Permalänk

Chromecast Ultra på hotellwifi

Ska iväg och undrar om man kan casta till sin Chromecast Ultra på ett hotellwifi. Filmerna är nedladdade men räcker nätverket till att casta över med? Eller måste det vara någorlunda hastighet på det? Tack

Permalänk
Medlem

Kommer funka fin fint, körde i sommars på hotell i Spanien

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Jag fick det inte att fundera pga många hotell wifi har sign in funktionen. Det gillade inte min Chromecast.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Inaktiv

Chromecasten har ju ett eget inbyggt nätverk som man kan använda om man har nedladdade filer man vill titta på. Nackdelen är ju att man inte är ute på internet samtidigt.
Annars är det ju lämpligt att ha med sig en liten reserouter så man kan ha sitt egna lilla nätverk och logga in med valfritt antal enheter på ett inlogg på hotellnätet. Bra använda pengar i mina ögon.
Bättre säkerhet oxo.
Själv har jag en --> https://www.amazon.co.uk/Asus-WL-330N3G-Wireless-Plug-n-Surf-...

Permalänk
Medlem

kör man med mobilen som "router" så lär det nog inte vara några problem?