World of Warcraft Classic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Det ENDA jag ser fram emot är gamla Orgrimmar etc.. hur allt såg ut innan Cataclysm. Det har man typ glömt bort. Resten ger ajg inte mycket för. Det oändliga farmandet, buggarna, den otroligt obalanserade pvp'n etc. Näe.

Asus ROG GR8-II (i7/16gb/GTX1060)
Acer Predator 24” @ 144hz
Asus ROG Gladius/Cerberus

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av TotoroX:

Det ENDA jag ser fram emot är gamla Orgrimmar etc.. hur allt såg ut innan Cataclysm. Det har man typ glömt bort. Resten ger ajg inte mycket för. Det oändliga farmandet, buggarna, den otroligt obalanserade pvp'n etc. Näe.

Buggarna får man ju ta för givet att de fixar.
Och hur var pvp obalanserad tycker du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013

Jag har aldrig fått en sån känsla av ett spel och aldrig älskat ett spel så mycket, men tror inte detta blir långlivat. Många kommer testa pga nostalgi men kommer nog inte fortsätta. Hoppas jag har fel!

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018
Skrivet av Spetch:

Buggarna får man ju ta för givet att de fixar.
Och hur var pvp obalanserad tycker du?

Du menar att pvp i vanilla var helt ok? Inte obalanserat alls? xD

Asus ROG GR8-II (i7/16gb/GTX1060)
Acer Predator 24” @ 144hz
Asus ROG Gladius/Cerberus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
viken
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av TotoroX:

Du menar att pvp i vanilla var helt ok? Inte obalanserat alls? xD

showtooltip
/cast Presence of Mind
/cast Arcane Power
/use 13 (zandalari trinket)
/cast Pyroblast

Inte så balanserat nej haha

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: Ryzen 1500x @ 3.9ghz 1.325v + MSI B350 Tomahawk + Ballistix LT DDR4 2666MHz 16GB @ 3066mhz stock volt + ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB
kylning: Cryorig H7 quad Lumi Låda: Mission SG GGX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inte tillräckligt långt norrut
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Tonasty4u:

showtooltip
/cast Presence of Mind
/cast Arcane Power
/use 13 (zandalari trinket)
/cast Pyroblast

Inte så balanserat nej haha

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå de tog ju bort att zandalar och talismanen stackade

Vanilla WoW är som ett gammalt lumparminne, man minns det roliga men förtränger det jobbiga. Men ska helt klart spela classic WoW när det kommer.

Var tar alla kreativa, smarta, utbildade människor vägen, och varifrån kommer alla politiker?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Maj 2002

@Tonasty4u: Du glömde att power infusion också stackade med allt det där innan dom tog bort det! Va inte alls broken!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av TotoroX:

Du menar att pvp i vanilla var helt ok? Inte obalanserat alls? xD

Ja, jag tyckte att Vanilla PVP var helt ok. Varför var det inte det menar du?
Det fanns inte direkt något i pvp som var fruktansvärt broken i t.ex. pre-mades AB/WSG när man väl spelade seriöst i en grupp.
Alliance hade Paladins som gav mycket fördelar med typ Blessing of freedom & bubbla medan Horde hade sina elemental shamans alternativt ench.

Om du baserar att pvp skulle vara obalanserad på grund av PoM pryo som Tonasty4u skrev nedan kommer jag verkligen inte hålla med dig. Kunde va en rolig spec att köra open World men helt värdelöst i AB och AV. Fanns ingen som helst nytta av att slösa en spec på det när mages var sjukt viktiga på andra saker som att hålla choke-Points, in och AE/COC i grötiga fights på blacksmith eller spinna flaggan med Ice-blocks.

Skrivet av Tonasty4u:

showtooltip
/cast Presence of Mind
/cast Arcane Power
/use 13 (zandalari trinket)
/cast Pyroblast

Inte så balanserat nej haha

Skickades från m.sweclockers.com

Mer eller mindre urkass spec för att pvp seriöst eller ranka med.
Under hela vägen till Rank11 mötte jag en PoM-Pyro mage i en bra Pre-made och det var enbart under WSG-Weekend när de satte denna snubben på att snabbt bursta ner EFC druid/magen efter man plockat upp flaggan.

Utöver detta skulle mages alltid specca Frost i pvp och i vissa fall Elemental spec för AV/AB.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Spetch:

Ja, jag tyckte att Vanilla PVP var helt ok. Varför var det inte det menar du?
Det fanns inte direkt något i pvp som var fruktansvärt broken i t.ex. pre-mades AB/WSG när man väl spelade seriöst i en grupp.
Alliance hade Paladins som gav mycket fördelar med typ Blessing of freedom & bubbla medan Horde hade sina elemental shamans alternativt ench.

Om du baserar att pvp skulle vara obalanserad på grund av PoM pryo som Tonasty4u skrev nedan kommer jag verkligen inte hålla med dig. Kunde va en rolig spec att köra open World men helt värdelöst i AB och AV. Fanns ingen som helst nytta av att slösa en spec på det när mages var sjukt viktiga på andra saker som att hålla choke-Points, in och AE/COC i grötiga fights på blacksmith eller spinna flaggan med Ice-blocks.

