Problem med beställning från Wish

Permalänk
Medlem

Problem med beställning från Wish

Beställde likt många andra grejer från Wish under "Wishfrenzyn", däribland en Xiaomi robotdammsugare som långsamt letat sig fram till Sverige. Allt är prima tänker jag tills jag i måndags upptäcker att paketet är på väg till fel adress, skyndar då att försöka maila Wish och se om de kan hjälpa mig att ändra eller åtminstone se till att paketet inte skickas tillbaka till Kina med grejerna. Kontaktade också Postnord för att se om de fått in paketet och hur jag skulle gå tillväga för att få tag på paketet. Men ingen lycka någonstans, Wish supporten verkar inte svara överhuvudtaget.

Idag får jag ett SMS av wish att ordern har levererats, går då in på deras sida och ser att det verkar som att paketet har levererats med bil men inte om det är till postombud eller den faktiska adressen. Har inte fått något meddelande av något postombud eller fraktföretaget att de skulle ha kört ut ordern. Adressen jag angivit är en lokal som ligger längre ner på gatan utan några inneboende eller någon att kontakta vad jag kunnat se, huset verkar knappt vara färdigt då det fortfarande har byggnadsställningar runt sig. Undrar nu hur jag ska lyckas få tag på paketet eller åtminstone ta reda på vart det tagit vägen, kan inte se någonting på fraktföretagets (Yun Express) hemsida om vart paketet är någonstans. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

alltså jag fattar inte, varför har du inte angett din korrekta adress utan en lokal bara, det får jag inte ihop varför, hur tänkte du det skulle nå fram till dig korrekt?? troligen kanske har det redan gått tillbaka skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

det låter som att det är första gången som du beställt nånting på postorder.
Har du åldern inne att få handla på nätet?

Är paketet addresserat till ditt namn på den andra addressen eller?
Är den inte det så kan du ju glömma att få ut nåt,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

alltså jag fattar inte, varför har du inte angett din korrekta adress utan en lokal bara, det får jag inte ihop varför, hur tänkte du det skulle nå fram till dig korrekt?? troligen kanske har det redan gått tillbaka skulle jag tro.

Bor på annan ort under min studenttid och antagligen har jag lyckats mixtra ihop min nya adress med min gamla på något sätt och satt en 2 istället för en 8 vilket gjort att den gått till ett annat hus på gatan, att huset var en lokal var endast en slump.

Skrivet av Xcalibur:

det låter som att det är första gången som du beställt nånting på postorder.
Har du åldern inne att få handla på nätet?

Är paketet addresserat till ditt namn på den andra addressen eller?
Är den inte det så kan du ju glömma att få ut nåt,

Skickades från m.sweclockers.com

Allt är adresserat till mig förstås det enda felet är att en siffra är fel på adressen, en 2 istället för en 8.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk

Det är Postnord som delar ut så det är bara dom som kan ordna det, bara knatta ner till närmaste utlämningsställe och säga att du har paket där.
Behöver avi nummer och id-kort.
Hänt mig flera gånger, jag skriver rätt adress men hamnar fel ändå.. OM paket verkligen har försökts levereras till dörren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

@quattro-2.6: Problemet är att jag inte har fått något kolli nummer för det svenska paketet, har endast ett internationellt nummer som inte går att spåra till något utlämningsställe. Kan därför inte ange något avi hos utlämningsställena och kommer därför inte få ut något.

Wish är förövrigt helt omöjliga att nå, får endast ett meddelande om att kontot är blockerat pga deras policy. Har inte betalat grejerna än utan har faktura fram till den 30 november så antar att jag lär förbli blockerad tills jag betalat paketet. Någon som lyckats få tag på Wish på senaste tiden?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

@quattro-2.6: Problemet är att jag inte har fått något kolli nummer för det svenska paketet, har endast ett internationellt nummer som inte går att spåra till något utlämningsställe. Kan därför inte ange något avi hos utlämningsställena och kommer därför inte få ut något.

Wish är förövrigt helt omöjliga att nå, får endast ett meddelande om att kontot är blockerat pga deras policy. Har inte betalat grejerna än utan har faktura fram till den 30 november så antar att jag lär förbli blockerad tills jag betalat paketet. Någon som lyckats få tag på Wish på senaste tiden?

