Forumdelen sponsras av

Lämplig skärm för en PC med GTX970?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Lämplig skärm för en PC med GTX970?

Jag behöver en ny skärm till min PC, som har en i5 4690k (har inte mixtrat med den) och ett GTX970.

Det jag söker är en skärm som är större än 24" och har "bra" gamingprestanda och upplösning, utan att det blir för mycket för grafikkortet. Jag vet inte riktigt var den övre gränsen går prestandamässigt. Krav: att skärmen går att höja och vinkla lite på ett ergonomiskt sätt.

Alla tips och förslag är välkomna. Till att börja med kan vi sätta budgeten på 5000 kr. Just nu sitter jag på en BenQ G2420HDBL från ungefär 2009, så det borde inte krävas så mycket för att jag ska uppleva en stor förbättring.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Vad spelar du för spel? Om det står shooters eller andra snabba spel på menyn är 100+ Hz den största uppgraderingen du kan göra.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Skulle satsa på ex denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3716354

27" 2560x1440 144hz. Och ett justerbart stativ.

2560x1440 kanske är lite svårt på ett GTX 970 men kan du tänka dig spela på medium osv så är det värt det du lär ju köpa ett snabbare grafikkort någon gång.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Alling:

Vad spelar du för spel? Om det står shooters eller andra snabba spel på menyn är 100+ Hz den största uppgraderingen du kan göra.

Jag spelar en del shooters och en hel del strategispel typ Paradox. Tror att jag letar efter något som är ganska allround.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av arkel:

Jag spelar en del shooters och en hel del strategispel typ Paradox. Tror att jag letar efter något som är ganska allround.

Då är det 144+ Hz som gäller, hands down.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers