Lenovo surfplatta laddar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

Lenovo surfplatta laddar inte

Min sons surfplatta från Lenovo (där garantin har gått ut) går inte att ladda längre.
För varje gång den har laddats på sistone har det varit svårare och svårare. Micro-USB-sladden har fått tryckas in hårt för att det ska hända något och nu hjälper inte det heller. Jag har prövat med olika sladdar, men det gör ingen skillnad. Ibland lyckas jag få laddningen att blinka till i några sekuner när jag trixar med sladden, men det går inte längre än så.

Kan man laga USB-porten eller finns det något annat sätt att ladda den på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007

@Zegol: Börja med att kolla om det finns damm i usb porten, det är den absolut vanligaste orsaken till det problemet du beskriver.
Brukar gå att rensa porten från damm med ett litet föremål, gärna i plast så man inte skadar något, men annars funkar även en nål om man är försiktig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017
Skrivet av MacAllan:

@Zegol: Börja med att kolla om det finns damm i usb porten, det är den absolut vanligaste orsaken till det problemet du beskriver.
Brukar gå att rensa porten från damm med ett litet föremål, gärna i plast så man inte skadar något, men annars funkar även en nål om man är försiktig.

Jag har försökt, men det gör ingen skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Zegol:

Jag har försökt, men det gör ingen skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är där nog inte mycket att göra mer än att lämna in (om någon kan fixa det) eller köpa ny.
Vad jag vet stöder den inte trådlös laddning och då finns det inget annat sätt att ladda den.