Nintendo väntas sälja 17 miljoner Switch innan april 2018

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Nintendo brukar aldrig rea ut sina produkter, inte ens när det går uruselt som med Wii U, så önskar dig all lycka till.

Själv är jag fortfarande inte så imponerande av Switchen, även om den steg lite i kurs efter det nya Mario spelet.
Återstår att se om Nintendo lanserar en bättre version av Switchen, för den som lanserades var under all kritik och kunde inte motivera ett pris på 4000 kr.

Wii u köpte jag nytt för 1790kr år 2013 så de sänkte priset när de insåg att ingen köpte dom. Switch lär däremot stanna på sitt nuvarande pris ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nintendo brukar aldrig rea ut sina produkter, inte ens när det går uruselt som med Wii U, så önskar dig all lycka till.

Själv är jag fortfarande inte så imponerande av Switchen, även om den steg lite i kurs efter det nya Mario spelet.
Återstår att se om Nintendo lanserar en bättre version av Switchen, för den som lanserades var under all kritik och kunde inte motivera ett pris på 4000 kr.

Relaterar inte. Mycket fudvideos på youtube och vissa batchar av joycons skulle inte passerat QA men produkten är annars den mest robusta Nintendo-enhet som de släppt. Känns mycket mer high-end än valfri DS-variant.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Du kommer bli besviken. Nintendo-grejer går aldrig på rea, var sugen på att köpa en Wii U för under 2500 men den dagen kom aldrig. Och det var den sämst sålda konsolen på flera generationer, och kanske hade haft en chans med lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo? Om mitt minne inte suger totalt reades wii u för 1700 med två spel på toysrus för cirka 1 1/2 år sedan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

Åhhh, nu gjorde du mig riktigt sugen! Stardew valley ser jag mycket fram emot att spela på Switch, känns som att det passar perfekt där.

Håller med dig. Sony dumpade en fullt fungerande och livskraftig plattform, vilket för mig allvarligt skadat förtroendet för dem. Var väldigt sugen på en PS4 ett tag, men detta tillsammans med insikten om hur svag den verkligen är fick mig att avstå. Väntar på PS5 och hoppas den är bakåtkompatibel med 4 så man kan spela The last guardian.

Fast det är ganska unikt att kunna spela Doom och Skyrim bärbart

Utvecklaren har en del småsaker i Stardew Valley som behöver fixas. Vissa UI-element går inte att aktivera och spelet saknar touch. Men rätt små saker, inget som hindrar från att spela. Dock är spelet extremt beroendeframkallande, blir lätt att man ska spela "en dag till" när man ligger i sängen och spelar och så är klockan för mycket. Typ Civilization-problemet med skillnaden att du alltid kan ha med dig spelet.

PSP var rätt gammal när Sony dumpade den första gången så var lite förvånande när de försökte få liv i den igen. Men PS Vita gav de upp för fort. Var absolut inget fel på plattformen, den fungerade bra nog för vad den var. Jag gillade min skarpt men känner mig rätt blåst när jag spenderade rätt mycket för den (OLED-versionen + 32GB dyrt Sonyminne) och de bara ignorerar dess existens. De har, vad jag vet, fortfarande inte officiellt kommenterat PS Vita sedan 2-3 år tillbaks. Den går inte ens att köpa idag då produktionen troligen avbröts för flera år sedan.

Som en upphottad PSP var den fenomenal. Mot 3DS så gav skärmen en skarpare bild även om den fortfarande var lågupplöst (en bra bit under ens att vara HD (vilket är 1280x720 och Vita använder 960x540 om jag minns Y-ledet korrekt). De spel som släpps idag är ett fåtal indie-titlar. Riktigt trist öde, allt som allt. Jag ser gärna mer konkurrens här men Sony kommer jag ha svårt att lita på med tanke på hur de skött sig.

Just detta, och inte bara att spela bärbart utan även hur man kan spela. Tänk scenariot där du kan börja spela typ Skyrim när du vaknar och fortfarande ligger kvar i sängen, fortsätter medans du käkar frukost för att sedan ta med dig och fortsätta samma spelsession på buss/tåg till jobb/skola. Du fortsätter spela lite på lunchen, fortsätter dagen och spelar på väg hem från jobbet. Väl hemma kan man docka för att fortsätta spela eller bara ha den i närheten under micropauser medans man lagar mat eller gör andra sysslor i hemmet under kvällen. Man kan inte nå upp till ens närheten av detta med exempelvis en PS4 eller ens en laptop.

