefonen privat och i jobb.

Har tänkt skrivit till er tidigare men lika bra att passa på nu när ni har gjirt en egen tråd 😁

Hej @Tjockberg

Det du kan testa är att återställa inställningarna i telefonen under Inställningar --> Avancerade inställningar --> Säkerhetskopiering och återställning --> Återställ alla inställningar.
Detta är alltså inte en fabriksåterställning där telefonen rensas från all data.

Om det inte hjälper så är jag tyvärr rädd för att mitt nästa tips till dig är just en fullständig fabriksåterställning. Detta tar dock bort all data på telefonens internminne så gör gärna en backup före du gör detta.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den telefonen släpptes bara på den kinesiska marknaden och det finns i nuläget inga planer på att ta in den någon annanstans.
Hoppas det svarar på din fråga.

Hälsningar Madeleine på Huawei

Inte direkt men det är väl svaret man får nöja sig med antar jag.
Såg att telefonen också såldes i Indien och Pakistan bla. Och btw, ni borde ändra på era planer

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers! <3<3<3<3

Hej! välkommen!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna @Huawei!

Har ni någon info ifall Honor 8 kommer att uppdateras till Android 8/Oreo?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Huawei
Skrivet av FireFox:

Hej och välkomna @Huawei!

Har ni någon info ifall Honor 8 kommer att uppdateras till Android 8/Oreo?

Hej @FireFox

Tyvärr så har vi inte fått något klart besked än om Honor 8 får Android 8 eller inte.
Jag personligen hoppas att alla tester går igenom fint och att den får den uppdateringen.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Problem med telefonen (Huawei P10) när jag har headset i

Hej,

Sedan en tid tillbaka har jag problem med min Huawei P10 när jag har headset i. Dels när jag lyssnar på Spotify så byter den låt hela tiden när jag har telefonen antingen i jackan eller i byxfickan, dels ploppar Ok Google upp lite titt som tätt när jag håller på med någon app.
Jag har försökt att ändra lite olika inställningar, men utan framgång. Skulle vara väldigt tacksam för hjälp så jag slipper att bli irriterad.

/Martin

Permalänk
Huawei
Skrivet av martin86:

Hej,

Sedan en tid tillbaka har jag problem med min Huawei P10 när jag har headset i. Dels när jag lyssnar på Spotify så byter den låt hela tiden när jag har telefonen antingen i jackan eller i byxfickan, dels ploppar Ok Google upp lite titt som tätt när jag håller på med någon app.
Jag har försökt att ändra lite olika inställningar, men utan framgång. Skulle vara väldigt tacksam för hjälp så jag slipper att bli irriterad.

/Martin

Hej martin86,

Det låter som om att något får skärmen att tändas i samband med att du har den i fickan, vilket gör att "nästa" knappen råkar bli tryckt på från låsskärmen. Om du tar fram telefonen från fickan direkt en låt blivit bytt, lyser skärmen då?
Om du lyssnar på Spotify genom ditt headset och telefonen ligger framme, byts låtar då med?

När det gäller Ok Google som kommer upp så aktiveras denna direkt fingret dras från nedre delen av skärmen och upp så det kan vara en av anledningarna till att Ok Google visas.
Du kan stänga av Ok Google helt genom att gå till Inställningar --> Appar --> Inställningar --> Appinställningar --> Hjälp och röstinmatning --> Assistentapp
Välj "ingen" här så stängs Ok Google av och lär inte visas igen.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är nöjd med min p10 men den har börjat vibrera kort (två pulser) när skärmen är släckt och jag tex lägger den på ett bord eller skakar till den. Verkar som någon inställning gjort att det blir så men har ingen aning om vad det är eller varför det började?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Huawei
Skrivet av flat7:

Hej! Jag är nöjd med min p10 men den har börjat vibrera kort (två pulser) när skärmen är släckt och jag tex lägger den på ett bord eller skakar till den. Verkar som någon inställning gjort att det blir så men har ingen aning om vad det är eller varför det började?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej @flat7

Sker detta varje gång du lägger ifrån dig telefonen eller skakar den?

Jag har tyvärr inte lyckats replikera det du beskriver eller hittat någon specifik inställning för detta.
Det närmaste jag lyckades replikera är om du har fingeravtryck aktiverat och när du skakar eller lägger ifrån dig telefonen råkar komma när fingeravtrycksläsaren. Det som då sker är att telefonen vibrerar om den inte kan läsa av fingret korrekt.

