World Of Warcraft Battle For Azeroth

Permalänk

World Of Warcraft Battle For Azeroth

Permalänk
Medlem

Lite mixade känslor, gillar att det är mer orienterat åt Horde vs Alliance hållet men fortfarande skeptisk efter en lyckad Legion. Hoppas bara RNG systemet tonas ned.

Permalänk
Medlem

Hade föredragit Warcraft IV.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nu när datumet är släppt (14e Augusti) och CE innehållet släppts, kommer det då komma en riktig fysisk kopia av spelet istället för pre-order boxen som finns ute nu?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu när datumet är släppt (14e Augusti) och CE innehållet släppts, kommer det då komma en riktig fysisk kopia av spelet istället för pre-order boxen som finns ute nu?

Nä, hörde någonstans att CE inte kommer innehålla några som helst fysiska skivor, utan bara vara en kod för att aktivera BFA på sitt Blizz-acc, dock, om man redan köpt pre-ordern för att få tillgång till content så blir man refundad beloppet på sitt blizzard acc

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@Mocka: Verkar som det bara är en cdnyckel.
Skulle tro att Blizzard skippat fysiska kopior av spelet.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nä, hörde någonstans att CE inte kommer innehålla några som helst fysiska skivor, utan bara vara en kod för att aktivera BFA på sitt Blizz-acc, dock, om man redan köpt pre-ordern för att få tillgång till content så blir man refundad beloppet på sitt blizzard acc

Skrivet av Purrfected:

@Mocka: Verkar som det bara är en cdnyckel.
Skulle tro att Blizzard skippat fysiska kopior av spelet.

Tack för svaren.

Inga problem, då blir det pre-order kartongen. Av någon barnslig anledning har jag alltid gillat att köpa fysiska utgåvor av alla Blizzard-spel men nu när jag tänker efter får det nog bli digitalt där också (köper allt annat på Steam/PSN el dyl annars).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite butter över att det är 399:- för expen, men men.
Har köpt samtliga expar vid release och lär så bli vid denna också, även fast jag förmodligen inte kommer göra mycket mer än att köpa 1 månads gametime och levla / utforska nya zonerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

om man redan köpt pre-ordern för att få tillgång till content så blir man refundad beloppet på sitt blizzard acc

Stämmer det? Tyckte jag läste någonstans att den som köper pre-prdern och även en "fysisk" får en nyckel (?) att ge bort till en vän. Ska kolla senare om jag hittar var jag läste det, har för mig att det var i en eller två trådar på blizzforum om CEboxar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

För varje ny expansion svalnar mitt intresse mer och mer. Ser mer fram emot Classic ärligt talat, även om jag redan levlat minst 10-12 karaktärer på privatservrar under de senaste åren.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag har spelat WoW sen första betan i US till och med och jag känner inget sug efter Classic direkt, åtminstone inte som klassmekaniken var uppbyggd i början. Mycket var mer nerlåst än vad det är idag. Jag raidade som Druid healer och jag kunde i praktiken inte questa själv eftersom jag gjorde patetisk skada och det tog 5 minuter för mig att döda en fiende. Jag fick be en rogue-kompis komma och hjälpa mig som högg ner dem på några sekunder. Visst klasserna kändes mer unika då men det var verkligen inte bra gjort i början.

Men visst det var gamla goda tider och de flesta hade ju de facto roligare när det spelade totalt sett. Men tiderna förändras och man blir äldre och intressena förändras. Mina ungar på 3 och 5 år älskar att gunga. Jag är inte så imponerad av att gunga längre, trots att det funkar exakt likadant som när jag var liten. Det är liksom inte gungornas fel att jag har tröttnat, och jag tror heller inte att det bara handlar om den tekniska spelmekaniken när folk inte tycker WoW är riktigt lika spännande efter 5000 speltimmar.

Skrivet av BasseBaba:

Lite butter över att det är 399:- för expen, men men.
Har köpt samtliga expar vid release och lär så bli vid denna också, även fast jag förmodligen inte kommer göra mycket mer än att köpa 1 månads gametime och levla / utforska nya zonerna

Ja man MÅSTE ju inte utforska och göra allt bara för att det kommer ny content. Men även om man mest softar runt lite i 1-2 månader i en ny WoW-expansion så kommer man rätt snabbt upp i tiotals timmar ändå. Då kostar det ju inte mer än att köpa ett singleplayer-spel och spela samma antal timmar.

Jag och frugan laddar för att öppna upp kontona ännu en gång men det beror på hur mycket ungarna sover hur mycket vi kan spela.

Permalänk
Medlem

Med så många fantastiska spelsläpp i år och att man med åren får mindre tid åt spel, måste man tyvärr hoppa på detta. Första WoW expansionen jag inte tänker köpa, och jag tror nog inte det blir mer WoW för mig. Det ser ju dock intressant ut.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla expansioner som kommit och planen är att fortsätta med det det brukar dock bli att jag bara spelar 2-3 månader per exp

Permalänk
Medlem

Hade varit skitkul att spela. Är i generationen som gick i högstadie-gymnasie när WoW kom och kunde lägga mycket tid på det också vid mina första år på universitetet. Nu, på andra sidan vuxenlivet, måste man böna och be för varje timma. Men eftersom att man har annat ansvar känns det heller inte lika reko att spela 10+ timmar per dag. Med det sagt, skulle vara roligt att kika lite

Permalänk
Medlem

har redan köpt denna expansion men det blir nog den sista. nuvarande expansion var den första jag slutade spela och pausade t.o.m subscription.. annat tar min tid och på helger mellan 6-9 spelar jag helst overwatch har jag märkt

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Var ju tyvärr länge sedan man hade tiden att lägga för att spela på lite högre nivå, dock har ju de senaste expansionerna blivit mer tacksamma att spela för oss med jobb och fritid vid sidan av datorn också.

Blir att testa lite på alphan i helgen

Permalänk
Medlem

Finns det ett organiserat Swec-guild i WoW?

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant och se om de kan få bättre balans i spelsystemet, det har haltat lite i den senaste expansionen. Men den nya delen av Mythic + dunegoens har varit kul och en bra källa till bättre gear till raids, så hoppas på en finslipning av dungeons i den nya.

Permalänk
Avstängd

Varit unsubscribed ifrån WoW sedan Januari iår, spelat WoW tillochfrån sedan 2010-2011 och mest varit subbad några månader i slutet av varje expansion för att spela allt på en gång de senaste åren. Fixade flying och alla 4 allied races vilket fick vara nog för mig så efter det unsubbade jag. Tittade till mitt B.Net konto häromdagen och tamigfan så såg jag att det stod något om "alpha" på min Region / Account flik i launchern trots att jag inte fick mejl om det.

Så blev ju till att testa lite Battle for Azeroth här i helgen men är ju inte så värst sugen på att spoila bort för mycket då jag gjorde misstaget med att spela Cataclysm betan till döds och fick inget sug alls inför launchen sen, har förövrigt varit med i alla alphor/betor som funnits av WoW förutom The Burning Crusade som bara väldigt få utvalda hade chansen att beta-testa tydligen. BFA verkar som en okej expansion och jag kommer säkerligen spela den när den varit ute ett tag men tappat suget på WoW då det är så långt ifrån vad det var 2004-2010. Tycker inte att questerna var särskilt speciella eller storyn i Zandalar när jag spelade i helgen.

Permalänk
Medlem

Snor tråden lite...
Någon som vet vart jag kan förbeställa en fysisk kopia av Battle for Azeroth? Alltså pappersfodralet
Hittar bara pre-purchase boxen som bara är ett vanligt DVD-fodral

Visa signatur

Rigg:
CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: Nvidia Geforce GTX 980ti | PSU: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Finns det ett organiserat Swec-guild i WoW?

Second this, någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Snor tråden lite...
Någon som vet vart jag kan förbeställa en fysisk kopia av Battle for Azeroth? Alltså pappersfodralet
Hittar bara pre-purchase boxen som bara är ett vanligt DVD-fodral

World of WarCraft Expansion: Battle for Azeroth - Collector's Edition (PC)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4749857

Tror inte att vanliga utgåvan har pappersfodral längre, har för mig att Legion inte hade det iaf.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

World of WarCraft Expansion: Battle for Azeroth - Collector's Edition (PC)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4749857

Tror inte att vanliga utgåvan har pappersfodral längre, har för mig att Legion inte hade det iaf.

Jodå
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3295380

För BFA så hittar jag bara från Tyskland
https://www.amazon.de/World-Warcraft-Battle-Azeroth-PC/dp/B07...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

World of WarCraft Expansion: Battle for Azeroth - Collector's Edition (PC)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4749857

Tror inte att vanliga utgåvan har pappersfodral längre, har för mig att Legion inte hade det iaf.

Jodå, har själv Legion i pappersfodral här hemma så

Visa signatur

Rigg:
CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: Nvidia Geforce GTX 980ti | PSU: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Jodå, har själv Legion i pappersfodral här hemma så

allright, kanske var WoD jag köpte i fysiskt format senast

Men då lär ju det vara i papper, bara att på bilden så är det ett vanligt DVD-fodral.

Jag köpte det digitalt, för att få tillgång till de nya raserna fortare

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

allright, kanske var WoD jag köpte i fysiskt format senast

Men då lär ju det vara i papper, bara att på bilden så är det ett vanligt DVD-fodral.

Jag köpte det digitalt, för att få tillgång till de nya raserna fortare

Jo man tycker ju det, men hittar bara med DVD-fodral överallt, där de skriver att det bara är pre-purchade boxen

Visa signatur

Rigg:
CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: Nvidia Geforce GTX 980ti | PSU: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Jo man tycker ju det, men hittar bara med DVD-fodral överallt, där de skriver att det bara är pre-purchade boxen

https://www.inet.se/produkt/6334894/world-of-warcraft-battle-...

Verkar vara en pappersbox på bilden här iaf.

*edit* aha, pre-order box

nej då är det nog att vänta till spelets release som gäller om du inte vill ta del av pre-order-sakerna.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Battle of azeroth kommer stuga jämfört med legion.

Skickades från m.sweclockers.com