[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk

Blev faktiskt riktigt sugen på att lira igen! Kommer skicka en ansökan ikväll
ob3 nickar jag!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av muSashi:

Vafan, jag som trodde att hela Sweclockers redaktionen satt och nötte Wow Classic just nu, ack vad fel man kan ha!

Bara @Zoyadog och lite @Kenneth.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Mitt nick är NeinGAGarmy om någon vill lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyvilen:

Köpte Destiny 2 strax efter det släpptes och har inte skaffat Forsaken tidigare. Har nu fått upp suget igen och funderar på hur man skall göra med expansionerna. Man kan ju nu köpa Forsaken och Annual pass (vad det nu innebär) på Battle.net för €14.99. Antar att denna inte ingår i Shadowkeep, eller?

Köp så lite som möjligt på bnet för tillfället. Det som finns tillgängligt just nu kommer bli FTP på steam den 1:a oktober. Det du köper på steam är expantionen "Shadowkeep", med season pass får du de mindre expansionerna också. Men du behöver alltså inte köpa något alls för att spela Destiny 2 på steam om en månad.

Permalänk
Skrivet av Karies:

Köp så lite som möjligt på bnet för tillfället. Det som finns tillgängligt just nu kommer bli FTP på steam den 1:a oktober. Det du köper på steam är expantionen "Shadowkeep", med season pass får du de mindre expansionerna också. Men du behöver alltså inte köpa något alls för att spela Destiny 2 på steam om en månad.

Lysande, då avvaktar jag med köpandet och spelar klart "standardkampanjen" nu.
Vet någon om Forsaken också kommer ingå i FTP på Steam eller om man kommer få den ifall man köper Skadowkeep?
Är väl bara och vänta och se annars.

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu, kommer man kunna spela Destiny 2 UTAN att köpa Shadowkeep efter 1 Oktober? Det ligger inte direkt i min budget för tillfället.

Permalänk
Medlem

@SanyaIV: Den 1a Oktober kan man spela basspelet och de två första expansionerna helt gratis samt resa till alla destinationer som finns i spelet. PVP, strikes samt Gambit blir även det tillgängligt för alla. Dock kan man inte göra de aktiviteter som tillhör senare expansioner samt season pass utan att köpa dessa. Se t.ex denna artikel för att få bättre koll på vad som är gratis och vad som inte är det.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk

Har kört Destiny på PS4 sedan lanseringen av D1. La spelet på hyllan förra året då jag tappade suget. Har säkert lagt in 2000 timmar tillsammans i D1 och D2. Suget kom tillbaka nu iom släppet av nya expansionen. Något som vet hur det fungerar om man släpar i level. Auto-upp till expansionens start-level eller måste man grinda sig upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går det inte att köpa Forsaken till PC längre? Hittar inte på battle.net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Har kört Destiny på PS4 sedan lanseringen av D1. La spelet på hyllan förra året då jag tappade suget. Har säkert lagt in 2000 timmar tillsammans i D1 och D2. Suget kom tillbaka nu iom släppet av nya expansionen. Något som vet hur det fungerar om man släpar i level. Auto-upp till expansionens start-level eller måste man grinda sig upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Läst någonstans att all gear i banken/inventory kommer att boostas upp till 750 1 Oktober.
Kan ha varit i något av deras veckobrev "This week at Bungie" men orkar inte leta på det just nu.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av enG:

Läst någonstans att all gear i banken/inventory kommer att boostas upp till 750 1 Oktober.
Kan ha varit i något av deras veckobrev "This week at Bungie" men orkar inte leta på det just nu.

Ah, grymt! Tack för svaret. Följde deras veckobrev slaviskt via appen förut, men sedan jag slutade spela Destiny så slutade jag även att följa breven. Får ta och läsa ikapp så man håller sig uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Ah, grymt! Tack för svaret. Följde deras veckobrev slaviskt via appen förut, men sedan jag slutade spela Destiny så slutade jag även att följa breven. Får ta och läsa ikapp så man håller sig uppdaterad.

"On October 1, players who wish to accelerate their Destiny 2 experience straight into the end game will find that all characters (new and old) are auto-levelled to 750 Power. Paired with the optimized new player experience in New Light, players will be able to jump into endgame activities faster than ever."

Källa: TWAB 29/8 2019

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Frågan är om karaktären levlas upp till 750 även om den inte är lvl 50 ännu? Jag började lira på pc för några månader sen, men har bara orkat göra en Hunter. Så om man skulle göra en gubbe till nu, så kanske den automatiskt kommer upp till lvl 50/750. Det vore ju nice, för jag orkar inte sätta mig och levla en gubbe från början igen. Det räckte att jag gjorde det på ps4.

INB4 folk säger att jag ska använda cross save för att flytta till pc. Jag slutade spela på ps4 efter forsaken, så jag har alla nya grejer på pc och vill inte bli av med det.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Där har vi ju SweC-klanen! Skicka request att få joina precis. Spelat runt 200 timmar men mestadels kör själv så kan ju alltid vara kul att spela med andra goa gubbar, speciellt nu när Shadowkeep snart kommer!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sitter och slangar hem spel + expansion på steam. Känns lagom ovant att bruka steam. Används mest på tvång under LAN annars.
Hoppas att folk från Swec är sugna på att panga i Shadowkeep nu, då alla mina vänner övergett Destiny för annat trams.

Permalänk
Medlem

Har redan förladdat på steam, hade en till liten DL nu på kvällen tydligen så de har nog patchat något pre launch, ska bli kul & se imöra.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Tar och laddar hem det till Steam även jag ifall någon är sugen på att återuppta Destiny 2.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Nu är de inte lång stund innan shadowkeep är här..Hype!

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Relik 📜

😴

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

helvete.. ursäkta språket.. spelet kraschar just slutet av första banan (månen) 2 gr har det hänt, vad drygt. vad fasiken svårt att köra själv. hm måste hitta folk att spela nu, går inte att köra ensam längre kommer inte orka köra om igen. får vänta till servrar och buggar blir stabila. hade inga problem förut innan det kom till steam.

Permalänk
Medlem

Skrik till imorrn kväll. Jag gav upp för ikväll. Får tydligen inte vara i närheten av folk alls.
Tower är inte ens att tänka på.

Permalänk
Inaktiv

Fan vad sämst Steam är, varför släppa spelet på den plattformen om det krånglar så här mycket. Inte ens vid release var det så här mycket problem.

Permalänk
Medlem

Tror mest att det bara är riktigt jäkla populärt och det hamras sönder totalt av alla spelare. Idag är en ny dag, tror det är bättre lycka denna gång.

Valde att maina på PC denna gången. Jag lirade alltid på PS4 innan och tycker väl egentligen att det är soft att lira där men laddningstider + 30 fps började knäcka huvudet på mig. Testade att gå med sweclockers klanen men det var ju bara en annan som lirade där tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TreD:

Tror mest att det bara är riktigt jäkla populärt och det hamras sönder totalt av alla spelare. Idag är en ny dag, tror det är bättre lycka denna gång.

Valde att maina på PC denna gången. Jag lirade alltid på PS4 innan och tycker väl egentligen att det är soft att lira där men laddningstider + 30 fps började knäcka huvudet på mig. Testade att gå med sweclockers klanen men det var ju bara en annan som lirade där tyvärr

Ja jag var väl lite bitter bara efter att ha sett fram emot att få spela så mycket och så går det inte ens att komma någonvart. Åtminstone Tower verkar fungera för tillfället, får hoppas att det fortsätter så under kvällen. Sedan så har ju spelet varit ute över ett år och det har varit gratis innan så borde inte vara så många fler spelare nu, men vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Ja jag var väl lite bitter bara efter att ha sett fram emot att få spela så mycket och så går det inte ens att komma någonvart. Åtminstone Tower verkar fungera för tillfället, får hoppas att det fortsätter så under kvällen. Sedan så har ju spelet varit ute över ett år och det har varit gratis innan så borde inte vara så många fler spelare nu, men vem vet.

Allting verkar ju funka? Spelet sen 8 i morse och sitter än och spela PvP och flyga till både tower och planeter funkar.
Flyter på bra och inget som kraschat än så länge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ExcZist:

Allting verkar ju funka? Spelet sen 8 i morse och sitter än och spela PvP och flyga till både tower och planeter funkar.
Flyter på bra och inget som kraschat än så länge.

Jo jag testade bara Tower vilket var stället där flest rapporterade problem igår.

Förresten, är det någon som lyckas få DIM (Destiny Item Manager) att fungera i webbläsaren? Kan inte se några problem rapporterade på deras twitter men får ett meddelande om att för många "requests" har gjorts och att man ska försöka igen senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Fan vad sämst Steam är, varför släppa spelet på den plattformen om det krånglar så här mycket. Inte ens vid release var det så här mycket problem.

Det är inte Steams fel att det var problem att logga in i Tisdags, herregud. Bungie hade ju inte kunnat estimera hur många som skulle logga in på deras servers och över 200k personer är inget att fnysa åt. De löste ju alla problemen i Onsdags och sedan dess fungerar det felfritt.

Skrivet av anon12433:

Ja jag var väl lite bitter bara efter att ha sett fram emot att få spela så mycket och så går det inte ens att komma någonvart. Åtminstone Tower verkar fungera för tillfället, får hoppas att det fortsätter så under kvällen. Sedan så har ju spelet varit ute över ett år och det har varit gratis innan så borde inte vara så många fler spelare nu, men vem vet.

Personligen har jag besökt alla ställen mer än en gång både igår och onsdags utan något som helst problem. Faktum är att det fungerar bättre än någonsin för mig då det på B.nets tid ibland (dock sällan) kunde vara superlånga laddningstider från en destination till en annan. Stämmer att spelet var gratis i lite mer än två veckor på B.net men har för mig det var lite inloggningsproblem då också första dagen när hypen var som värst. Jag tror det är fler spelare nu just för att det marknadsförts hårdare och att man får ett mer komplett paket nu än tidigare, men det är en spekulation.

Skrivet av walkiii:

Frågan är om karaktären levlas upp till 750 även om den inte är lvl 50 ännu? Jag började lira på pc för några månader sen, men har bara orkat göra en Hunter. Så om man skulle göra en gubbe till nu, så kanske den automatiskt kommer upp till lvl 50/750. Det vore ju nice, för jag orkar inte sätta mig och levla en gubbe från början igen. Det räckte att jag gjorde det på ps4.

INB4 folk säger att jag ska använda cross save för att flytta till pc. Jag slutade spela på ps4 efter forsaken, så jag har alla nya grejer på pc och vill inte bli av med det.

Om jag fattat det hela rätt startar alla på 750 light (utan levels? är osäker på den) men med nollad progress vilket betyder att man kan köra hela kampanjen från scratch eller skita i det och köra strikes/patrols osv för att samla gear. Eller så köper man Shadowkeep och kör månen direkt samt jakten på loot.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Möh, Ingen matchmaking för specifika strikes. Försökte lira shadowkeep striken då det är en del av storyn men hade ingen att lira med. Måste man ha kompisar i allt?
Enda matchmakingen de har är ju random matchmaking för alla strikes.

Permalänk
Medlem

Är det några som tänker köra Destiny 2 på Stadia? Vore ju kul att göra en svensk Clan där isåfall. 😊

Skickades från m.sweclockers.com