Wish blockerar inte konton PGA ej förfallna fakturor, och fakturan är väl inte till Wish heller, vi kör med klarna på wish.
Det kan dock bli blockerat PGA felaktiga uppgifter i deras konto (felaktig adress)

Sen är wish bara en samlingsplattform liknade tradera, ebay m.f så order du gör vidarebefordras av wish till leverantören som sen levererar.
Dock hoppas det ordnar sig, om du går till den felaktiga adressen och frågar efter om de mottagit nått paket i ditt namn, alternativt det ligger och skramlar på posten, som inte vet var de ska leverera paketet.

Kontakta wish kan du ju göra även om kontot är blokerat, mail support@wish.com eller ringa 1-800-266-0172

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har du provat att spåra paketet via Postnords webbplats med det internationella kollinumret?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Jag beställer paket till andra postnummer hela tiden för posten på mitt coop är helt jävla mupp.
Så brukar slå in jobbets adress eller något annat. Skillnaden är att paketet kommer till ett annat ombud bara. Gå dit och visa upp kollid och hämta ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Finns tyvärr ingen att nå på adressen dit jag beställt, är bara en lokal som man verkar kunna hyra för olika tillställningar. Har mailat till Wish ett par gånger men får alltid samma automatgenererade svar att kontot är blockerat. Testade att maila direkt till wish nu och hoppas att kunna få något svar, annars antar jag att jag får försöka ringa och få tag på någon.

@Garderoben @Jonny Myran Har testat använda kollinumret på postnord, schenker och dhl men har inte fått någon träff på någon utav sidorna. Ringde postnord och de sa att jag var tvungen att återkomma med ett svenskt kollinummer för att de skulle kunna hitta det. Har alltså inget kollinummer att uppge till något utlämningsställe.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Avstängd

Fascinerande hela grejen och mest att sweclockers tillåtit alla dessa trådar som ju i grunden handlat om att lura företag på rätt stora belopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

@ggustavsson: Finns tyvärr ingen att nå på adressen dit jag beställt, är bara en lokal som man verkar kunna hyra för olika tillställningar. Har mailat till Wish ett par gånger men får alltid samma automatgenererade svar att kontot är blockerat. Testade att maila direkt till wish nu och hoppas att kunna få något svar, annars antar jag att jag får försöka ringa och få tag på någon.

@Garderoben @Jonny Myran Har testat använda kollinumret på postnord, schenker och dhl men har inte fått någon träff på någon utav sidorna. Ringde postnord och de sa att jag var tvungen att återkomma med ett svenskt kollinummer för att de skulle kunna hitta det. Har alltså inget kollinummer att uppge till något utlämningsställe.

Prova tracka här https://www.17track.net/en ?

Permalänk
Medlem

Du kan ju besöka postombudet och fråga om de har något, eller vänta tills imorgon om du får en avisering (tydligen idag)

Jag fick hem den del av min order som gick igenom, 20x20x10cm till postombudet. Fick inga spårningsdetaljer.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@cracko: Har fått trackingdetaljer ifrån Wish tidigare, men inga som avslöjar vart paketet faktiskt är. https://imgur.com/a/oeA0K här är en bild på trackingdetaljerna som inte säger så mycket.

@moonblase Finns flera stycken ombud som paket skickas runt till vilket gör det svårt att veta vart det här har landat men antar att man nästan får försöka ta sig till dem och fråga sig runt.

@knge På vilket sätt menar du att jag försöker lura företaget, allt är på faktura som jag inte har betalat än för att jag inte behövt?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Här är ditt svenska tracking CD991227085DE (från http://www.yuntrack.com/Track/Detail/YT1729221026200243 ). Kolla det numret när du går till posten.

Permalänk
Medlem

Okej en liten uppdatering, kollinumret som @cracko länkade var till mitt paket. Kontaktade Postnord som sa även fast paketet står som levererat så har det returnerats till avsändaren eftersom ägaren till paketet inte hittats, även fast mitt namn stod på paketet. Antar att det bara är att försöka få tag på Wish på något sätt och få dem att skicka det igen, försökte även ringa supporten men numret verkar inte vara i bruk.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

@ggustavsson: Finns tyvärr ingen att nå på adressen dit jag beställt, är bara en lokal som man verkar kunna hyra för olika tillställningar. Har mailat till Wish ett par gånger men får alltid samma automatgenererade svar att kontot är blockerat. Testade att maila direkt till wish nu och hoppas att kunna få något svar, annars antar jag att jag får försöka ringa och få tag på någon.

@Garderoben @Jonny Myran Har testat använda kollinumret på postnord, schenker och dhl men har inte fått någon träff på någon utav sidorna. Ringde postnord och de sa att jag var tvungen att återkomma med ett svenskt kollinummer för att de skulle kunna hitta det. Har alltså inget kollinummer att uppge till något utlämningsställe.

Testa med http://www.17track.net/en om du har internationellt nummer att slå in.

Posten är ganska bedrövliga funkar bara med postens egna kollinummer..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Okej en liten uppdatering, kollinumret som @cracko länkade var till mitt paket. Kontaktade Postnord som sa även fast paketet står som levererat så har det returnerats till avsändaren eftersom ägaren till paketet inte hittats, även fast mitt namn stod på paketet. Antar att det bara är att försöka få tag på Wish på något sätt och få dem att skicka det igen, försökte även ringa supporten men numret verkar inte vara i bruk.

Paketet är returnerat korrekt.
Om adressaten på paketet inte finns på angiven adress så returneras paketet.
Jag har ALDRIG haft problem med varken wish eller Postnord.
Wish svarar i princip alltid inom 1h ifrån att jag reklamerat en produkt och inom 24h har jag pengarna på kontot.

Lycka till med paketet. Hoppas avsändaren skickar försändelsen igen.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

@Nollan: Lyckades inte få kontakt med wish via deras kontaktformulär men har nu lyckats kontakta dem på annat viss så nu får jag se om de kan hjälpa mig med att få mitt paket tillbakaskickat till rätt adress denna gången.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trizones:

@knge På vilket sätt menar du att jag försöker lura företaget, allt är på faktura som jag inte har betalat än för att jag inte behövt?

Förutsatte att du var en av de som försökt generera rabattkoder, om inte så ursäkta.

Permalänk
Avstängd

Går att få återbetalning för detta

Permalänk

köpte lite småsaker från wish, mest för att testa (har förut beställt flera ggr från alibaba o liknande utan problem) väntar fortfarande på de flesta paketen, men de ligger innom leveranstiden och jag tror mest de ligger i högarna på arlanda pga Postnords systemfel...

Däremot damp det första ner igår, med ett par vinterkängor, jag tänkte jag skulle testa för ca 225:- ink frakt, hade inga större förväntningar, men för 225 var de helt ok förutom att den storlek jag beställde European 44 stämde inte riktigt, jag skulle nog säga de var 42-43, så tårna ville inte riktigt få plats

hörde av mig till kundtjänsten på wish, Sa att jag vill sända tillbaka, och istället få storlek Europa 45 i utbyte.

De återkom inom 3 timmar, med besked att de återbetalar summan och jag behöver inte skicka tillbaka skorna utan kan slänga eller ge bort dem i present sa dem..
Så jag får väl testa beställa hem 45 istället... så inget problem med kundtjänst för mig .

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Är du skriven där du bor på din studieort? Har du gjort tillfällig adressändring? Har du inte gjort detta och posten inte kan hitta dig skriven på gatan en så är det ju självklart att dom skickar tillbaka det.

Dom returnerar inte ett kinapaket för att du har skrivit siffra. Dom sätter på ett klistermärke där det står att mottagaren inte bor på adressen. Sen går det till dubbelkoll.

Jag vet detta eftersom jag har bråkat med flera gånger om detta då brevbäraren var inkompetent och gjorde så med våran post trots att namnet står klart och tydligt på brevlådan och paketen kom ned i brevlådan dagen efter när en mer läskunnig brevbärare kom förbi. Helt normalt enkelt efternamn. Då satt det ett klistermärke på paketen samt brev att vi mottagaren inte fanns på adresen.

Tog kort på både post och brevlåda och skrev på deras facebook och undrade hur det stod till med intagningskraven. Efter det så pratade jag med ansvarig chef för vårat område som inte var speciellt nöjd med den som delade.

Om du nu mot förmodan är skriven där du studerar så har ju postmord fallerat helt.