Kan det vara så att du möjligen kommer åt fingeravtrycket?

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Japp,det sker varje gång om den skakas tillräckligt hårt eller att man lägger ner den bestämt på bordet. Verkar vara kopplat till någon sensor som känner av acceleration typ? Nej, jag kommer inte åt fingersensorn.

Skrivet av Huawei:

Hej @flat7

Sker detta varje gång du lägger ifrån dig telefonen eller skakar den?

Jag har tyvärr inte lyckats replikera det du beskriver eller hittat någon specifik inställning för detta.
Det närmaste jag lyckades replikera är om du har fingeravtryck aktiverat och när du skakar eller lägger ifrån dig telefonen råkar komma när fingeravtrycksläsaren. Det som då sker är att telefonen vibrerar om den inte kan läsa av fingret korrekt.

Kan det vara så att du möjligen kommer åt fingeravtrycket?

Mvh Christian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så, min Honor 6 gav upp det efter en lång och trogen tjänst. Så ska man fortsätta på Honor serien eller ska jag titta mer åt p10 tex. Vad är skillnaden?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Administrativ avgift

@Huawei: Nu är jag ju besviken att jag har en S8 när man kan få direktsupport här

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Trevligt att ha er här :). Är nöjd med min Honor 8. Dock något lättrepad telefon men oslagbar i pris/prestanda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Huawei, hjärtligt välkomna 👍☺️

Lite snabbare uppdateringar till mate 9 pro hade inte varit fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Huawei
Skrivet av DeGreeZ:

Så, min Honor 6 gav upp det efter en lång och trogen tjänst. Så ska man fortsätta på Honor serien eller ska jag titta mer åt p10 tex. Vad är skillnaden?

Hej @DeGreeZ,

Personligen så skulle jag fortsätta med Honor serien om valet står mellan en Honor telefon och P10, Honor 9 som är vår senaste modell i Honorserien är en riktigt bra telefon om du frågar mig. Honor 9 och P10 är likvärdiga men Honor 9 har ett lite billigare pris.
Vill du hoppa upp ytterligare ett snäpp så kan du spana in Mate 10 serien, det är det absolut bästa vi har när det kommer till telefoner.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @DeGreeZ,

Personligen så skulle jag fortsätta med Honor serien om valet står mellan en Honor telefon och P10, Honor 9 som är vår senaste modell i Honorserien är en riktigt bra telefon om du frågar mig. Honor 9 och P10 är likvärdiga men Honor 9 har ett lite billigare pris.
Vill du hoppa upp ytterligare ett snäpp så kan du spana in Mate 10 serien, det är det absolut bästa vi har när det kommer till telefoner.

Mvh Christian

Jamen dåså, då finns det ingen anledning att byta ifrån Huawei med andra ord. Tackar

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Huawei
Skrivet av DeGreeZ:

Jamen dåså, då finns det ingen anledning att byta ifrån Huawei med andra ord. Tackar

Jag gillar ditt sätt att tänka Klart det inte finns någon anledning att byta

Trevlig helg!

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej. När ska ni börja leverera skal till återförsäljare? Finns inte att köpa alls till honor 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Så, min Honor 6 gav upp det efter en lång och trogen tjänst. Så ska man fortsätta på Honor serien eller ska jag titta mer åt p10 tex. Vad är skillnaden?

Både Honor 9 och p10 kör samma systemkrets så de är likvärdiga. P10 har Leica brandad kameralins och i regel snabbare minneskretsar än honor 9 men det märks nog inte i den dagliga användningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Huawei
Skrivet av Iksu:

Hej. När ska ni börja leverera skal till återförsäljare? Finns inte att köpa alls till honor 9.

Hej Iksu! En grym affärsaidé right there kanske? Nej men jag vet att det är lite snålt med skal i butikerna... men jag vet också att det finns i alla fall några modeller på några av de större elektronikbutikerna. Blandannat ett i genomskinlig plast och en i läder. Just nu har vi också ett skalsamarbete för Honor 9 med Richmond & Finch. Kolla in på vår instagram om du vill ha mer info om det.

Mvh
Madeleine på Huawei