Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Oderstatus: bokad?

Som sagt, beställde nyligen en dator från inet, igår rättare sagt, och orderstatusen är "bokad". Vad betyder det? Och bör inte datorn vara skickad vid det här laget? Det är enbart en bärbar dator, inget mer därtill.
Snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Det är helg?

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Troligtvis har de bara avsatt en, i ditt fall, laptop från lagret.

Så en av de som är på lager är "paxad" av dig, så att säga.

Inget att oroa sig för, den kommer skickas på måndag.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Det beror ju helt på när du beställde. Inet levererar väl alltid (om inget går snett) före en viss tid om jag inte missminner mig.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Tänker bara att om jag beställde igår så bör den väl ha skickats idag? Men är det så att det inte skickar på helgen, utan enbart på vardagar?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Är ju dessutom röd dag idag, med halvdag för de flesta igår.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Nej den borde inte ha skickats idag, det är ingen affär som skickar något på helgen, första gången du näthandlar?

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
en ort i sverige
Registrerad
Jul 2016

chilla vet att du vill ha din laptop men tyvärr så ska alla ha ledigt nån gång, "bokad" betyder att inet har en fraktsedel (dvs ett kollinummer) som är registrerad hos postnord som postnord sen ska hämta upp på en arbetsdag (vardag) och till sin terminal där den ska scannas in o sorteras. Sen blir det åka av antingen direkt till ditt postombud eller till en mindre terminal och därefter till ditt postombud. Den kommer när den kommer så du får ha is i magen helt enkelt.

feting dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Okej så den bör skickas på måndag och komma fram typ på onsdag/torsdag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av kungenijungeln:

Okej så den bör skickas på måndag och komma fram typ på onsdag/torsdag?

Vet inte var du bor. Men bor du inte ute i skogen så har du den på tisdag.

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Inte ens posten kör något på helgerna normalt sett, börjar ofta tidigt måndag morgon så ja finns ingen poäng med att lager jobbar helg.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av kungenijungeln:

Tänker bara att om jag beställde igår så bör den väl ha skickats idag? Men är det så att det inte skickar på helgen, utan enbart på vardagar?

ja dom skickar bara på vardagar! har aldrig hört att dom skulle skicka över helger :/ samma sak med tex netonnet, komplett m.m

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

@Inet Jag tittade på en produkt på er hemsida nyss och det står 'skickas idag'. Har ni börjat packa/skicka varor även på söndagar eller är informationen felaktig?

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@kungenijungeln:

Hej,

Det stämmer att vi endast skickar på vardagar. Som standard skickar vi alla beställningar som gjorts 17.00 samma dag, och beroende på hur långt bort du bor får du paketet en eller två dagar senare om allt flyter på som det ska.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@ågren:

Hej,

Nej vi skickar inte på söndagar, vilken produkt var det du kikade på? Vi vill väldigt gärna se om det är något fel där.

Tack för tipset!

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej,

Nej vi skickar inte på söndagar, vilken produkt var det du kikade på? Vi vill väldigt gärna se om det är något fel där.

Tack för tipset!

Mvh

Det var lite svårt att kontrollera i veckan eftersom ni skickar varor mån-fre men nu när det är söndag listas fortfarande alla produkter som 'skickas idag'.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@ågren:

Hej igen,

Då låter det definitivt som en bugg och vi börjar felsöka direkt.

Tack för att du uppmärksammar!

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej igen,

Då låter det definitivt som en bugg och vi börjar felsöka direkt.

Tack för att du uppmärksammar!

Mvh

Nu står det 'skickas på måndag' om man besöker sidan under helgen.

Jag tänkte passa på att fråga hur erat lagersystem fungerar nu när tråden ändå mest verkar handla om det. Jag ville beställa ett Corsair RM750x men lagerstatusen stod som 'beställningsvara' utan något preliminärt datum (annars står det oftast skickas om x dagar).

Därför blev jag väldigt förvånad när jag besökte sidan igen nu på eftermiddagen för att kika runt lite och se om jag ev. skulle beställa ett RM650x istället men då fanns det plötsligt 50+ i webblager? Jag hade egentligen tänkt ringa er kundtjänst för att se om ni skickar från butik som Webhallen gör (eftersom det fanns 25 ex i butik), nu behövdes ju inte det men ni får gärna tala om ifall ni gör det så att man vet ifall andra varor skulle vara slut i webblager men finnas i butik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Naga:

Nej den borde inte ha skickats idag, det är ingen affär som skickar något på helgen, första gången du näthandlar?

Komplett skickar på Söndagar

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@ågren:

Hej,

När vi säljer slut innan en ny order lagts blir varorna automatiskt "beställningsvara" tills dess att den en ny order är lagd, även om vi snabbt kan få tag på dem. Populära varor så som RM750x kan vi ofta få tag på över dagen då många distributörer lagerhåller dem, men om vi missar att lägga in en beställning i tid uppstår alltså ett glapp som får den att visas som beställningsvara.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Jan 2003

@Inet: hur många dagar ska ni ha på er för att svara på mail,gått 2 dygn nu utan svar.

CPU-Intel i7 2600K.MB-MSI Z77 MPower.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 16GB DDR3 1600Mhz.SSD-Samsung 830 256Gb
Samsung Galaxy S7 Edge coral blue-samsung galaxy S8+ Orchid Grey.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Arne King:

Hej,

Vi ber om ursäkt, det har öst in frågor under Black Friday och vi har inte kommit ikapp än trots full bemanning och övertid.

PM:a oss din fråga igen så ska vi se om vi kan hjälpa här över forumet.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

@inet

inet jag har en fråga till er, beställde en massa komponenter och montering av dator under torsdagen den 23/11. Då fanns alla komponenter i lager, fick snabbt fram statusen ''bokad'' på orderstatusen. Men sedan dess har det varit dött. Inte hört någonting och idag 4/12 står det fortfarande bokad. Om jag fattat rätt så betyder orderstatusen ''bokad'' att ni inte påbörjat monteringen och tiden för leveransen är fortfarande 7-10 dagar tills dess att datorn är monterad och klar för att skickas. Förstår att det kan ha varit ganska mycket nu under black friday dagarna men skulle gärna vilja ha någon respons om det går att p skynda ordern, börjar bli ganska otålig !

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Jontemeister:

Hej,

Ja tyvärr har vi haft väldigt mycket att göra nu på grund av Black Friday, men skicka gärna över ditt ordernummer på PM så ska vi se status på ditt bygge!

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej,

När vi säljer slut innan en ny order lagts blir varorna automatiskt "beställningsvara" tills dess att den en ny order är lagd, även om vi snabbt kan få tag på dem. Populära varor så som RM750x kan vi ofta få tag på över dagen då många distributörer lagerhåller dem, men om vi missar att lägga in en beställning i tid uppstår alltså ett glapp som får den att visas som beställningsvara.

Mvh

Jag förstår, tyckte bara att det var lite förvirrande att en beställningsvara fanns i lager ett par timmar senare. Jag har dock stött på en annan märklig detalj med lagerstatusen.

Jag gjorde precis en beställning på en vara som inte fanns i webblager (gul ikon, 'skickas imorgon'). I varukorgen står det dock skickas idag och i orderbekräftelsen står det bara ej i lager så det verkar som att de olika stegen när man genomför ett köp inte riktigt synkar med varandra.

Sen tänkte jag även passa på att fråga om ni skickar direkt från butik om en vara inte finns i webblager? Det blev lite av en allt-i-allotråd för lagerrelaterade frågor men det känns onödigt att skapa en ny tråd för så här små och oviktiga frågor.