Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, ja jag gör ju det. Är väll någon mix med Disc/holy.
Men har inte orkat sätta mig in i det där. Tycker det fungerar hyfsat nu också. Men kanske bör kolla upp lite nogrannare hur man bör specca vid levling.

Kör väldigt casual så bryr mig inte så mycket hur lång tid det tar osv.

Det viktigaste är att ha kul, sålänge du har det så är det bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Angående guld så har jag inte tjänat nåt på mina yrken än. Tog herbalism och skinning. Av ren princip så har jag vägrat vendora leather som många verkar göra, är ju inget direkt värde på AH heller för varken herbs eller leather. Dingade precis 60 (tjoho) och det är inte för inte jag har en bankchar för blommor samt två st för leather då jag inte har sålt nåt än Har dryga 300g just nu. Ska fortsätta questa en del då det nu blir pengabonus istället för XP. Fan va det är segt med 60 % mount

För dom som har lite lägre levlar och har panik inför 60% mountet så släpper det efter lvl 40 och mer guld rullar in direkt från quester samt att questrewards är värt mer hos vendors.

Skickades från m.sweclockers.com

Mobilstavning
Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Angående guld så har jag inte tjänat nåt på mina yrken än. Tog herbalism och skinning. Av ren princip så har jag vägrat vendora leather som många verkar göra, är ju inget direkt värde på AH heller för varken herbs eller leather. Dingade precis 60 (tjoho) och det är inte för inte jag har en bankchar för blommor samt två st för leather då jag inte har sålt nåt än Har dryga 300g just nu. Ska fortsätta questa en del då det nu blir pengabonus istället för XP. Fan va det är segt med 60 % mount

För dom som har lite lägre levlar och har panik inför 60% mountet så släpper det efter lvl 40 och mer guld rullar in direkt från quester samt att questrewards är värt mer hos vendors.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla low-lvl mats ökar ju i värde när de flesta börjar nå 60. Blir ju ett galet överflöd på allting lowlvl samtidigt som folk har lite guld. Att köpa upp materials som behövs när folk sen rerollar engineering osv kan vara ett bra investeringstips om man har lite is i magen.

Permalänk
Medlem

Gold-income nu i Classic/1.12 känns hög, mycket högre än vad jag minns att den var.

Dingade 60 med min Hunter förförra lördagen (14:e), och i söndags kväll (22:e) kunde jag köpa mitt epic mount, dvs. bara lite mer än en vecka senare. Och jag har tjänat noll på mina professions (miner/engi) och inte hittat nån dyrgrip BoE epic, bara lite rare BoE's som sålt för kanske 15-20g. Har grindat en del men inte värst mycket.

Jämfört med vanilla där jag fick min första epic mount efter veckors grindande så känns detta ofattbart.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Gold-income nu i Classic/1.12 känns hög, mycket högre än vad jag minns att den var.

Dingade 60 med min Hunter förförra lördagen (14:e), och i söndags kväll (22:e) kunde jag köpa mitt epic mount, dvs. bara lite mer än en vecka senare. Och jag har tjänat noll på mina professions (miner/engi) och inte hittat nån dyrgrip BoE epic, bara lite rare BoE's som sålt för kanske 15-20g. Har grindat en del men inte värst mycket.

Jämfört med vanilla där jag fick min första epic mount efter veckors grindande så känns detta ofattbart.

Att folk dingar 60 efter 4-10 dagar från launch hände ju inte så mycket i vanilla. Folk blev lvl 60 efter månader och därför var ekonomin mycket saktare då det var mindre guld in och mer ut istället.
Men nu är allt snabbt, alla vet vad de ska göra för att farma. Alla vet vilka items de ska ha för BIS och därmed kostar dem itemsen 10ggr mer än i vanilla (eller rättare sagt, säljer 10 ggr oftare). Mats farmas och görs till dessa items som säljer som smör. Profit på 5-50G per item.
Guldfarm på 30-40g/h har funnits idag. Vad fick man i vanilla? 10-20? Hur många fler farmar idag än då?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att folk dingar 60 efter 4-10 dagar från launch hände ju inte så mycket i vanilla. Folk blev lvl 60 efter månader och därför var ekonomin mycket saktare då det var mindre guld in och mer ut istället.
Men nu är allt snabbt, alla vet vad de ska göra för att farma. Alla vet vilka items de ska ha för BIS och därmed kostar dem itemsen 10ggr mer än i vanilla (eller rättare sagt, säljer 10 ggr oftare). Mats farmas och görs till dessa items som säljer som smör. Profit på 5-50G per item.
Guldfarm på 30-40g/h har funnits idag. Vad fick man i vanilla? 10-20? Hur många fler farmar idag än då?

Det är det som är poängen; Jag har inte spelat vanilla sedan ... vanilla. Har inte rört någon vanilla privat-server.
Är inte insatt i BiS eller vad som är bästa GpH-farmstället.
Men trots det hade jag en epic mount bara en vecka efter ding. Så även för oss "plebs" så har ju något ändrats.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är det som är poängen; Jag har inte spelat vanilla sedan ... vanilla. Har inte rört någon vanilla privat-server.
Är inte insatt i BiS eller vad som är bästa GpH-farmstället.
Men trots det hade jag en epic mount bara en vecka efter ding. Så även för oss "plebs" så har ju något ändrats.

Det som ändrats är att plebsen har blivit bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är det som är poängen; Jag har inte spelat vanilla sedan ... vanilla. Har inte rört någon vanilla privat-server.
Är inte insatt i BiS eller vad som är bästa GpH-farmstället.
Men trots det hade jag en epic mount bara en vecka efter ding. Så även för oss "plebs" så har ju något ändrats.

Skrivet av Blupparen:

Det som ändrats är att plebsen har blivit bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, informationen som finns idag fanns inte då. Med information är även de sämsta idag lika bra som mediokra förr. Om 3 månader kommer majoriteten vara nära eller ha nått lvl 60. (de som fortfarande spelar). Sen kommer raids börja nå farmnivå, när raids börjat på farm så är det dags för P2 där PVP kommer och då kommer det alltid finnas något att göra. Progressiv loot gör ju iaf att de som hamnar efter inte hamnar efter något enormt utan kan ta sig framåt med lite tid.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Exakt, informationen som finns idag fanns inte då. Med information är även de sämsta idag lika bra som mediokra förr. Om 3 månader kommer majoriteten vara nära eller ha nått lvl 60. (de som fortfarande spelar). Sen kommer raids börja nå farmnivå, när raids börjat på farm så är det dags för P2 där PVP kommer och då kommer det alltid finnas något att göra. Progressiv loot gör ju iaf att de som hamnar efter inte hamnar efter något enormt utan kan ta sig framåt med lite tid.

Raids är typ redan farmnivå.
Folk puggar MC och Onyxia med 20-30 pers utan problem på de flesta realms.
Det är typ LFR fast man får söka upp folk själv

1.12 patchen är patetisk för MC och Onyxia, tillgång till sjukt mycket bättre gear och nerfade raids gör det löjligt enkelt.

Phase 1 är trist som fasen. Men bra det finns tid så mega casuals kan nå 60 o farma lite skit innan P2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Exakt, informationen som finns idag fanns inte då. Med information är även de sämsta idag lika bra som mediokra förr. Om 3 månader kommer majoriteten vara nära eller ha nått lvl 60. (de som fortfarande spelar). Sen kommer raids börja nå farmnivå, när raids börjat på farm så är det dags för P2 där PVP kommer och då kommer det alltid finnas något att göra. Progressiv loot gör ju iaf att de som hamnar efter inte hamnar efter något enormt utan kan ta sig framåt med lite tid.

Raids är typ redan farmnivå.
Folk puggar MC och Onyxia med 20-30 pers utan problem på de flesta realms.
Det är typ LFR fast man får söka upp folk själv

1.12 patchen är patetisk för MC och Onyxia, tillgång till bättre gear och nerfade raids gör det löjligt enkelt, samt mycket class ändringar fram till 1.12.

Phase 1 är trist som fasen. Men bra det finns tid så mega casuals kan nå 60 o farma lite skit innan P2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Raids är typ redan farmnivå.
Folk puggar MC och Onyxia med 20-30 pers utan problem på de flesta realms.
Det är typ LFR fast man får söka upp folk själv

1.12 patchen är patetisk för MC och Onyxia, tillgång till sjukt mycket bättre gear och nerfade raids gör det löjligt enkelt.

Phase 1 är trist som fasen. Men bra det finns tid så mega casuals kan nå 60 o farma lite skit innan P2.

Haha ja, men jag menar att folk måste ju ha quintessenses osv också. Och 3 månader är för casuals tänker jag.
Dem borde inte haft 1.12 gear direkt utan haft phase 0.5 eller nåt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Blizzard verkar helt skita i att banna folk som använder bots, stod en kille och fiskade i ca 11h i sträck. Samme kille har åtta sidor med 20x stacks stoneskin eal på AH, Värde på nästan tusen guld.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Blizzard verkar helt skita i att banna folk som använder bots, stod en kille och fiskade i ca 11h i sträck. Samme kille har åtta sidor med 20x stacks stoneskin eal på AH, Värde på nästan tusen guld.

Blizzards metod nu för tiden verkar vara att banna folk i vågor.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

@Nivity: därför jag inte har bråttom. Kommer inte kunna raida. Men väntar på PvP 😁

Permalänk
Medlem

@Alrik: Battlegrounds antar jag?

Själv rankade jag till Field Marshal i vanilla. Var nog det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv.
Farma BG 14 timmar om dagen i flera månader.

Minns att jag vaknade upp på nätterna med mardrömmar ibland helt svettig att nån random utanför vår grupp hade samlat mer poäng än mig och jag inte gick upp som planerat den veckan haha!

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

@miscann: blir glad om jag tar rank 10-11.

Permalänk
Medlem

@Alrik:

Ja livet ser lite annorlunda ut nu än det gjorde då haha, skulle nog inte klara någon rank idag tyvärr.
Då: slappaste gymnasiet man hade, bodde hos farsan som aldrig var hemma så var nästan alltid själv. Hade all tid i världen.
Nu: Eget företag på kvällarna, Jobb på dagarna, Sambo, Barn osv..

Är glad om jag hinner spela 2 timmar i veckan nu haha

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

@hakd:

Man kan ju tycka att de borde ha lärt sig, det var exakt sådär jag "farmade" ihop min Epic Mount i Classic. Satt och farmade fiskar för Savory Deviate Delight

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att få ihop pengar? Funderar på att farma devilsaur tidigt på morgonen 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Bästa sättet att få ihop pengar? Funderar på att farma devilsaur tidigt på morgonen 😁

Beror på din server, om du kan farma devilsaur tidigt på morgonen så kan du nog mina och herba också.

På de största servers är allt detta betydligt svårare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Blizzard verkar helt skita i att banna folk som använder bots, stod en kille och fiskade i ca 11h i sträck. Samme kille har åtta sidor med 20x stacks stoneskin eal på AH, Värde på nästan tusen guld.

Smart 😨 ALLA kommer ju undercutta honom och får sålt direkt. Snacka om att slänga bort aktionshusavgifyer på osålda fiskar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Bästa sättet att få ihop pengar? Funderar på att farma devilsaur tidigt på morgonen 😁

Är du lvl 60 och har quester kvar så blir det en del guld för varje quest då det är guldkompensation istället för xp

Devilsaur på morgonen kan nog funka bra. Prime time är det många som cirkulerar runt i kratern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Smart 😨 ALLA kommer ju undercutta honom och får sålt direkt. Snacka om att slänga bort aktionshusavgifyer på osålda fiskar.

Tvärt om, såna som han sänker värdet på sakerna till typ hälften och folk väntar med att sälja då dom tycker det är för lite.
Samme kille säljer guld i trade kanalen med jämna mellanrum, blizz verkar inte bry sig alls.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Då var det dags för Dire Maul 15:e oktober. Kan bli lite kul springa dessa. Körde mycket West och North Tribute med min prot warrior back in the days. 2% dodge trinkan vägra droppa och det tog många Tributes innan Redoubt Cloak droppa till slut.

Bästa minnet är dock när jag skulle hjälpa en mage i guilden för att få det bättre vattnet. Gick in genom paviljongen till East sidan och klippte vattenbossen, då droppade Forors Compendium of Dragonslaying. Mycket caps i guildchatten vid det ögonblicket och några dagar senare kunda man svinga sin Quell Serrar, mäktig känsla

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Dire Maul släpps alldeles för tidigt enligt mig. Hoppas nu inte att Blizzard kommer stressa igenom de andra släppen också.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Dire Maul släpps alldeles för tidigt enligt mig. Hoppas nu inte att Blizzard kommer stressa igenom de andra släppen också.

DM släpptes ju ungefär med andra vågen av EU servrar.
Så för väldigt många har ju DM "alltid" funnits.
Och när övrig dungeon loot är så bra som den är (i många fall bättre än raidloot) så kommer ju inte DM att göra någon som helst skillnad.
Det är ju inte direkt så att vi kämpar för att ta oss genom MC

Själv ser jag fram mot mer variation, börjar bli lite less på de dungeons vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

DM släpptes ju ungefär med andra vågen av EU servrar.
Så för väldigt många har ju DM "alltid" funnits.
Och när övrig dungeon loot är så bra som den är (i många fall bättre än raidloot) så kommer ju inte DM att göra någon som helst skillnad.
Det är ju inte direkt så att vi kämpar för att ta oss genom MC

Själv ser jag fram mot mer variation, börjar bli lite less på de dungeons vi har.

Nej, varken MC eller Onyxia är särskilt svårt. Men DM är mer "catch up"-gear som borde släppas senare. Men men.. så länge de håller på resten så är jag nöjd

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Nej, varken MC eller Onyxia är särskilt svårt. Men DM är mer "catch up"-gear som borde släppas senare. Men men.. så länge de håller på resten så är jag nöjd

De dungeons vi redan har är fyllda av "catchup gear".
Framförallt casters och helare fick ju massor av prylar iom. dungeon uppdateringen.

DM fyller en del slots för vissa klasser men kommer knappast att vara lika extremt bra som det var när DM släpptes
Den största grejen med DM var ju för tanks, utanför DM var det ju ovanligt med +def gear.
Själv ser jag fram mot pvp mer än dungeons/raids.

Permalänk
Medlem

Störst impact blir nog att vi får inflation på AH! Många som kommer köra DM-solo för runt 100g/h!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Är det värt att ge sig in direkt i WoW Classic om man aldrig spelat spelet innan? Vilken realm i så fall för att köra med svenskar?

Eller ska jag köra lite på den vanliga tills jag satt mig in i spelet och världen.