Permalänk

Kommer bli extremt nice, kommer att bli en Hunter igen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Dom säger de, men jag hittar ingen bekräftelse från Blizzard :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Classic släpps 27:e Augusti och closed beta börjar imorgon tyvärr lär väl bara privilegierade steamers få key.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@Haziza: Kan du länka källa på det?

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Druider kan MTa hyfsat i vanilla faktiskt... men det är självklart inte optimalt.

Våran raidleader på den senaste privatservern maintankade Druid åt oss ända upp till BWL helt utan problem på dom flesta bossar, men han var jävligt "tryhard" och kämpade verkligen för att klara av det så att säga.

Personligen tyckte jag det var tufft, han hade en dröm och han gav inte upp! Inspirerande

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

"If you’re eager to claim your character name in WoW Classic, take note: we’ll be opening character creation on Tuesday, August 13.** Players with an active subscription or game time on their account will be able to create up to three characters per World of Warcraft account. We’ll have more information on realm names closer to launch, but rest assured—you’ll have plenty of time to figure out your plans for realm domination!"

Jag kanske tolkar det här fel, men några dagar innan release så måste man alltså subscriba till Wow för att få chansen att reservera... tre namn?

Tre namn!? O_O

That's not enough.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

"If you’re eager to claim your character name in WoW Classic, take note: we’ll be opening character creation on Tuesday, August 13.** Players with an active subscription or game time on their account will be able to create up to three characters per World of Warcraft account. We’ll have more information on realm names closer to launch, but rest assured—you’ll have plenty of time to figure out your plans for realm domination!"

Jag kanske tolkar det här fel, men några dagar innan release så måste man alltså subscriba till Wow för att få chansen att reservera... tre namn?

Tre namn!? O_O

That's not enough.

Dold text

Hmm, är det girigheten från Blizzards håll som tar fram detta eller är det en belöning för de stackars krakar som spelar dagens WoW? Jag vet inte om jag är fan utav något av scenariona tbh...

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:
Dold text

Hmm, är det girigheten från Blizzards håll som tar fram detta eller är det en belöning för de stackars krakar som spelar dagens WoW? Jag vet inte om jag är fan utav något av scenariona tbh...

Att du behöver spelet och dessutom prenumerera på det för att kunna skapa en gubbe och därmed reservera ditt namn känns ju rätt självklart.
Varför skulle icke spelare kunna göra det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Att du behöver spelet och dessutom prenumerera på det för att kunna skapa en gubbe och därmed reservera ditt namn känns ju rätt självklart.
Varför skulle icke spelare kunna göra det ?

Tänk ett steg längre; Är väl ganska självklart att dom förväntar sig att många kommer subba en månad i förväg då för att fixa sina namn, därav mer kirr i kassan.

Permalänk
Medlem

Japp ledighet bokat till v35, med lite tur har jag väl nått lvl 40 innan veckan är slut. Lite skillnad från senaste expansions, BFA nådde jag 120 efter 19 timmar, mest för att jag körde alla quester i resp zon och försökte hänga med i lore hade kunnat gå mycket fortare.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Att du behöver spelet och dessutom prenumerera på det för att kunna skapa en gubbe och därmed reservera ditt namn känns ju rätt självklart.
Varför skulle icke spelare kunna göra det ?

Jag tycker det låter extremt mycket som @Chromatic skriver. En ren och skär cash grab av Blizzard. Vad är det för fel med dagens, du gör ett nickname när du skapar gubben? Ganska bra faktiskt.

Det jag gillar med detta är att BfA-spelare gynnas också, men jag tycker det är lite fel att folk ska behöva köpa gametime och wastea halva bara för att få sitt nick som man vill ha.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snozzlebert:

Kommer bli extremt nice, kommer att bli en Hunter igen.

Härliga tider när man kunde one-shotta alla cloth-användare med Aimed shot.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Får nog bli en rogue och köra T2 med tooth + per.blade, mumma.

Permalänk
Inaktiv

Fuck me sideways! Äntligen! Detta måste ju i princip innebära att de kommer göra desamma med Diablo & Diablo 2 inte sant!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Får nog bli en rogue och köra T2 med tooth + per.blade, mumma.

Ja fyfan du lever gött sen iaf, sku bra kunna betala för att få det färdigt så man bara kan gå runt o kötta folk i pvp.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Ledighet kirrat 27-30e Augusti! Och så två dagars helg där efteråt också. Orkar inte turbopowerlevla, men med lite tur kanske man hinner bli level 40 åtminstone

Permalänk
Medlem

För alla Horde som inte redan visste om denna och vill minimera tiden att nå 60:
https://www.joanasworld.com/azeroth.htm

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa för första ggn

Tips för pve?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

För alla Horde som inte redan visste om denna och vill minimera tiden att nå 60:
https://www.joanasworld.com/azeroth.htm

Inte bara minimera tiden. Det är en riktigt bra guide i det stora hela för att göra leveling roligare också. Mycket lite grind och fokus på att effektivt beta av quest i områden. Det känns lite som man ger sig iväg på äventyr och kommer tillbaka med en stor mängd quest.

T.ex. många quest i barrens är döda 15 av X, loota 5 av Y etc. Detta sker ofta på vägen till andra quest och gör allt mycket roligare.

Skulle jag inte följt någon guide hade jag ändå försökt implementerat samma tänk. Vilka quest kan man ta "på vägen" och försöka gruppera quest som är någorlunda nära. Något jag var mycket dåligt på när jag spelade förr För jag kan absolut se charmen i att vara noob och ta det som det kommer. Men känns som man är 14 år försent till den festen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ska bli kul att testa för första ggn

Tips för pve?

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa klasser är begränsade när det gäller specs. Det är kanske inte 100% sant alltid och undantag existerade säkert. Men man ska inte vänta sig att man kan få spela som man vill i lvl 60 helt enkelt.

Framförallt klasser som kan heala. Nästan lönlöst att försöka göra något om en heal spec finns och warriors är nästan uteslutande tanks. De rena DPS klasserna hade viss frihet dock även om det även där varierar lite hur fria de var.

Detta var något som till stor del luckrades upp som först med första expansionen Burning Crusade. Men återigen, undantag fans garanterat men man ska inte vänta sig något. Påstår man det ringer min BS klocka direkt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vissa klasser är begränsade när det gäller specs. Det är kanske inte 100% sant alltid och undantag existerade säkert. Men man ska inte vänta sig att man kan få spela som man vill i lvl 60 helt enkelt.

Det var min största besvikelse när jag läste om Classic (spelade bara till 43 i vanilla). Att hybrid-klasser som Paladin, Shaman, Druid nästan uteslutande kör healing i endgame. Mycket beror på att där inte finns bra gear som stödjer klassernas andra roller vilket som du nämnde rättades till i TBC (vilket var då jag återupptog spelandet). Men ja, det finns lite enstaka undantag vad jag förstått. Men det är för att man vill åt en specifik funktion och antalet platser av dem lär vara begränsat

Det ställer också till det lite om man t.ex. vill spela Enhancement/Element Shaman i PvP men tvingas spela Restoration i PvE. Finns ju ingen dual spec och respecca är dyrt. Så välja klass ska man nog göra med omsorg om man inte känner sig sugen på att levla upp flera klasser.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Är väldigt Skeptiskt till detta då de kommer säkerligen vara flera förändringar än för.
Jag hoppas innerligt att de behåller allt som var bra och fixar endast det som var problemen.
Min kärlek är Night Elf Female Priest, what's yours?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|_-->HeXenD<--_|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det var min största besvikelse när jag läste om Classic (spelade bara till 43 i vanilla). Att hybrid-klasser som Paladin, Shaman, Druid nästan uteslutande kör healing i endgame. Mycket beror på att där inte finns bra gear som stödjer klassernas andra roller vilket som du nämnde rättades till i TBC (vilket var då jag återupptog spelandet). Men ja, det finns lite enstaka undantag vad jag förstått. Men det är för att man vill åt en specifik funktion och antalet platser av dem lär vara begränsat

Det ställer också till det lite om man t.ex. vill spela Enhancement/Element Shaman i PvP men tvingas spela Restoration i PvE. Finns ju ingen dual spec och respecca är dyrt. Så välja klass ska man nog göra med omsorg om man inte känner sig sugen på att levla upp flera klasser.

Jag körde druid i ett hyffsat hardcore-gille. Var vissa fighter där en druidtank med massor av hp var att föredra. Så körde healer med dibs på bra tankgear i läder. I AQ40 fanns en del fina bitar och även naxx bjöd på bra gear för tanking. Dock så imser jag att endast några få procent av spelarna ens fick se insidan av aq40/naxx när det begav sig. Så de flesta fick inte ihop nödvändig gear för att tanka. Ett plus också med detta var att denna fina tankgearen passade ypperligt till min sidointresse, feral pvp. Hade tamefan nästan bäst gear av alla druider för pvp i slutet. Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk

Saker jag vill se i vanilla som nyare versioner av wow har:
1. Längre view range, gamla wow var anpassad för en helt annan hårdvara och idag drar Wow mer RAM än vad vanilla krävde HDD space.
2. Längre visuellt view range (alltså inte en fog of war)
3. Högre addon memory allocation

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd

Hoppas dem släpper en server lista så man kan fixa i ordning med guild etc.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Glöm inte bort att regga er på https://www.vanillafriends.com/ och leta upp era gamla vänner

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Glöm inte bort att regga er på https://www.vanillafriends.com/ och leta upp era gamla vänner

Måste inte ens vänner regristera sig för att det ska funka?

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Joo, men om de söker upp ditt gamla nick så hittar dem dig. Eller om du väntar och söker efter ett tag så hittar du kanske dem om de reggat sig. Är ju bara en sökbar databas

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.