Göra om LCD laptopskärm, vad mer behövs ? Tips och hjälp, tack !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Göra om LCD laptopskärm, vad mer behövs ? Tips och hjälp, tack !

Har ett gammalt projekt jag kommit igång med igen, har en B156XW02 V.0 panel från en trasig dator som tänkte återanvända och göra till en enklare skärm att ha i köket med nån mindre sticka för music mm eller mediaspelarna. Visst hade något mindre skärm passat bra men man får väl använda det som finns tillhands

Kollade lite på nätet och hittade lite bra info om V29 modulerna ( dock kul att man inte hittade v59 i tid... ), beställde ett sådant samt metallchassi för modulen och sidoknappar, inkl fjärr och rullplast som final touch.

Dock när jag fick hem paketet så var det inte en v29 utan en SKR.03 modul istället.

Fördel ? Den var billigare än v59 ( som jag fick reda på i efterhand fanns som ersättare för v29) och kan spela upp media via USB.
Nackdel ? Extra saker som kabel med mera, svårare att hitta delarna och för rätt pris för SKR.03 . Och russian ?

Samt beskrivningen för kitet gav intryck att det var allt som behövdes i det, men det som nu fattas är både strömadapter samt den inverter och kabel för att koppla LED skärmen till modulen. Så undrar jag följande till dem som redan gjort liknande eller kan detta:

1: Erfarenhet av SKR.03 ? Bättre än V59 ? Ska byta till en V29/59 eller behålla ? Tips på annan bra LCD modul i så fall ?
2: Tydligen kräver modulen, nog även för driva skärmen också ( kanske för V-serien också), 12 V 4A strömadapter. Någon som vet vart kan enklast hitta sådana och där pluggen självklart passar, någon som känner till en adapter med diametern som passar ?

3: Någon som gjort liknande skärmbyggen, tips och liknande ?

Tack för tips och hjälp !