Microsoft slutar tillverka Kinect

Permalänk
Melding Plague

Microsoft slutar tillverka Kinect

Microsoft slår nu sista spiken i kistan för Kinect, som efter sju år och 35 miljoner sålda enheter slutar tillverkas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Lite synd då visionteknik är ett coolt område, de skulle ha gått på att låta den stora skaran göra egna filter. Men det känns som att Kinect var före sin tid och det fungerade för dåligt för att vara bra att styra spel.

Permalänk
Medlem

Synd.
Ungarna tycker det är skoj att köra med detta samt perfekt fyllespel.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Såklart att den sålde bra när den tvångsbundlades med X-Box. Jag har alltid tyckt a kinekt kännts som en fruktansvärt krystad produikt med ett tveksamt användningsområde, som dessutom var rätt dålig på vad den var till för. Så jag kommer självklart inte att gråta blod när de nu slutar sälja den- Det känns snarare konstigt att det tagit såhär lång tid innan det tog stopp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vi köpte in Kinect för att använda den för att scanna föremål i 3D för objektidentifiering. Hårdvaran är extremt imponerande för sitt pris. Tycker det var svårt att göra något eget och supporten från Microsoft för den här typen av applikationer var dåligt. Dom försöker inte hålla mjukvaru-api:t vid liv och det är inte heller open-source. Produkten skulle kunna användas inom så väldigt många områden istället för spel där jag tycker den inte alls passar in. Nu när roomscale VR kommit in på marknaden så är Kinect för spel bara larvigt.

Väldigt tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Såklart att den sålde bra när den tvångsbundlades med X-Box. Jag har alltid tyckt a kinekt kännts som en fruktansvärt krystad produikt med ett tveksamt användningsområde, som dessutom var rätt dålig på vad den var till för. Så jag kommer självklart inte att gråta blod när de nu slutar sälja den- Det känns snarare konstigt att det tagit såhär lång tid innan det tog stopp.

Den sålde sjukt bra till 360, där den inte bundlades.

Jag skulle snarare jämföra den med Wiimote på Wii, ett udda nytt sätt att spela sin spel på, och den sålde ju som smör. Skillnaden: Wiimote hade enormt stöd med populära spel, något Kinect saknade.

Dessutom har jag hört att Kinect är grym på att scanna in saker i 3D, så förhoppningsvis får den nytt liv i såna entusiastkretsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det skulle dock inte förvåna mig om den återupplivas under annat namn i framtiden hos Microsoft. Kinect produkten/varumärket kanske är död men inte teknologin bakom den.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Köpte en Kinect och gav till mina systersöner och de älskar det fortfarande flera år senare. Perfekt för barn. Mer tveksamt för vuxna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Vi köpte in Kinect för att använda den för att scanna föremål i 3D för objektidentifiering. Hårdvaran är extremt imponerande för sitt pris. Tycker det var svårt att göra något eget och supporten från Microsoft för den här typen av applikationer var dåligt. Dom försöker inte hålla mjukvaru-api:t vid liv och det är inte heller open-source. Produkten skulle kunna användas inom så väldigt många områden istället för spel där jag tycker den inte alls passar in. Nu när roomscale VR kommit in på marknaden så är Kinect för spel bara larvigt.

Väldigt tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, var väldigt jobbigt att jobba med Microsofts Kinect (sitter nu på en hylla och dammar). Vi använder nu istället RealSense (bl.a. från Creative) som är mycket enklare att arbeta med OCH är fysiskt mindre samt lättare!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Den sålde sjukt bra till 360, där den inte bundlades.

Jag skulle snarare jämföra den med Wiimote på Wii, ett udda nytt sätt att spela sin spel på, och den sålde ju som smör. Skillnaden: Wiimote hade enormt stöd med populära spel, något Kinect saknade.

Dessutom har jag hört att Kinect är grym på att scanna in saker i 3D, så förhoppningsvis får den nytt liv i såna entusiastkretsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Den bundlades visst med 360 sedan att man antigen köpte en 360 innan skiten kom ut eller en utan bundles.

Men folk som ville ha hjälp av mig med deras 360 av någon orsak hade alla Kenect, det följde ju med sa dom.

MS vet hur man säljer skit igen vill ha.

Kan lova att majoriteten av dom 35 miljoner sålda enheterna aldrig sett röken av ett spel.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha denna video var ju sjukt passande ändå!, aldrig sett den men den ger en riktigt bra bild över hur överhajpad kinect var..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Aja.. MS köper väl upp något företag som gör något liknande, fast bättre, och så låter de sedan bli att utveckla det (alternativt utvecklar det åt helt fel håll) och så lägger de ner det och sedan köper de ett nytt .. och så vidare

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Synd att spelutvecklare varit så fantasilösa samtidigt som Microsoft hanterat det dåligt.

Använder i princip bara Kinect för att pausa film m.m. Det behöver man ju bara en mikrofon för egentligen 😊.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Kinect har jag glömt att det existerar, första och senaste jag såg en kinect var när dom första gången började sälja och lade fram dom på hyllorna på GameStop för ca 7 år sedan.

Permalänk
Medlem

Kinect hade jag vilja skulle varit som Playstations 2's ur-åldriga Eye-Toy på sätt och vis.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Halleluja:D

Permalänk
Medlem

Har haft roligt med Kinect till 360. Till X1 kom där aldrig några bra spel. De som släpptes samtidigt/bubnlades med var betydligt sämre än till 360. Och några nya bra kom aldrig

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]