Permalänk

Bildskärms problem

Jag har nyligen köpt en till skärm och jag bestämde mig igår för att byta plats på dem. Och nu låter det mig inte dra program över "mittten" utan bara från ytter sidan vilket är mycket opraktiskt. Har kollat runt lite men drog slutsatsen att sweclockers antagligen kommer ge mig det snabbaste svaret.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Picolas Cage:

Jag har nyligen köpt en till skärm och jag bestämde mig igår för att byta plats på dem. Och nu låter det mig inte dra program över "mittten" utan bara från ytter sidan vilket är mycket opraktiskt. Har kollat runt lite men drog slutsatsen att sweclockers antagligen kommer ge mig det snabbaste svaret.

Har dom olika upplösningar?

Om jag förstod problemet rätt - och skärmarna har olika upplösningar, så kan du fixa det via högerklick på skrivbordet och bildskärmsinställningar. Justera rutorna så skärmarna matchar på det sätt du finner acceptabelt. Det går inte att få perfekt när man har olika upplösningar, t.ex. 2560x1440 och 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Picolas Cage:

Jag har nyligen köpt en till skärm och jag bestämde mig igår för att byta plats på dem. Och nu låter det mig inte dra program över "mittten" utan bara från ytter sidan vilket är mycket opraktiskt. Har kollat runt lite men drog slutsatsen att sweclockers antagligen kommer ge mig det snabbaste svaret.

Har du arrangerat om skärmarna i Windows skärmegenskaper, alternativt i nvidia/AMD kontrollpanel, så att de reflekterar hur de står för tillfället?

Skickades från m.sweclockers.com