Personligen upplever jag att speciellt vuxna med lite mer tightare fritid och dagar men även småbarnsföräldrar sett det största värdet i en spelplattform som enklare kan spelas med under kortare men sammansatta spelsessioner. Och att man kan få typ samma spel som på andra plattformar utöver Nintendos egna spelserier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

.....
Fast det är ganska unikt att kunna spela Doom och Skyrim bärbart

Jo, sant, men för mig personligen är incitamentet litet då jag redan spelat båda spelen. f.ö. klarar jag inte av att spela FPS på konsol överhuvudtaget, är sjukt imponerad av folk som klarar det med handkontroll. Skulle hellre se spel som Devinity, x-com, CIV samt 3rd-person shooters som Rogue Trooper t.ex. som ska få en remake nu på PC. De skulle göra sig otroligt bra bärbart.

EDIt: Vi har ifs fått Mario + Rabbits som är lite x-com style

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BrottOchStraff:

Jo, sant, men för mig personligen är incitamentet litet då jag redan spelat båda spelen. f.ö. klarar jag inte av att spela FPS på konsol överhuvudtaget, är sjukt imponerad av folk som klarar det med handkontroll. Skulle hellre se spel som Devinity, x-com, CIV samt 3rd-person shooters som Rogue Trooper t.ex. som ska få en remake nu på PC. De skulle göra sig otroligt bra bärbart.

EDIt: Vi har ifs fått Mario + Rabbits som är lite x-com style

boom

Divinity hade varit riktigt kul på Switch. Jag är glatt överraskad att man faktiskt släpper in så många icke nintendotitlar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

boom

Divinity hade varit riktigt kul på Switch. Jag är glatt överraskad att man faktiskt släpper in så många icke nintendotitlar

ouuu...visste inte att den kom till Switch också!. Mycket bra spel måste jag säga, ett av de jag spelade mest på Wii. Med online CoOp dessutom... I min mening minst lika bra som Gerars of War.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jo? Om mitt minne inte suger totalt reades wii u för 1700 med två spel på toysrus för cirka 1 1/2 år sedan

Åfan, missade jag. Surt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Jo, sant, men för mig personligen är incitamentet litet då jag redan spelat båda spelen. f.ö. klarar jag inte av att spela FPS på konsol överhuvudtaget, är sjukt imponerad av folk som klarar det med handkontroll. Skulle hellre se spel som Devinity, x-com, CIV samt 3rd-person shooters som Rogue Trooper t.ex. som ska få en remake nu på PC. De skulle göra sig otroligt bra bärbart.

EDIt: Vi har ifs fått Mario + Rabbits som är lite x-com style

Tänk lite längre än spel som redan släpps utan mer titlar som kommer släppas. Chansen att vi får se en lansering av samma titlar samtidigt på Switch är stor. Se bara redan nämnd lansering av Rogue Trooper Deluxe. Spel som Skyrim, nya DOOM och Wolfenstein hintar åt vad man faktiskt kan få att rulla på Switchen.

När Elder Scrolls VI släpps så kan det hända att Switch-versionen släpps samtidigt. Hypotetiskt exempel men det är denna nivå vi snackar om. Intresset från utgivare och utvecklare ökade rejält efter förra rapporten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är den som portabel konsol?
Funkar spelen på den lilla skärmen eller känns det som en waste att uppleva spel som Zelda i det lilla formatet istället för på tvn?

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Det funkar utmärkt. Jag spelar nog 90% portabelt. Batteritiden hade kunnat varit bättre, men det är ju oftast fallet

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur är den som portabel konsol?
Funkar spelen på den lilla skärmen eller känns det som en waste att uppleva spel som Zelda i det lilla formatet istället för på tvn?

Upptäckte att jag generellt föredrog att spela Zelda på lilla skärmen i sängen eller i en go fåtölj. Bägge gick iofs bra men trots att jag bara spelade det hemma, var det mest bärbart som gällde. Jag spelade på mina premisser liksom, inte TV-rutans.
Sociala spel som snipperclips och Mario Kart passar förstås bättre på en stor skärm. Splatoon, Mario Oddysey hugget som stucket, men man vill ha motion aim, vilket kanske är lite smidigare på TV.

Du måste prova själv.
Jag har spelat PC spel sedan tidigt 80-tal. Zelda BotW tillhör de bästa erfarenheterna för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

switch är så satans överskattad, finns ju knappt några bra spel, o lär knappast komma så många jämfört med till xbox eller playstation. sen hårdvaran är ju heller inte något som ligger i toppen...

