Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Intressant.
Men vad är en "streamer server"?

Skickades från m.sweclockers.com

Streamer server menas att det är folk "känt" folk från sidor som Twitch och Mixer t ex som spelar och låter folk titta på det som TV t ex på sin andra skärm. Med mer "kända" streamers kommer det oftast mycket drama och Twitch-kultur som oftast är oönskat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Intressant.
Men vad är en "streamer server"?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Greed:

Streamer server menas att det är folk "känt" folk från sidor som Twitch och Mixer t ex som spelar och låter folk titta på det som TV t ex på sin andra skärm. Med mer "kända" streamers kommer det oftast mycket drama och Twitch-kultur som oftast är oönskat.

Det fanns en sida där någon gjort en lista med de mest kända wowstreamers. Att undvika vid classic launch. Kommer uppdateras med servernamn (när de väljer server). Var för både EU och US.
Någon som har den länken? Hittar inte med google. Vill se vilka EU streamers som är på listan.
__

Stream-sniping ser kul ut? Springa fram och äga en streamer i en rättvis 1v1 med 60 tusen twitchviewers som ser förlorarens pov!

https://www.youtube.com/user/juddyy/videos
Här är han Richturpin, dwarf male rogue, som gankade sönder streamers på betan. Alla hatade honom!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vixo90:

Det fanns en sida där någon gjort en lista med de mest kända wowstreamers. Att undvika vid classic launch. Kommer uppdateras med servernamn (när de väljer server). Var för både EU och US.
Någon som har den länken? Hittar inte med google. Vill se vilka EU streamers som är på listan.
__

Stream-sniping ser kul ut? Springa fram och äga en streamer i en rättvis 1v1 med 60 tusen twitchviewers som ser förlorarens pov!

https://www.youtube.com/user/juddyy/videos
Här är han Richturpin, dwarf male rogue, som gankade sönder streamers på betan. Alla hatade honom!

www.avoidstreamers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Stream-sniping ser kul ut? Springa fram och äga en streamer i en rättvis 1v1 med 60 tusen twitchviewers som ser förlorarens pov!

https://www.youtube.com/user/juddyy/videos
Här är han Richturpin, dwarf male rogue, som gankade sönder streamers på betan. Alla hatade honom!

Vilken hero, fler sådana behövs
Detta är mer streamers som vill undvika sådant folk, inte tvärtom.

Det har ändrats sen man spelade vanilla, då fick man roama runt, behövs inte längre. Man har GPS nu med twitch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Riktigt nice, kommer nog lira på realmen de ska lira på. Dock så verkar det vara lite för få alliance guilds så om det inte jämnar ut sig ska jag lira någon annanstans.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Varför skulle man vilja spela med svenskar ?
Jag menar språket blir ju engelska ändå.

Inte bara det, brukar alltid bli så mycket drama på denna typen av servers. Personligen gillar jag servers med en hälsosam blandning av olika nationaliteter.

Permalänk
Medlem

@Greed @Vixo90 Tack för förklaringen. Jag har sett en twitch "chatt", och de var ju verkligen inget vidare.
Skulle gärna undvika detta.

@Trudgelmer Blir det verkligen mer drama på nordiska servrar än andra? Jag spelade på Stromscale (SweScale?) i vanilla och kan inte minnas att det var speciellt mycket drama där, men det var ju även bra många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@Greed @Vixo90 Tack för förklaringen. Jag har sett en twitch "chatt", och de var ju verkligen inget vidare.
Skulle gärna undvika detta.

@Trudgelmer Blir det verkligen mer drama på nordiska servrar än andra? Jag spelade på Stromscale (SweScale?) i vanilla och kan inte minnas att det var speciellt mycket drama där, men det var ju även bra många år sedan.

Drama var det på Stormscale om du följde forumet på stormscale.org/irc
Men det var de på alla realms, så inget speciellt bara för det var mycket folk ifrån Norden.

Tycker dock att det var bra respekt mellan många, att ens kunna hålla ex Diremaul 5v5 turnering utan mycket interference, att kunna hålla roaming 5v5 utan att folk la sig i osv (idag hade det aldrig gått )

Shit vad jag saknar gamla vanilla och stormscale ;/

Permalänk
Skrivet av henkiii:

@Trudgelmer Blir det verkligen mer drama på nordiska servrar än andra? Jag spelade på Stromscale (SweScale?) i vanilla och kan inte minnas att det var speciellt mycket drama där, men det var ju även bra många år sedan.

Det är min erfarenhet, både i World of Warcraft och Warhammer Online när det begav sig. Men det innebär naturligtvis inte att det behöver vara så. Varje gille innehåller unika individer och varierande gruppdynamik.

Permalänk
Medlem

Spelade på Runetotem i vanilla och bytte över senare till Kazzak och Stormscale efter det i TBC,
TBC framåt på Stormscale var absolut värsta jag har varit med om.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Spelade på Runetotem i vanilla och bytte över senare till Kazzak och Stormscale efter det i TBC,
TBC framåt på Stormscale var absolut värsta jag har varit med om.

Jag gjorde min första gubbe på Outland i vanilla och har alltid spelat där (spelade hela vanilla, hela tbc, wotlk tills "heroic" mode kom). Har fått höra exakt samma saker om Outland som är väldig lik Stormscale i många avseenden. Men själv upplevde jag det inte alls, eftersom allt jag gjorde var att spela med guilden. Hade guilden inget mål för dagen var man inte online. Guilden var väldigt aktiv när det kom ny content, sen när vi klarat av en ny raid så var vi kanske den mest inaktiva guilden förutom dom som spelade PvP också då.

Det jag försöker säga är att det är folk som bara dräller runt i spelet som inte har något mål som är "störiga", precis som ungdomar som står på en parkering o dräller.. Men det är så enkelt att undvika om man vill.

"Looking for 2v2 partner"
"LF2M healer tank dungeon"
etc etc.. Dessa personer förstod aldrig investeringen i att skaffa sig ett team, ett lag, en gemenskap Dom bara drällde runt och ville ha nytt gear snarare än att försöka nå mål tillsammans med vänner/lagkamrater

edit: felstavning

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

@Waup: Det gäller flesta spel, hittar du en grupp att spela med så är det oftast mycker roligare.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/reserve-your-name-in-...

Citat:

Character name reservation for WoW Classic opens next week on Monday, August 12 at 3:00 p.m. PDT. Players with an active subscription or game time on their World of Warcraft account will be able to create up to three characters per WoW account and have the name(s) reserved before WoW Classic releases worldwide on Monday, August 26 at 3:00 p.m. PDT.

We will release details regarding realm names and realm types later this week so you can coordinate with your friends on where to begin your adventure. If there are high numbers of players congregating on individual realms during the name reservation/character creation process, we will post warnings about the potential for long queues on those realms, giving you time to choose alternate realms. Also please note: Character creation will be limited to only one faction per realm on PvP realms.

After release, the number of WoW Classic character that can be created per WoW game account will change to the following limits:

A maximum of 10 characters per WoW Classic realm.
A maximum of 50 characters across all WoW Classic realms in your region.
Only one faction per realm on PvP realms.
There is no overlap regarding character limits with World of Warcraft, so if you have 50 characters in Battle for Azeroth you can create 50 more characters in WoW Classic.