Mer eller mindre urkass spec för att pvp seriöst eller ranka med.
Under hela vägen till Rank11 mötte jag en PoM-Pyro mage i en bra Pre-made och det var enbart under WSG-Weekend när de satte denna snubben på att snabbt bursta ner EFC druid/magen efter man plockat upp flaggan.

Utöver detta skulle mages alltid specca Frost i pvp och i vissa fall Elemental spec för AV/AB.

Lite av det här jag gillade med vanilla. Det var mer sten/sax/påse än dagens PvP som mest känns som sten/sten/sten där alla klasser kan göra allt, fast med lite olika färger på effekterna (har iofs inte spelat på 2 expansioner). Alla klasser hade inte bra CC, möjlighet att bryta CC och själv-healing, vilket gjorde att en klass automatiskt kunde ha övertaget mot en annan klass, men kunde vara totalt värdelös mot en annan. Tillfredsställelsen när man lyckades spöa en sax när man själv var en påse var desto högre.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Casgar:

Lite av det här jag gillade med vanilla. Det var mer sten/sax/påse än dagens PvP som mest känns som sten/sten/sten där alla klasser kan göra allt, fast med lite olika färger på effekterna (har iofs inte spelat på 2 expansioner). Alla klasser hade inte bra CC, möjlighet att bryta CC och själv-healing, vilket gjorde att en klass automatiskt kunde ha övertaget mot en annan klass, men kunde vara totalt värdelös mot en annan. Tillfredsställelsen när man lyckades spöa en sax när man själv var en påse var desto högre.

Exakt! Detta!

Sten/sten/sten förstörde det mesta. Och ledde i praktiken till den soppa som är idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har aldrig förstått mig på varför folk pvp'ar i WoW.
Det har sedan dag 1 varit "Nerf whatever class that just killed me!!!"".
Pvp har på tok för stort utrymme i WoW och har sabbat för PVE otroligt många gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Svensktiger:

Har aldrig förstått mig på varför folk pvp'ar i WoW.
Det har sedan dag 1 varit "Nerf whatever class that just killed me!!!"".
Pvp har på tok för stort utrymme i WoW och har sabbat för PVE otroligt många gånger.

Spela på PVE-server?

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Kommer säkert vara kul i nån månad eller två, sen kommer man inse att det ändå är ett gammalt spel och lägga ner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Harddrive:

Kommer säkert vara kul i nån månad eller två, sen kommer man inse att det ändå är ett gammalt spel och lägga ner.

För vissa ja, själv har jag kört vanilla sen Nost och spelar fortf.

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 1070, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon 1230, 28TB
HP MS G8 Xeon 1265L. Qnap TS453A 12TB, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch, Fortigate 60D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av saturday_sun:

Spela på PVE-server?

Det gör jag såklart.
Men pvp är ju mer än utomhus.
Många nerfar/ändringar av roliga saker är ju p.g.a. pvp folkets lipande.

Skall dom prompt ha pvp så varför inte 100% standalone.
Och normaliserade gubbar såklart.
Och kalla det typ overwatch eller nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Harddrive:

Kommer säkert vara kul i nån månad eller två, sen kommer man inse att det ändå är ett gammalt spel och lägga ner.

Dom släpper inte servern pga att casualfolk vill ha den, folk som kommer spela vet vad de ger sig in på och kommer vara kvar. Visst, några nya spelare kommer såklart, som blir nyfikna. Men det är ju inte det som är tanken.

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Casgar:

Lite av det här jag gillade med vanilla. Det var mer sten/sax/påse än dagens PvP som mest känns som sten/sten/sten där alla klasser kan göra allt, fast med lite olika färger på effekterna (har iofs inte spelat på 2 expansioner). Alla klasser hade inte bra CC, möjlighet att bryta CC och själv-healing, vilket gjorde att en klass automatiskt kunde ha övertaget mot en annan klass, men kunde vara totalt värdelös mot en annan. Tillfredsställelsen när man lyckades spöa en sax när man själv var en påse var desto högre.

Lite detta jag ville komma till. Vissa klasser skulle inte ha en chans mot andra, så var det bara.
Men spelade du warrior och en frost mage kom ridandes, ja - då ska pulsen gå upp för det är ingen fight du ska vinna.
Men gör du det, då är du jävligt nöjd.

Jag tyckte inte spelet var obalanserat. Man fick tänka om hela tiden beroende på vad man spelade mot.
Givet att det inte bara gick att "byta ut klasser" i en pvp pre-made. Men man fick bygga upp sina grupper utefter hur man ville spela och vilka som brukade köa dessa tider.

Jag kollar på streams ibland på nya WoW och brukar alltid köpa alla expansions som en idiot och spela 2-3 veckor i hopp om att "Denna gången blir det bättre". Men när alla klasser kan heala sig själva, alla har någon CC och brutal dps oavsett klass (Nu har jag inte spelat senaste fullt ut, men det känns så). Då blir man bara lite trött på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det var så fruktansvärt obalanserat i 1on1. Jag stod i Durotar i 2 år som Shadowpriest, aldrig haft så roligt i ett spel.
https://www.youtube.com/watch?v=k1t0A1cqGcw
Folk har som sagt en tendens att bara minnas dom bra sakerna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av kimkim:

Det var så fruktansvärt obalanserat i 1on1. Jag stod i Durotar i 2 år som Shadowpriest, aldrig haft så roligt i ett spel.
https://www.youtube.com/watch?v=k1t0A1cqGcw
Folk har som sagt en tendens att bara minnas dom bra sakerna

Spelet är Stex sax påse i 1vs1.
Locks och Spriests är sjukt starka 1vs1 visst. Men det gör inte spelet obalanserat.

Vanilla WoW har inte vart ett spel där du springer runt och 1vs1 open World och tjänar speciellt mycket på det.
Väldigt seriösa spelare som siktade mot R14 gjorde detta om queue-tider in i BG var långa.

Det fanns mer eller mindre alltid en klass som dominerade en annan klass men fick åka på så det sjöng om det av något annat.
Spriests är väl dock en av de klasserna som överlägset kunde trycka på vad fan som helst. Men mötte du en duktig Rouge eller en FAP-ad warrior som lyckas få in en stark crit på dig hade du inte mycket att säga till om ändå. Samma gäller 3-minute-mages vi pratade om längre upp i tråden. Rolig open World klass, men fruktansvärt värdelöst i strukturerade battleground grupper mer eller mindre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

@Spetch:
Det ligger något i det du säger, var ju 12 år sen eller nått sånt så minnet har väl blivit lite luddigt.
Enda jag kommer ihåg att jag hade problem med var WFshammys, om dom satte proccsen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2009

Ska bli kul o få återuppleva classic även om man lär tröttna efter ett tag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Jag spelade rogue, jag minns när vi dödade Raggy första gången och jag hade mest dkp och perditions blade droppade. Den tillsammans med full set tier 1 så man fick mer energy och jag var ostoppbar i 1v1 som rogue. Ingen diminishing return stunlock på plate och sjuk skada på cloth/leather/mail. Det kan ju inte ha varit balanserat. Finns nån video som heter world of rogue craft som visar hur obalanserade rogues var

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Denho486:

Jag spelade rogue, jag minns när vi dödade Raggy första gången och jag hade mest dkp och perditions blade droppade. Den tillsammans med full set tier 1 så man fick mer energy och jag var ostoppbar i 1v1 som rogue. Ingen diminishing return stunlock på plate och sjuk skada på cloth/leather/mail. Det kan ju inte ha varit balanserat. Finns nån video som heter world of rogue craft som visar hur obalanserade rogues var

Av någon anledning så är det helt okej att spelet var obalanserat enligt mig, man hade mer specifika roller och vissa klasser kunde praktiskt taget bara göra en sak bra, rogues var dock lite speciella, då dom även låg i top damage i raids såväl som i pvp ;P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Svensktiger:

Det gör jag såklart.
Men pvp är ju mer än utomhus.
Många nerfar/ändringar av roliga saker är ju p.g.a. pvp folkets lipande.

Skall dom prompt ha pvp så varför inte 100% standalone.
Och normaliserade gubbar såklart.
Och kalla det typ overwatch eller nåt.

Tar man bort PVP så blir det ju inte alls samma spel. Ska Alliance och Horde inte slåss längre? Vill du ta bort alla Battlegrounds? Ska Horde och Alliance få springa fritt i varandras städer och även kunna prata med varandra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Chromatic:

Av någon anledning så är det helt okej att spelet var obalanserat enligt mig, man hade mer specifika roller och vissa klasser kunde praktiskt taget bara göra en sak bra, rogues var dock lite speciella, då dom även låg i top damage i raids såväl som i pvp ;P

Ja jag låg jämnt top 3 med backstab backstab sinister strike evicerate och repeat ... haha det var inte särskilt svårt
One shottade mages ibland med ambush

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Denho486:

Ja jag låg jämnt top 3 med backstab backstab sinister strike evicerate och repeat ... haha det var inte särskilt svårt
One shottade mages ibland med ambush

Alltid så sjukt att bli oneshottad för man hör ju inget då, man bara dör xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Chromatic:

Alltid så sjukt att bli oneshottad för man hör ju inget då, man bara dör xD

jaa haha det var good times som rogue

https://www.youtube.com/watch?v=k1t0A1cqGcw

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Denho486:

jaa haha det var good times som rogue

https://www.youtube.com/watch?v=k1t0A1cqGcw

https://www.youtube.com/watch?v=oWNt_8xcOZw
https://www.youtube.com/watch?v=LryJeXfhZ5o

Så vackert <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Aaa håller med grim kommer man ju ihåg!
Och denna får rysningar https://youtu.be/A3mBK6Wf_wQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Brekker:

Tar man bort PVP så blir det ju inte alls samma spel. Ska Alliance och Horde inte slåss längre? Vill du ta bort alla Battlegrounds? Ska Horde och Alliance få springa fritt i varandras städer och även kunna prata med varandra?

World pvp blir såklart kvar för dom som vill det.
Men inga rewards för det (förutom några enstaka achievs).