Permalänk
Medlem

Oled TV max 50"

Hej, jag tänker köpa en ny TV och vill då helst ha en Oled som inte får vara större än max 50". Har inte plats för större.
Jag har letat febrilt efter en sån men det verkar inte finnas. Samsung har en Qled på 49", men jag har hört att den inte är så bra.

Vet ni om det kommer att dyka upp mindre än 55" på marknaden eller är det bara att acceptera och köpa något annat?
Vad i så fall rekommenderar ni?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få!

Permalänk
Medlem

Inga nyheter kring mindre storlekar. Finns bara 55" och uppåt.
Det är ifall LG släpper nya paneler i vår i så fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Rydisen: Tack för ditt svar. Kan du eller någon annan rekommendera någon annan bra TV med så bra bild som möjligt ihop med ATV 4k?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av McNabb:

Samsung har en Qled på 49", men jag har hört att den inte är så bra.

"QLED" från Samsung är bara hittepånamn. Det är i grunden en vanlig LCD med VA-panel. Den använder också kvantprickar (quantum dot) fast det är de knappast ensamma om.

Permalänk
Medlem

@McNabb: QLED-apparaterna från Samsung är bra apparater, trots att de, som Laxpudding säger, egentligen bara är en vanlig LCD-TV.

Vad ska du göra på TVn? Samsung 49Q7F är en bra TV, och har inbyggd Steam Link, vilket är rätt ballt.
Sen har du t.ex. Sony 49XE9005, med full array backlighting.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Rydisen: Hej, jag kommer enbart att titta på sport, filmer och andra TV-program. Kanske spela lite Playstation.