Assassins creed black flag

Permalänk

Assassins creed black flag

Hej har börjat spela Assasins Creed Black Flag .
Spelade det först på pc när det släpptes och tyckte väl att det var okay men den dåliga prestandan(Omöjligt för mig att få 60fps konstant med drops nästan hela tiden) fick mig att sluta spela efter några timmar.
Fick för ett tag sedan Ps4versionen och medans det bara körs i 30fps så verkar det vara konstant och flytet är mycket bra vilket gör att jag kunnat spela spelet ett bra tag nu och har börjat gilla det rejält .
Finns så mycket att göra !
Mina frågor är:

Är de andra spelen lika bra ? Skulle jag gilla dem om jag gillar Black Flag ?
Har 2an och 3an till pc men har inte spelat mycket tror jag hade problem med ojämn fps med 3an med på pc .
Vilka är de bästa delarna enligt er ?

Kom gärna med förslag om liknande spel med om ni kommer på något !
Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Personligen är Black Flag det enda Assassins Creed spelet jag gillat överlag. Det första var ju roligt första gången. Men annars så nja. Inget för mig överlag. För mycket same-same, but different över det hela.

Det som sålde Black Flag för mig var skeppet, mer eller mindre enbart det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Proffsmobbare

Delade din upplevelse gällande PC-versionerna, vilket gjorde att jag fick ett väldigt negativt intryck av hela serien.

För ett tag sedan skaffade jag en Xbox One och hittade ett gäng spel billigt, i ordning;
- Assassin's Creed Unity
- Assassin's Creed Syndicate
- Assassin's Creed IV: Black Flag

Åsikten idag är att det är en fantastisk spelserie under rätt förhållanden.

Storymässigt är Unity starkast för mig, spelet skiner verkligen när det dyker upp små inforutor om historier (och byggnader) grundade i verkligheten. Rolig historia serverat i små portioner allt eftersom du upptäcker Paris på egen hand.

Syndicate har en mycket mer mogen mekanik, gillar du stealth-aspekten i AC så är det nog titeln som är lämpligast. Som helhet är spelet en ljummen upplevelse, med små stunder av riktig spelglädje i form av mindre banor, t.ex. byggnadsinteriörer som mentalsjukhus eller ett slott där du får chansen att välja vilket sätt du själv vill spela på. Om du är bekant med Hitman-serien så finns det mycket gemensamt stundvis.

Jag bytte mycket mellan Unity och Syndicate eftersom intresset svajade, och det visade spelen från olika sidor. Väl van vid Syndicate är frustrationen över "på räls"-beteendet i Unity minst sagt omfattande.

Du har liknande frihet i två andra spelen som Black Flag, men det är inte samma självständighetskänsla som när du får ratta runt ditt eget skepp. Black Flag är klart mysigast miljömässigt, men Unity är för mig ett mer intressant spel. Black Flag saknar den stora stadsmiljön som fungerar så bra i serien i övrigt, så bara det är värt att kika på.

Det som egentligen förstör spelupplevelsen (iallafall för mig) är att man blir utkastad ur simulationen så fort det börjar bli lite inlevelse, där du istället måste utföra dryga sysslor. Som jag förstår det, är det något som återkommer genom hela spelserien.

Tl:Dr; Du slipper förbannade sjörövarvisorna.

Permalänk
Medlem

Black Flag är för mig det bästa i serien! Annars gillar jag Unity, mest för atmosfären, Paris, folket på gatorna och historian. Jag ryckte att själva huvudstoryn kunde vara lite blek emellanåt, vissa karaktärer hade de kunnat utveckla lite mer och vissa sidouppdrag repetitiva. Men som helhet, vackert och roligt!

Permalänk
Medlem

Black Flag är definitivt höjdpunkten i serien för mig. Assassins Creed: Origins släpps dock idag/imorgon, vilket ser ut att bli riktigt bra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

AC: Black Flag är det enda i serien som jag faktiskt gillar, antagligen för att det är det AC-spel som påminner minst om de andra i serien.

