Xonar U7 MKII slutade fungera (no supported device found)

Permalänk
Medlem

Xonar U7 MKII slutade fungera (no supported device found)

Hejsan, Jag har haft min Xonar U7 MKII tillsammans med V - Moda BoomPro mic och Philips Fidel X2 I ungefär 2 månader men nu för några dagar/vecka sedan så fick jag "No supported device found, the program will now close" när jag försöker öppna programmet.
Har någon annan samma problem och vet ni hur man kan fixa det? Har testat att ominstallera programmet samt byta USB portar.
Jag har för mig att windows 10 kom med en uppdatering för rätt så nyligen, kan det vara något med det kanske?

Moderkort: ROG STRIX Z270F GAMING

Edit: Ominstallerade även alla drivers och lite annat, så nu fungerar det iallafall

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har samma problem nu, avinstallerade du ljudkorts drivrutinerna till ditt moderkort då?

Permalänk
Medlem

@MikaelO: erm, tror jag gjorde det ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikaelO:

Hejsan jag har samma problem nu, avinstallerade du ljudkorts drivrutinerna till ditt moderkort då?

Jag hade samma ljudkort och samma problem - den officiella lösningen från Asus är att köra in kortet i en annan dator och låta det installera sig där för att sedan sätta tillbaka det. Det löser problemet men är tradigt att göra var och varannan dag så jag gjorde mig av med ljudkortet.