Vad som är bra spel är smaksak. Men det finns över 200 spel till Switch just nu. Flesta har fått väldigt bra betyg från många källor.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

@BasseBaba: Det funkar utmärkt. Jag spelar nog 90% portabelt. Batteritiden hade kunnat varit bättre, men det är ju oftast fallet

Skrivet av EntropyQ3:

Upptäckte att jag generellt föredrog att spela Zelda på lilla skärmen i sängen eller i en go fåtölj. Bägge gick iofs bra men trots att jag bara spelade det hemma, var det mest bärbart som gällde. Jag spelade på mina premisser liksom, inte TV-rutans.
Sociala spel som snipperclips och Mario Kart passar förstås bättre på en stor skärm. Splatoon, Mario Oddysey hugget som stucket, men man vill ha motion aim, vilket kanske är lite smidigare på TV.

Du måste prova själv.
Jag har spelat PC spel sedan tidigt 80-tal. Zelda BotW tillhör de bästa erfarenheterna för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för feedback. Tanken är i så fall att använda den uteslutande vid pendling/resor.
Känner tyvärr inte en enda (!) person som köpt en switch...

Kan förvisso kanske testa hos typ Webhallen eller annan ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack för feedback. Tanken är i så fall att använda den uteslutande vid pendling/resor.
Känner tyvärr inte en enda (!) person som köpt en switch...

Kan förvisso kanske testa hos typ Webhallen eller annan ÅF.

Gör så.
Men - den känns bra. Juste klickkänsla, själva Switchen känns stadig, de fysiska kontrollerna de överlägset bästa jag känt portabelt. Dockan är plastig. Fast man tar ju inte i den. Och för portabelt bruk spelar det ju ingen roll alls. Skärmen är bra, IPS, inga problem med betraktningsvinklar. Köp en, spela ett par av toppspelen, sälj med lite förlust till en bättre behövande om den inte passar dig. Bara Zelda är värt experimentet. Ett perfekt komplement till kuta och skjuta spel på PC!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Wii u köpte jag nytt för 1790kr år 2013 så de sänkte priset när de insåg att ingen köpte dom. Switch lär däremot stanna på sitt nuvarande pris ett tag.

Gratulerar att just du hittade en till ett bra pris, men fortfarande inte vanligt att Nintendo rear ut sina prylar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Gratulerar att just du hittade en till ett bra pris, men fortfarande inte vanligt att Nintendo rear ut sina prylar.

Jag vet inte var detta påstående kommer från och varför du står fast vid det. Både Wii U och 3DS prissänktes ju. Gamecube halverade dom priset på. Kanske eftersom det är sweclockers så förväxlar du Nintendo med Intel? (:

Wii U

Priset spikar sen uppåt då ingen förutom ett fåtal specialbutiker ens lagerför och kan föra vidare prisstatistiken. Jag rekommenderar att kolla prisjakt för att få hela bilden.

3DS

https://www.fz.se/nyhet/118097-3ds-forsaljningen-okar-markant...

GC
https://internetworld.idg.se/2.1006/1.53321/sankt-pris-pa-gam...

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Switch har haft den starkaste spel-lineupen på 15 år konsollmässigt, fortsätter dom i denna takt kommer det gå otroligt bra!

Zelda, Mario och Xenoblade 2, vänta bara till Smash, Metroid och allt annat smått och gott.

PS3 hade Resistance och Motorstorm (under ett helt år innan det kom något vettigt)
Xbox 360 hade Perfect Dark och Kameo
PS4an hade Knack typ
och Xbox One kommer jag inte ens ihåg

människor kommer alltid klaga, det är vad vi är bra på...

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Gratulerar att just du hittade en till ett bra pris, men fortfarande inte vanligt att Nintendo rear ut sina prylar.

Kikar man på prisjakts statestik verkar det inte som de gick få tag på WII u för 1600-2100 under flera år. Edit någon hade redan svarat detta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag vet inte var detta påstående kommer från och varför du står fast vid det. Både Wii U och 3DS prissänktes ju. Gamecube halverade dom priset på. Kanske eftersom det är sweclockers så förväxlar du Nintendo med Intel? (:

Wii U
https://i.imgur.com/x4DZLH8.png
Priset spikar sen uppåt då ingen förutom ett fåtal specialbutiker ens lagerför och kan föra vidare prisstatistiken. Jag rekommenderar att kolla prisjakt för att få hela bilden.

3DS
https://i.imgur.com/xSK1aQP.png
https://www.fz.se/nyhet/118097-3ds-forsaljningen-okar-markant...

GC
https://internetworld.idg.se/2.1006/1.53321/sankt-pris-pa-gam...

Det du länkar till eller visar med dina bilder från Prisjakt är inga reor, utan till det mesta naturlig konkurrens och korrigering av priset. Hävdar fortfarande att det inte är vanligt med reor på Nintendo prylar så som konsoler och handkontroller.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233