Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk

Det kanske har nämnts tidigare i tråden, men sen igår (kanske ännu tidigare) finns spelet crackat.

Edit: för tydlighetens skull kan jag nämna att jag alltid betalar för alla program jag använder.

Permalänk
Medlem

Tony Clifton: Jaha? Bara så du vet är det inte tillåtet att diskutera warez.

Visa signatur

3570K | ASUS P8Z77-V | 16 GB RAM | ASUS 1070 GTX | ACER XB27IHU

Permalänk
Inaktiv

och sen e iallafall inte jag intresserad av nå jävla crackat spel. vill ha orginalet.

Permalänk

Det är spelet ska jag ha Bye bye half-life 2

När sa ni att spelet släpptes i sverige?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

På fredag (19/11)

Garanterat köp.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Inaktiv

jag fick det idag cdon ))

Permalänk
Medlem

Re: - Screens -

söt vovve

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk
Medlem

Har du (Timeless Visionsredan) redan fått det.
Jag beställde mitt från webhallen dom får in det 04-11-23. =(
Nästan så att man ska köpa det från cdon då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jag fick det idag cdon ))

Lyx, jag vill också. Fast iofs så skall jag ändå spela färdigt HL2 innan jag börjar med detta spel.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Har fått mitt och har hunnit spela lite på det men det är svårt att klämma in med HL2. Det blir kanske en timme vardera ikväll. Hittils har det varit snyggt och trevligt men kontrollerna kan var lite störande. Hade ett visst problem efter att jag bytte use knapp. Men det verkar mycket lovande. Kanske bättre än HL2 men det är lite smaksak.

Permalänk
Inaktiv

jag har inte börja spela det en jag ska köra ut HL2 1 gång till sen så =)~~
det kliar ruggit i fingrana att öppna det och spela

Edit: CDON släpper alltid 2 dagar för så har det varit för mig i allafall

Permalänk
Medlem

Inte så jättebra betyg av gamespot, jag som skulle detta spel skulle kamma in 10:a efter 10:a.....

http://www.gamespot.com/pc/rpg/vtmb/review.html

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem

Gamespot... tar jag med en klackspark. De flesta andra recensionerna är mkt mer positiva. Läs lite här som motvikt:

http://www.rpgcodex.com/phpBB/viewtopic.php?t=5711&sid=2245df...

Kul oxå att betyget från Community:n på Gamespot är 9,2.

Recensionen på Gamespot är ju riktigt efterbliven. Killen klagar på att ens firearms-skill, stats mm påverkar siktet så att man inte bara kan peka och skjuta som i ett fps. Sen klagar han på att grafiken inte är lika bra som i H2. Kaaanske de inte skulle valt en FPSfreak till att recensera Bloodlines. Haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wolfiie
Inte så jättebra betyg av gamespot, jag som skulle detta spel skulle kamma in 10:a efter 10:a.....

http://www.gamespot.com/pc/rpg/vtmb/review.html

Verkar dock vara tvärt om vad jag befarade. Var lite orolig att det skulle vara ett platt actionrpg utan något djup och bra handling. Istället verkar det vara ett väldigt bra rpg men där actiondelen är snäppet sämre. Spelar iofs mindre roll iaf för min del, morrowind hade ju inte direkt det roligaste stridssystemet men det spelet var ändå riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

har dom tagit bort MP???

Permalänk

Fick också mitt ex idag. Nu har jag bara det lilla problemet att installationen inte vill startas utan klagar på att "Vampires masquerade needs windows 98, 2000 or XP to work". Kör själv 2003, och alla andra spel jag någonsin provat funkar fint, så jag förstår inte varför jag inte helst ska få installera och prova det här -_-

Om nån har några tips vore det välkommet (har försökt med kompabilitetsläge redan)

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
har dom tagit bort MP???

Det var väl längesen de sa att det inte skulle vara mp i vampire?

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Deus Ex med vampyrer, kan det bli bättre?
Problem dock:
Är det bara för mig som spelet hackar något så kopiöst när det laddar in nya banor? Förvisso är mitt grafikort ett moddat 9500 som agerar som ett 9700 med kraftig överklockning, men spelet borde ju inte kräva så extremt med ram minne. HL2 funkar ju hyffsat på de flesta datorer så varför borde inte Bloodlines göra det? Systemet jag sitter på är en 3.6 P4, 512 mb Dual DDR minne, moddat 9500. Oavsett grafikinställningarna laddar den från hårdisken som en sate innan den har cachat allting.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

när jag kolla så drog spelet iaf 1200mb allokerat minne typ så 3 gig ram så borde det nog gå som en dröm

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Deus Ex med vampyrer, kan det bli bättre?
Problem dock:
Är det bara för mig som spelet hackar något så kopiöst när det laddar in nya banor? Förvisso är mitt grafikort ett moddat 9500 som agerar som ett 9700 med kraftig överklockning, men spelet borde ju inte kräva så extremt med ram minne. HL2 funkar ju hyffsat på de flesta datorer så varför borde inte Bloodlines göra det? Systemet jag sitter på är en 3.6 P4, 512 mb Dual DDR minne, moddat 9500. Oavsett grafikinställningarna laddar den från hårdisken som en sate innan den har cachat allting.

Vad jag läst i reviews flyter bloodlines mycket sämre än hl2. Jag kör bara på 1024x768 men då fungerar det fint (har xp2500+, radeon 9800pro och 1 gb ram). Kan inte jämföra med hl2 för polaren som beställde det vägrar låna ut det (förståligt kanske, hehe).

Edit: Någon kunnig som har en bra idé om hur man får surround att fungera i spelet (alt. bara får klonat ljud i de bakre högtalarna för som det är nu blir det tyst i dem när jag spelar det spelet)?

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Entusiast

heh spelat det sen igår, riktigt bra spel. å det oceans hotel är LÄSKIGT

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tycker den flyter lite bättre än HL2 men det är inte så stor skillnad. Fast jag borde kanske ta o stänga av övriga program när jag spelar dessa spel. Det är helt klart mycke mer RPG än FPS. Tycker det är mycket mer RPG än KOTOR också. Har bara klarat första uppdraget men det verkar mycket lovande.

Permalänk

Tror ni att det fungerar bra på följande system?

AMD Athlon 2600+ XP
ATI Radeon 9800
512 RAM

Flyter det inte på bra på medium så pallar jag fan inte. Då blir det att uppgradera.

Permalänk

Lär flyta rätt bra för dig då systemet inte är så mycket annorlunda än mitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Tror ni att det fungerar bra på följande system?

AMD Athlon 2600+ XP
ATI Radeon 9800
512 RAM

Flyter det inte på bra på medium så pallar jag fan inte. Då blir det att uppgradera.

Mer RAM skulle inte skada alls, men det borde väl funka tror jag.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
heh spelat det sen igår, riktigt bra spel. å det oceans hotel är LÄSKIGT

Haha, håller med, fy fan vad obehagligt det var!

Grymt spel annars, flyter dock inte på speceillt bra. HL2 flyter 100 gångern bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Mer RAM skulle inte skada alls, men det borde väl funka tror jag.

Näe jag vet, men jag ska ändå uppgradera om typ ett halvår och då tänkte jag att det var bättre att härda ut den tiden men istället få mer pengar till sparandet.

Spelabanjo: Vad bra, jag får nog ta och köpa detta då.

Förresten, vilken version är det som släpps i Sverige? Den cesurerade UK-versionen eller den ocensurerade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Haha, håller med, fy fan vad obehagligt det var!

Grymt spel annars, flyter dock inte på speceillt bra. HL2 flyter 100 gångern bättre.

Jag håller med. En av de få gånger jag har varit rädd framför datorn Nu sitter jag och försöker ta mig igenom "The Warehouse". Inte helt lätt när man varken kan slåss eller skjuta. Suicide är dock en trevlig sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Fick också mitt ex idag. Nu har jag bara det lilla problemet att installationen inte vill startas utan klagar på att "Vampires masquerade needs windows 98, 2000 or XP to work". Kör själv 2003, och alla andra spel jag någonsin provat funkar fint, så jag förstår inte varför jag inte helst ska få installera och prova det här -_-

Om nån har några tips vore det välkommet (har försökt med kompabilitetsläge redan)

hade själv det problemet och blev ganska irriterad, jag har bara vatt med om tre spel som gnäller när det gäller 2003, men efter en massa googlande så löste det sig, jag minns inte vart fan jag hittade det, nånstans i utkanterna av internet iaf, nån MSI cracker/hacker/patcher/converter/creator grej, nåt av det tror jag det heter.. är på jobbet och inte hemma så jag kan inte kolla efter, men jag började sökandet me "bloodline on 2003 server" på google iaf sen hamnade man lite varstans och det löste sig, testa det!

Visa signatur

Fuck It