Tpcast arbetar på trådlös adapter för Oculus Rift

Permalänk
Melding Plague

Tpcast arbetar på trådlös adapter för Oculus Rift

Tillverkaren Tpcast följer upp sitt trådlösa tillbehör för HTC Vive med ett likadant för Oculus Rift, vilket lanseras någon gång senare under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kan bli ett köp om den blir bra. Dock hade jag föredragit en uppdaterad Rift med högre upplösning och möjlighet till trådlös användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

synd att det lär hamna på 3k+

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Kalla mig herr foliehatt men jag vetefasen om jag skulle känna mig helt trygg med den sortens strålning i timtal på skallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Kalla mig herr foliehatt men jag vetefasen om jag skulle känna mig helt trygg med den sortens strålning i timtal på skallen.

Det är främst vatten som tar upp strålning i kroppen så undvik att ha den vid buken (där alla ironiskt nog har sin mobil) så är du relativt säker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

var ganska väntat, förvånad dock att dem inte jobbat parallellt och att det tog sån här lång tid.

Permalänk
Medlem

Hej
Nån som använder Oculus(eller liknande) regelbundet till spel eller nytta? Tycker ni tekniken mogen och kommer till användning till dagligt bruk eller är det ännu bara en kul grej som var kul en stund och sen mest samlar damm(ungefär som min actionkamera)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Hej
Nån som använder Oculus(eller liknande) regelbundet till spel eller nytta? Tycker ni tekniken mogen och kommer till användning till dagligt bruk eller är det ännu bara en kul grej som var kul en stund och sen mest samlar damm(ungefär som min actionkamera)?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror lite på, problemet är egentligen snarare om spelen som finns passar dig eller inte, tyvärr är ju även install base så låg att vissa spel som säkert hade varit skoj har väldigt begränsat antal användare vilket kan göra det tråkigare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood