Asus strix GTX 970. Nvidia problem.

Permalänk
Medlem

Asus strix GTX 970. Nvidia problem.

Hej, Nu snart har jag haft min dator i 2 år. Den fungerar sådär.

Främsta problemet verkar vara att Nvidia inte vill samarbeta med min dator.
Grafikkortet i fråga är Asus Strix GtX 970.

T.ex brukar mina färginställningar knasa sig och skärmen blir alldeles ljus. Detta fixar jag genom att gå in på Nvidia kontrollpanel och justera "gamman" utan att spara den. Detta återställer färgen och sen efter några timmar behöver jag göra det igen. Oftast när jag tabbar ner från ett spel.

Men nu kan jag inte komma åt Nvidias kontrollpanel och färgen är blek och jävlig... Jag har kollat i Nvidias "GeForce Experience" och där står det att alla mina drivrutiner är uppdaterade.

Har någon förslag på vad jag kan göra för att fixa detta problem? har någon samma problem?

Edit. Min GPU tweak II brukar automatiskt starta när jag startar min dator. Men nu efter Nvidia problemet behöver jag manuellt gå in och starta den.

Visa signatur

Corsair Carbide 300R
Intel Core i5 4690K
ASUS Strix GTX 970
MSI Gaming 3 Z90
EVGA 750 G2

Permalänk
Medlem

@Theod0x
Hej, kört med samma kort som ditt sen hösten 2014 och har inga sådana problem varken på Windows eller Linux.

Låter som du skulle testa köra en display driver uninstaller och installera om hela grafikdrivrutinen eller rent av blåsa datorn och göra en ren installation av Windows så du kan försöka utesluta om det e mjukvara eller hårdvara som klabbar och om det e skärm eller grafikkort.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Prova att avinstallera geforce experience samt drivrutinerna och installera sedan om allt igen.

Permalänk
Medlem

okej, Tack ska se vad som händer när jag ominstallerar drivrutinerna.

Visa signatur

Corsair Carbide 300R
Intel Core i5 4690K
ASUS Strix GTX 970
MSI Gaming 3 Z90
EVGA 750 G2

Permalänk
Medlem

@Baptisten:
Okej, nu installerat om drivrutinerna för Nvidia och det verkar fungera. Får se om jag får problem i framtiden och går då över till @BaZZe S förslag. TACK så mycket för eran hjälp!

Visa signatur

Corsair Carbide 300R
Intel Core i5 4690K
ASUS Strix GTX 970
MSI Gaming 3 Z90
EVGA 750 G2