Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2013

LG UH770v 60" Backlight bleed

Hej!

Köpte Tvn hörom veckan som är nämnd i rubriken. Då är min fråga, är detta för mycket backlight bleed?

Inställningarna på bilden nedan:

Kontrast:80
Bakljusstyrka:30

https://imgur.com/a/odJMw

Fabriksinställningar
https://imgur.com/a/LoG5h

Självklart får man räkna med en del ljussläpp, men min uppfattning är att detta är lite väl mycket. Vad tycker ni kunniga sweclockare?

Mvh

Ryzen 2700x @ Stock. Asus CH 6, Corsair lpx 2x8GB @ 3200Mhz, Msi gaming x 1080ti, Samsung Pro 960 512GB, Fractal Design Meshify C.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Weibull:

Hej!

Köpte Tvn hörom veckan som är nämnd i rubriken. Då är min fråga, är detta för mycket backlight bleed?

Kontrast:80
Bakljusstyrka:30

https://imgur.com/a/odJMw

Fabriksinställningar
https://imgur.com/a/LoG5h

Självklart får man räkna med en del ljussläpp, men min uppfattning är att detta är lite väl mycket. Vad tycker ni kunniga sweclockare?

Mvh

katastrof, sett liknande med kompisens tv. Hade försökt lämna tillbaka den och satsat på en OLED.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Alle22:

katastrof, sett liknande med kompisens tv. Hade försökt lämna tillbaka den och satsat på en OLED.

Detta är så jävla pinsamt, men jag har slängt kartongen. Med flytt och allt blev det stressat och jag ville bara bli av med all kartong som existerade i bostaden. Hade varit förståeligt om admin stänger av mitt konto, helt galet vad dumt det var av mig.

Ryzen 2700x @ Stock. Asus CH 6, Corsair lpx 2x8GB @ 3200Mhz, Msi gaming x 1080ti, Samsung Pro 960 512GB, Fractal Design Meshify C.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Det har hänt att min tidigare arbetsplats tagit tillbaka produkter utan kartong, men då fick kunden ej tillbaka det fulla beloppet.

Edit: Jisses vilken bleeding!

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

KRÄV pengarna tillbaka, den där är ju förfan deffekt

Stationär: 4770K / 780 OC / 144hz ASUS
Laptop: MSI GT73VR TITAN - 144hz G-sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Hattifnatten:

Det har hänt att min tidigare arbetsplats tagit tillbaka produkter utan kartong, men då fick kunden ej tillbaka det fulla beloppet.

Rätt säker på att vid reklamation krävs inte originalförpackning.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av L.Forsgren:

Rätt säker på att vid reklamation krävs inte originalförpackning.

Jag beskrev allmänt om kartongbiten. Att kunden i det här fallet bör reklamera och givetvis kan göra så utan kartong stämmer förstås.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Hattifnatten:

Jag beskrev allmänt om kartongbiten. Att kunden i det här fallet bör reklamera stämmer dock.

Även rätt säker på att man inte kan göra avdrag på produkten vid en reklamation även om originalförpackning saknas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av L.Forsgren:

Även rätt säker på att man inte kan göra avdrag på produkten vid en reklamation även om originalförpackning saknas.

Det skrev jag inte heller. Men säg att du har en produkt som du har slängt kartongen till, då tog vi i vissa fall tillbaka produkten inom öppet köp-perioden om kunden samtyckte till att inte få tillbaka fullt belopp. Vi sålde sedan produkten till reducerat pris utan kartong, alternativt köpte in en ny kartong.

Givetvis skillnad mellan ärenden i reklamation och öppet köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Hattifnatten:

Det skrev jag inte heller. Men säg att du har en produkt som du har slängt kartongen till, då tog vi i vissa fall tillbaka produkten inom öppet köp-perioden om kunden samtyckte till att inte få tillbaka fullt belopp. Vi sålde sedan produkten till reducerat pris utan kartong, alternativt köpte in en ny kartong.

Givetvis skillnad mellan ärenden i reklamation och öppet köp.

Okej, trodde inte tråden hade något med öppet köp att göra därför antog jag att din kommentar handlade om reklamation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2013

Tack för era inputs, det verkar vara som jag misstänkte, för mycket. Är det någon som har varit med om något liknande och kört garantiärende? Har ni några erfarenheter av hur diverse tillverkare vill skylla bleeden/clouding som en åkomma man får räkna med när man köper LCD/LED?