Kommer dock att hålla ett öga på AC: Origins.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej har börjat spela Assasins Creed Black Flag .
Spelade det först på pc när det släpptes och tyckte väl att det var okay men den dåliga prestandan(Omöjligt för mig att få 60fps konstant med drops nästan hela tiden) fick mig att sluta spela efter några timmar.
Fick för ett tag sedan Ps4versionen och medans det bara körs i 30fps så verkar det vara konstant och flytet är mycket bra vilket gör att jag kunnat spela spelet ett bra tag nu och har börjat gilla det rejält .
Finns så mycket att göra !
Mina frågor är:

Är de andra spelen lika bra ? Skulle jag gilla dem om jag gillar Black Flag ?
Har 2an och 3an till pc men har inte spelat mycket tror jag hade problem med ojämn fps med 3an med på pc .
Vilka är de bästa delarna enligt er ?

Kom gärna med förslag om liknande spel med om ni kommer på något !
Tack på förhand !

I min värld är AC:BF det enda vettiga AC spelet efter Ezio's era (Renässansens Italien), det vill säga AC:II, AC:B, AC:R (Fine, AC:R är i dåtidens Konstantinopel). Dom övriga, med undantag för AB:BF är mjölkningar på konceptet. Syndicate brydde jag mig inte ens om att spela klart.

Permalänk

Tack för alla svaren !
Syndicate verkar lite intressant och likaså det nya Origins .

Permalänk
Medlem

För mig är Ezio's historia överlägset bäst av AC-spelen. Visst, Edward Kenway var en riktigt intressant karaktär, men inget slår Ezio och hans personlighet enligt mig. Spelade nyss ut trilogin för 3e gången på PS4

Ska dock bli riktigt kul att sätta tänderna i Origins imorgon. Synd bara att HDR-stödet kommer om en vecka :/

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Instämmer med @Unknown, AC:2, AC:B var när spelen blev det de är idag, resten är mest reskin/mjölkning , BF är dock ok för att de lägger in lite nytt och bra miljö.

Problemet jag har med serien är storyn utanför / runt animus som är rent osammanhängande skit utan mening typ vilket tar ifrån serien i helhet för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Asssor:

För mig är Ezio's historia överlägset bäst av AC-spelen. Visst, Edward Kenway var en riktigt intressant karaktär, men inget slår Ezio och hans personlighet enligt mig. Spelade nyss ut trilogin för 3e gången på PS4

Ska dock bli riktigt kul att sätta tänderna i Origins imorgon. Synd bara att HDR-stödet kommer om en vecka :/

Är det Assassin's Creed: Ezio Trilogy ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Är det Assassin's Creed: Ezio Trilogy ?

Precis

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Var väl en del sjöröveri i 3:an också, gillade den lite mer än Black Flag.

Har 100% completion i alla fram till Black Flag, i Black Flag fann jag ingen lycka i att springa efter svävande noter och liknande, något som det fanns tillräckligt av i 3:an.

Unity hamnade i papperskorgen efter 1 timme, ska vara fixat men helvete vad dåligt det var vid release.

Permalänk
Avstängd

Assassin's Creed - känns lite gammalt idag och är irriterande att många moves inte finns
Assassin's Creed II - känns fortfarande riktigt bra än
Assassin's Creed: Brotherhood - är som 2an med med lite mer team och riktigt bra än
Assassin's Creed: Revelations - är med så bra jag tycker det är värt att spela än
Assassin's Creed III - är nog det som är mest lik blackflag ....buggig vid relese
Assassin's Creed IV: Black Flag -- ja du vet vad det är
Assassin's Creed Unity - många har gnällt om det men är ett riktigt bra spel och har haft lite prestanda problem och känns lite bloatat men sätter man sig in i det är det riktigt bra spel som fått mer skit än det förtjänar

Mina favoriter är nog blackflag sen 2an och brotherhood men 3an och unity är riktigt bra och alla har samma upplägg att man kliver igenom riktiga historiska händelser med en twist och tycker alla är värd att köra igenom och är väll första som är lite segare men fortfarande bra nog att köra igenom om än bara för att se röda tråden mellan spelen

