Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Transport av skärm

Hej! Ska till Lanbit v44 och kommer förstås ta med mig skärm, dock har jag inte förpackningen kvar till skärmen.

Jag letar efter ett sätt att transportera skärmen utan att behöva hålla den i sätet hela färden, om ni har något tips som att fylla en kartong elle nåt.

Resan är från Mölndal till Kungsbacka, 30 min mest motorväg så behöver inte vara något robust.

Har en ide om att lägga den i en kartong med en plastpåse över och lite bubbelplast, men vill gärna höra av er!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

När jag fraktat skärmen så har jag alltid ställt den i framsätet med bältet på runt foten av skärmen.
Det gör att jag slipper hålla i skärmen i kurvor/inbromsningar m.m, kanske en lösning om du inte hittar på något bättre

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Lägg den på rygg i bagageluckan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

Så gör jag med samma med datorn om det går. Funkat prima å då har jag åkt på en guppig grusväg med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Mölndal till Kungsbacka på 30 minuter, har du en mopedbil eller.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av trollhattan:

Mölndal till Kungsbacka på 30 minuter, har du en mopedbil eller.

Skickades från m.sweclockers.com

HAHAHA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Vid fel tidpunkt kan det ta en halvtimma eller mer..

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

@Pamudas:

bilen kommer vara ganska fullspäckad, visst baksätet kommer nog till hälften vara fritt men jag ska tänka något liknande

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

@Klubba:
där kommer dator, sovgrejer m.m vara, lägger den helst inte i en hög med bröte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

@trollhattan:
äsch, 15 - 20 min kanske, kommer säkerligen vara kö dock, men ungefär 30 min

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017
Skrivet av Nappev:

Hej! Ska till Lanbit v44 och kommer förstås ta med mig skärm, dock har jag inte förpackningen kvar till skärmen.

Jag letar efter ett sätt att transportera skärmen utan att behöva hålla den i sätet hela färden, om ni har något tips som att fylla en kartong elle nåt.

Resan är från Mölndal till Kungsbacka, 30 min mest motorväg så behöver inte vara något robust.

Har en ide om att lägga den i en kartong med en plastpåse över och lite bubbelplast, men vill gärna höra av er!

ok, planen e nu att linda in den i nån plast och lägga den på rygg i baksätet, andra idéer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Som flera nämnt linda in skärmen i bubbelplast och försökt "låsa" fast den mellan tex sängkläder och någon kant så att den nästan kilas fast...kan även underlätta att ta bort skärmfoten också.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Glöm inte spännbanden med helst 5 tons spännband.