Huawei P-serien samlingstråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Hejsan

Alltså varför är selfiekameran så värdelös? Den är på tok för exponerad trots att jag har ALLA inställningar avstängda så som beauty-mode o allt sånt, men ändå blir den som om det är något filter på och för ljust. Ska inte denna kamera vara GRYM? Köpte den i Tele2 butik och ville byta mot en annan telefon men dom sa att det inte gick, kan ni häva mitt köp på tele2? Är så jävla missnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Köpte den i Tele2 butik och ville byta mot en annan telefon men dom sa att det inte gick

Om de inte nämnde detta Byt in din gamla mobil, så är det dåligt av personalen i butiken.

Visserligen får du räkna med en värde minsking, men det är inget ovanligt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@Huawei Hej, förutom mitt tidigare nämnda (och obesvarade) problem, har jag nu börjat få upp popups i tid och otid (om jag inte är ansluten till wifi) med meddelande:

'by turning on WiFi scanning, apps and services can scan for WiFi networks at any time, even When WiFi is off.'

med svarsalternativ "avbryt" och "ok". Vad jag än väljer får jag samma resultat: ingenting händer och sedan kommer popupen tilbaka efter ett par sekunder/någon minut beroende på vad jag använder telefonen till.

Är det ett känt problem? Har ni någon lösning? Jag såg problemet nämnt på https://forums.androidcentral.com/general-help-how/906588-ann... också.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release:

Detta tips som kanske fungerar för dig.
Jag hade ett annat problem med wifi med min P20 som tappade 5GHZ uppkopplingen väldigt ofta.
Pratade med Huawei support som sade:

Inställningar / system / återställ / nätverksinställningarna har återställts / nätverksinställningarna har återställts

Detta löste mitt problem.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

@Zirgo: Det kvarstår tyvärr, tack ändå.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release:
Har du provat lösningarna som nämns i tråden som du länkade?
Det som nämnts i den har löst problemet för vissa.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Jag har testat de lösningar som inte uppgavs paja andra appar. De har inte löst problemet.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Har en P9 som vekar vs gjort sitt. Har en längre tid haft problem med att telefonen bara stänger av sig för batteriet tar "slut". Problemet är att det kan finnas upp till 40% batteri när den helt plötsligt bara hoppar ner till 1% och stänger av sig. Vanligt vis kan jag starta mobilen igen för att återskapa problemet. Den startar har 40% och så fort jag skriver in pin och kod så hoppar batteriet till 1% och enheten dör igen.

Jag har testat fabriksåterställa den utan förbättring. Så jag har 99% säker på att batteriet har gjort sitt.

Finns det något man kan göra för att lösa problemet eller är det ny mobil som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Jag har letat ett tag efter var man ställer in "Visningsstorlek" på en P10. Detta finns ju normalt sett i Android 7 och Android 8. Det är väl ändå inte borttaget i P10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Jag har testat fabriksåterställa den utan förbättring. Så jag har 99% säker på att batteriet har gjort sitt.

Finns det något man kan göra för att lösa problemet eller är det ny mobil som gäller?

Nja, ny telefon behövs inte, batteriet kan bytas ut, har telefonen garanti ring till Huawei's supportcenter för att skapa ett service ärende.

Har den inte garanti, kan det göras för ~500:-
HUAWEI P9 Laga batteri, byte utav batteri.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bog11:

Jag har letat ett tag efter var man ställer in "Visningsstorlek" på en P10. Detta finns ju normalt sett i Android 7 och Android 8. Det är väl ändå inte borttaget i P10?

Jag antar att du menar det som heter "Visningsläge" i EMUI. Finns tre olika lägen och hittas under inställningar -> Visning -> Visningsläge.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag antar att du menar det som heter "Visningsläge" i EMUI. Finns tre olika lägen och hittas under inställningar -> Visning -> Visningsläge.

Det finns inte i P10. I andra androidmobiler (ver 7 och 8) finns det en menypunkt under "Skärm" som kallas just "Visningsstorlek". Detta saknas i P10.

