Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Chromecast Ultra på hotellwifi

Ska iväg och undrar om man kan casta till sin Chromecast Ultra på ett hotellwifi. Filmerna är nedladdade men räcker nätverket till att casta över med? Eller måste det vara någorlunda hastighet på det? Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Kommer funka fin fint, körde i sommars på hotell i Spanien

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define C TG || ASUS ROG STRIX B350-F Gaming || Ryzen 5 1600@3.8Mhz || Noctua NH-D15 || G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X || Asus GTX 1070 Dual 8GB || SSD 180GB || HDD 5TB || HDD 3TB || Corsair RM750x || Acer 27" XF270HUA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2001

Jag fick det inte att fundera pga många hotell wifi har sign in funktionen. Det gillade inte min Chromecast.

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Chromecasten har ju ett eget inbyggt nätverk som man kan använda om man har nedladdade filer man vill titta på. Nackdelen är ju att man inte är ute på internet samtidigt.
Annars är det ju lämpligt att ha med sig en liten reserouter så man kan ha sitt egna lilla nätverk och logga in med valfritt antal enheter på ett inlogg på hotellnätet. Bra använda pengar i mina ögon.
Bättre säkerhet oxo.
Själv har jag en --> https://www.amazon.co.uk/Asus-WL-330N3G-Wireless-Plug-n-Surf-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

kör man med mobilen som "router" så lär det nog inte vara några problem?