Permalänk

LG 49UJ635V vs Samsung 49MU6195

Vilken är bättre? Kan inte bestämma sj.

Samsung har Tizen OS och LG har Web Os 3.5

Hjälp!

Permalänk
Medlem

@SpicyCurry:

Båda tv-apparaterna är bra och har i stort sätt samma egenskaper. Den stora skillnaden här är priset.

Eftersom de har samma egenskaper så behöver du inte överväga funktionalitet och snöa in dig på OS hit och OS dit. Det är en smaksak här.
Däremot ska du snöa in dig på bildpanelen och det ska avgöra valet. Du behöver se hur kvalitén på bilden är i verkligheten. Spring till en butik och kolla hur kvalitén är på bild.

Priset behöver inte alltid bestämma vilken tv som är bäst. Lycka till!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SpicyCurry:

Vilken är bättre?

Ifall någon av de verkligen var bättre ur objektiv synvinkel skulle den ena sälja slut och den andra inte sälja alls. Det är två väsensskilda apparater, LG:n kör med IPS-panel och Samsungen med VA-panel. Denna skillnad kan vara allt i världen för vissa köpare medan andra kanske inte ens tänker tanken på den skillnad detta innebär.

Båda är ungefär lika kapabla som enklare budget-mellanklassmodeller. Skillnaderna skulle jag säga främst handlar om smaksak och vilka egenskaper man prioriterar.

Jag går igenom med om tekniken och skillnaderna i introduktionen till TV-apparater:
https://www.sweclockers.com/artikel/22991-sweclockers-introdu...

Permalänk

@Laxpudding: Ja! Ska kolla upp skillnaden mellan VA och IPS! Tack så mycket.

Permalänk

@edroon: Tänkte dra till Elgigaten under veckan och kolla skillnaden. För att en annan sa IPS o VA är en smaksak så bättre om jag drar dit ist.