Notifikationsproblem i Chrome OS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Jul 2008

Notifikationsproblem i Chrome OS

Hejsan allihopa!

Jag köpte nyligen en ny Chromebook, som jag fick hem idag (Mer om mitt köp kan ses på här. . Jag har suttit och installerat appar och lekt runt lite under dagen och är överlag ytterst nöjd med mitt köp.

Jag har dock stött på ett (eller om man ska klassa det som två) problem som jag inte lyckats lösa ännu.

Problem(en) är att både när det gäller Facebook (vilket jag kör som en vanlig web-version i en flik i Chrome) och KiK Messanger (Som jag kör Android appen för) så får jag inga ljud notifikationer när jag får ett meddelande. FB är ett mindre problem än KiK,då man ändå kan se (1) i fliken för FB när man får ett meddelande, men i Kik nere i statusfältet syns inte ens detta. (Edit: Insåg just nu att en liten notifikation ikon poppar upp. Jupp. Jag är en noob. Men saknar fortfarande ljud notifikationer)

Jag undrar om någon vet om en lösning för detta problem, så att man kan få igång ljudnotifikationer. Om någon har en lösning som inte ger ljudnotifikationer men ändå gör att man kan se en indikation i statusfältet när man får ett KiK meddelande så skulle detta också vara välkommet, så man slipper tabba till KiK konstant för att se om man fått ett meddelande.

Tacksam för alla svar,
MVH Dinedar.