Jag har kört igenom alla dom 2 gånger utom unity som kanske är dags att köra en gång till snart när det gått lite tid sen första gången och var ett tag sen jag knivade historiska personer så suget börjar komma igen lite

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Black Flag är min personliga favorit, så om man gillar det rekommenderar jag att man provar Rogue också. Det är som en fortsättning på Black flag fast ur tempelriddarnas perspektiv. Unity är också bra nu när de mesta buggarna är borta. Syndicate föll mig inte alls i smaken, kändes oerhört enformigt och platt (story etc.).

Permalänk

Tackar!
Ska kolla in Trilogin till PS4 samt Assasins Creed Rogue .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Black Flag är min personliga favorit, så om man gillar det rekommenderar jag att man provar Rogue också. Det är som en fortsättning på Black flag fast ur tempelriddarnas perspektiv.

Tack för påminnelsen, AC: Rogue är ett spel som helt föll under radarn för mig. Minns att jag var intresserad av det när det lanserades, men sen glömde jag bort att jag var intresserad av det ( ) så spelade det aldrig. Ska nog ta och titta upp det nu, borde ju gå att hitta billigt någonstans.

Edit: € 6,80 på Uplay, blir nog köp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Tack för påminnelsen, AC: Rogue är ett spel som helt föll under radarn för mig. Minns att jag var intresserad av det när det lanserades, men sen glömde jag bort att jag var intresserad av det ( ) så spelade det aldrig. Ska nog ta och titta upp det nu, borde ju gå att hitta billigt någonstans.

Edit: € 6,80 på Uplay, blir nog köp.

Blir köp för mig med , läste att pc versionen skulle vara bra med !

Permalänk

Rogue fungerade klockrent på pc.
Verkar riktigt roligt så tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Black Flag är min favorit i serien, det nya verkar nice har bara inte haft tid att spela det så mycket. Fått överlag bra recensioner dock.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej har börjat spela Assasins Creed Black Flag .
Spelade det först på pc när det släpptes och tyckte väl att det var okay men den dåliga prestandan(Omöjligt för mig att få 60fps konstant med drops nästan hela tiden) fick mig att sluta spela efter några timmar.
Fick för ett tag sedan Ps4versionen och medans det bara körs i 30fps så verkar det vara konstant och flytet är mycket bra vilket gör att jag kunnat spela spelet ett bra tag nu och har börjat gilla det rejält .
Finns så mycket att göra !
Mina frågor är:

Är de andra spelen lika bra ? Skulle jag gilla dem om jag gillar Black Flag ?
Har 2an och 3an till pc men har inte spelat mycket tror jag hade problem med ojämn fps med 3an med på pc .
Vilka är de bästa delarna enligt er ?

Kom gärna med förslag om liknande spel med om ni kommer på något !
Tack på förhand !

Ubisoft gjorde väl det med flit att förstöra spelet när det var över medel grafik och 30FPS för att göra det jämnare mellan konsolerna och PC? Så om du hade låst din FPS på 30 sedan satt det på medium grafik så skulle de ''flyta'' på lika bra som hos PS4'an.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag känner mig lite vilsen just när det gäller AC.

Har aldrig gett spelserien en chans och känner att det kanske är dags att göra det, vill ha tag på så många av spelen som möjligt, men är inte riktigt med på vilka som kommer att funka på min xbox one?

Har kommit fram till:

Assassins creed (originalet)
Eizo collection
Rogue
Black flag
Unity
Chronicles
Syndicate
Origins

Spelar det någon roll vilket man börjar med? Känns tungt att behöva köpa så många separata titlar, hade hellre sett att man hade någon form av collection likt Eizo fast för alla titlar. Har jag glömt någon titel?

Får försöka jaga dessa så billigt som möjligt.

EDIT: Är det kanske lättast att köra på PC ändå?

Permalänk
Medlem

Jag har googlat och letat i inställningar och såvitt jag förstår är det max 60fps som gäller i Black Flag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.