Men jag har hittat en väg runt denna miss.

Under Inställningar -> System -> Utvecklaralternativ finns en punkt "Minsta bredd" som jag höjde värdet på och testade. Jag stannade vid värdet 427 som gav optimal skärmbild för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

@bog11: Det finns i min P10 + iaf. Startade den speciellt för att kontrollera innan jag skrev svaret. Tittade du verkligen där jag sa det skulle finnas?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@bog11: Det finns i min P10 + iaf. Startade den speciellt för att kontrollera innan jag skrev svaret. Tittade du verkligen där jag sa det skulle finnas?

Ja naturligtvis! Varför skulle jag inte ha gjort det?

Du kanske blandat ihop modellerna. Du har kanske P10 Lite?. I den som heter Huawei P10 och inget mer, finns ingen sån menypunkt.

Jag bingade och hittade en del skrivet om just detta, att P10 saknar en menypunkt för att enkelt ändra visningsstorlek eller visningsläge som du kallar det. Textstorlek finns, men det är ju inte det jag är ute efter.

Det finns i alla varianter av P20 t.ex. men inte P10

Dessa menypunkter finns i våra P10:

Ljusstyrka
Färgläge
Viloläge
Ögonvänligt
Startskärmens utseende
Bakgrundsbild
Textstorlek
Skärmupplösning
Skärmsläckare
Auto-rotera skärmen

Jag har ju hittat en lösning som passar oss, men det är ju synd att Huawei tagit bort den menypunkten och gjort det betydligt mer krångligt och inte heller uppenbart för alla.

Permalänk
Hedersmedlem

@bog11: Trist, förstår din besvikelse. Inte blandat ihop, har det jag skrev, P10 Plus (+). Enda förklaringen jag kan tänka mig då är att P10 + har en betydligt mer högupplöst skärm (1440 x 2560) och att de därför tycker att det finns mer att spela med eftersom den modellen har inställningen du söker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Har en P9 som vekar vs gjort sitt. Har en längre tid haft problem med att telefonen bara stänger av sig för batteriet tar "slut". Problemet är att det kan finnas upp till 40% batteri när den helt plötsligt bara hoppar ner till 1% och stänger av sig. Vanligt vis kan jag starta mobilen igen för att återskapa problemet. Den startar har 40% och så fort jag skriver in pin och kod så hoppar batteriet till 1% och enheten dör igen.

Jag har testat fabriksåterställa den utan förbättring. Så jag har 99% säker på att batteriet har gjort sitt.

Finns det något man kan göra för att lösa problemet eller är det ny mobil som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Och glöm inte att batteri, i telefoner där du inte själv kan byta, täcks av tre års reklamationsrätt, så kontakta återförsäljaren, om det är mindre än 3 år sen du köpte den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@bog11: Trist, förstår din besvikelse. Inte blandat ihop, har det jag skrev, P10 Plus (+). Enda förklaringen jag kan tänka mig då är att P10 + har en betydligt mer högupplöst skärm (1440 x 2560) och att de därför tycker att det finns mer att spela med eftersom den modellen har inställningen du söker.

Aha då förstår jag! Du har inte en Huawei P10, utan en P10 PLUS. Det är ju två olika mobiler vi pratar om då.

Men jag kan ju göra samma justeringar av visningen på skärmen, men inte med en enkel inställning i menyn, utan måste in och pilla i utvecklarmenyn. Huawei har ju egentligen inte tagit bort möjligheten att gör samma inställningar som du kan med din modell, bara inte enkelt i menyn.

Permalänk

Stegräknare

Hej, hur stänger jag av stegräknaren i min P30 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Sker det i starkt solljus? Jag har haft liknande upplevelse, det försvann när jag inaktiverade settings > system > delevoper options > "Increase readability under sunlight" (men jag har sett andra lösa problemet genom att aktivera funktionen).

Tack som satan, det där har stört mig något sjukt under den tid jag har ägt min Honor 8.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!