Permalänk
Bildexpert 📺

@improwise: Både ja och nej. Du kan ju inte switcha ingång mitt under spelet. Mjukvaran beter sig lite godtyckligt och ofta blir det svart skärm när man växlar tillbaka. Windows ritar om skrivbordet etc. Precis som att rycka kabeln med andra ord. Samtidigt är det betydligt smidigare än att just rycka kabeln.

Jag har den stora avsedd för två skärmar. Den för en skärm ska fungera likadant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@improwise: Både ja och nej. Du kan ju inte switcha ingång mitt under spelet. Mjukvaran beter sig lite godtyckligt och ofta blir det svart skärm när man växlar tillbaka. Windows ritar om skrivbordet etc. Precis som att rycka kabeln med andra ord. Samtidigt är det betydligt smidigare än att just rycka kabeln.

Jag har den stora avsedd för två skärmar. Den för en skärm ska fungera likadant.

Tack för info. Men för den som inte växlar så ofta kanske man kan leva med den typen av problem. Precis som du säger är det ändå smidigare än att rycka kablar, speciellt fullstora DisplayPorts med sin "spärr". Har du fått nån chans att testa om även USB portar och annat hänger med bra i switchen då man normalt vill att även dom ska switcha? Har för mig att denna switch skulle ha stöd för det även om det märkligt nog inte skulle fungera med trådlöst hur den nu kan se skillnad på det.

Varför ska man ha en switch för en skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tack för info. Men för den som inte växlar så ofta kanske man kan leva med den typen av problem. Precis som du säger är det ändå smidigare än att rycka kablar, speciellt fullstora DisplayPorts med sin "spärr". Har du fått nån chans att testa om även USB portar och annat hänger med bra i switchen då man normalt vill att även dom ska switcha? Har för mig att denna switch skulle ha stöd för det även om det märkligt nog inte skulle fungera med trådlöst hur den nu kan se skillnad på det.

Varför ska man ha en switch för en skärm?

Inser att mitt förra inlägg innehöll en logisk tankevurpa som ni säkert noterade, skyller på att jag parallellt funderade på HDMI switchar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Har du testat något med att köra även USB genom KVM switchen osv? Recenssionerna på Amazon är inte nådiga kring dessa bitar. Iaf tangenbord vore ju nice att kunna återanvända till båda.

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråd och frågar om inte det finns en billigare Displayport switch om man enbart vill switcha displayport och inte vill betala för övrigt?

Exempelvis denna verkar ju kunna fylla behovet för ett mycket lägre pris, eller har jag missat något?

Men jag vill hellre ha något från någon Svensk/Norsk butik..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@improwise: Både ja och nej. Du kan ju inte switcha ingång mitt under spelet. Mjukvaran beter sig lite godtyckligt och ofta blir det svart skärm när man växlar tillbaka. Windows ritar om skrivbordet etc. Precis som att rycka kabeln med andra ord. Samtidigt är det betydligt smidigare än att just rycka kabeln.

Jag har den stora avsedd för två skärmar. Den för en skärm ska fungera likadant.

Går det att växla enbart usb-tilläggen genom knappen på framsidan? Dvs behålla dp men växla mus och tangentbord. Jag har två skärmar och två system men vill enbart koppla ena skärmen till switchen för att kunna använda båda systemen parallellt stundtals

Permalänk
Bildexpert 📺

@mkl: Nej, det är allt på en gång. Vill man ha den funktionen torde två separata switchar klara uppgiften.

Permalänk
Medlem

Väcker tråden med en undran om någon testat eller känner till ConnectPRO:s KVM-switchar. De verkar vara bra specade men finns tyvärr inte att köpa i Europa än.

Har bl a stöd för DDC.

Funderar på att beställa en UDP2-12AP-KIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andekl:

Funderar på att beställa en UDP2-12AP-KIT.

Har du beställt den ännu? Jag är också nyfiken.

Permalänk
Medlem

@PerWigren: Ja, jag har beställt en men det är tyvärr oklart när den kommer. Corona-läget ställer tydligen till det.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en ConnectPro UDP2-12AP. Dock får jag inte den att fungera.

Jag får ingen bild på min stora skärm (LG 38GL950G) varken i 60Hz eller 144Hz. Känns som jag försökt allt. Får väldigt dålig respons från deras support också.

Kör dp 1.4-kablar från Deltaco vilka ska vara certifierade.

De har uppdaterat sidan med lite tips & tricks och även nämnt att de har vissa problem som de jobbar på att rätta till i framtida firmware (men det har stått sen mars eller nått). De nämner även att switchen ska fungera med två skärmar som kör 3840 x 1600 @ 144Hz.

Jag har lite gett upp hoppet. Kollar på alternativ lösning men inte hittat något vettigt än. För tillfället kör jag istället över hdmi när jag jobbar på mac'en, och displayport till pc'n. Bökigt men det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripodz:

Jag har köpt en ConnectPro UDP2-12AP. Dock får jag inte den att fungera.

Tråkigt att höra.
Vet du om det är meningen att den ska klara Freesync och/eller G-Sync? Hittar inget om det.

Skrivet av andekl:

@PerWigren: Ja, jag har beställt en men det är tyvärr oklart när den kommer. Corona-läget ställer tydligen till det.

Har den kommit nu? Fungerar den för dig?