WoW Classic’s worldwide release is almost here so it’s time to get started organizing and planning your path to level 60!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

aktiverade mitt wowkonto med en subscribtion och har då inte den senaste expansionen vilket resulterade i att jag kan inte öppna min guildbank, kan inte tradea med folk och kan inte invitea andra spelare till party i nuvarande WoW. Det står att jag har starter edition när kompisar försöker tradea med mig, hoppas verkligen att det inte blir något fel med classic så man måste köpa senaste expansionen också. Nuvarande WoW var bara deprimerande att se jag har inte haft det aktivt på 4-5år.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

aktiverade mitt wowkonto med en subscribtion och har då inte den senaste expansionen vilket resulterade i att jag kan inte öppna min guildbank, kan inte tradea med folk och kan inte invitea andra spelare till party i nuvarande WoW. Det står att jag har starter edition när kompisar försöker tradea med mig, hoppas verkligen att det inte blir något fel med classic så man måste köpa senaste expansionen också. Nuvarande WoW var bara deprimerande att se jag har inte haft det aktivt på 4-5år.

Inte så att du spelar med en "class trial" gubbe?
Eller spelar på rätt sorts account?
Under "Account" i launchern kan du ju välja olika konton, men bara ett av dom är ditt huvudkonto.
För det finns vad jag vet inga begränsningar (annat än level etc.) för accs som saknar en eller ett par expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Inte så att du spelar med en "class trial" gubbe?
Eller spelar på rätt sorts account?
Under "Account" i launchern kan du ju välja olika konton, men bara ett av dom är ditt huvudkonto.
För det finns vad jag vet inga begränsningar (annat än level etc.) för accs som saknar en eller ett par expansioner.

Nope väljer mitt konto, spelar med mina gamla chars. Får fråga någon GM tror jag.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Nope väljer mitt konto, spelar med mina gamla chars. Får fråga någon GM tror jag.

kolla vad som står på din kontosida hos blizzard, där kan man se alla sina account samt om där finns speltid/sub registrerat eller inte

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

kolla vad som står på din kontosida hos blizzard, där kan man se alla sina account samt om där finns speltid/sub registrerat eller inte

Det stämde allting med kontot, jag startade om battlenet appen och sedan när jag loggade in så fungerade allt, fattar ingenting. aja det är löst nu kontot måste ju "låst" sig på starter edition på nåt vis.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

@john_doe: kanske du logga in i spelet förän subscription hann aktiveras så du körde trial på nån vänster

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Sjukt taggad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vixo90:

Det fanns en sida där någon gjort en lista med de mest kända wowstreamers. Att undvika vid classic launch. Kommer uppdateras med servernamn (när de väljer server). Var för både EU och US.
Någon som har den länken? Hittar inte med google. Vill se vilka EU streamers som är på listan.
__

Stream-sniping ser kul ut? Springa fram och äga en streamer i en rättvis 1v1 med 60 tusen twitchviewers som ser förlorarens pov!

https://www.youtube.com/user/juddyy/videos
Här är han Richturpin, dwarf male rogue, som gankade sönder streamers på betan. Alla hatade honom!

Hade tänkt att köra priest men nu gjorde du valet svårt

Permalänk
Medlem

När börjar stress testet idag?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

När börjar stress testet idag?

20:00 (tror jag)

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Haziza:

När börjar stress testet idag?

11 AM PDT så klockan 20.00 ikväll för oss om jag inte minns fel.

Permalänk

Någon här som spelade i sweclockers-startade "Northern Light" på Stormscale när orginal wow-vanilla kom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

11 AM PDT så klockan 20.00 ikväll för oss om jag inte minns fel.

Tur jag fått ihop datorn då ,det skall bli riktigt kul att få lira med min 15” skärm hehe

Permalänk
Medlem

Precis tagit ledigt veckan då classics släpps.
Måttligt taggad!

Permalänk
Medlem

Tjena, nån har som tänker spela horde på rp-pvp server? Blizz har ju bekräftat att de blir rp-pvp från launch.

Tänkte försöka få ihop lite folk till en guild med focus på pve men även såklart lite PvP o annat skoj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kawavs: Jag kommer troligtvis spela på RP-PVP servern men har ännu inte bestämt sida.

Permalänk

Någon som har styrt upp ett sweclockers/svenskt guild som ska köra alliance?

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2