Hur levla snabbare i F4?

Permalänk
Medlem

Hur levla snabbare i F4?

Jag har kört två "versioner", en där jag startade på lätt nivå och jobbade mig uppåt. Jag valde inte mina perks i en viss linje för att nå nästa nivå, utan bara de jag tyckte passade min spelstil just då. På det sättet levlade jag upp hyfsat snabbt och hittade bra vapen och flera powerarmors längs resan.

Min nuvarande karaktär kör jag i level "hard" (eller extra hard, eller vad näst svåraste nivån heter?), och då känns det som om levlandet går mycket långsammare och jag har svårare att hitta bra vapen. Kör quests och dödar fiender som tidigare, men det känns som hela levelling-grejen går långsammare. Hittar heller inga powerarmors någonstans : (

Några tips på hur jag levlar snabbare och kan modda vapen och skydd på högre nivåer?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfetto:

Jag har kört två "versioner", en där jag startade på lätt nivå och jobbade mig uppåt. Jag valde inte mina perks i en viss linje för att nå nästa nivå, utan bara de jag tyckte passade min spelstil just då. På det sättet levlade jag upp hyfsat snabbt och hittade bra vapen och flera powerarmors längs resan.

Min nuvarande karaktär kör jag i level "hard" (eller extra hard, eller vad näst svåraste nivån heter?), och då känns det som om levlandet går mycket långsammare och jag har svårare att hitta bra vapen. Kör quests och dödar fiender som tidigare, men det känns som hela levelling-grejen går långsammare. Hittar heller inga powerarmors någonstans : (

Några tips på hur jag levlar snabbare och kan modda vapen och skydd på högre nivåer?

Nu var det väldigt länge sedan jag spelade Fallout 4, men jag har för mig att din "intelligence" spelar en roll i hur mycket experience du får för kills och quests. Du kanske hade högt värde i första spelomgången och mycket lägre nu i andra?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Nu var det väldigt länge sedan jag spelade Fallout 4, men jag har för mig att din "intelligence" spelar en roll i hur mycket experience du får för kills och quests. Du kanske hade högt värde i första spelomgången och mycket lägre nu i andra?

- Det är möjligt att jag hade mer intelligence i förra spelet, minns inte. Men är det den största/bästa faktorn för att samla experience i spelet?
I nuvarande spelet försöker jag nå nivån att automatvapen ska ge 20% extra skada t.ex., och då krävs agility för att nå dit.
Men själva levlandet...tar en jäkla tid.

Minns att jag inte jobbade så hårt på mainquests sist, men ändå levlade snabbare än nu då jag försöker hålla mig till mains för att de ger mest XP.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Intelligence eller idiot Savant det är frågan...

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/4vlf5f/idiot_savant_vs_...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

- Tackar för länken till tabellen, men tyvärr är jag för noob:ish för att förstå den...
Vad är "Idiot Savant" i sammahanget? Något man väljer eller blir beroende på vad för perks man ökar?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Jsg körde med idiot savant. Save under under dialogen när man lämnar in quest (precis innan för Eco). Sen startar jag från last save tills det inträffar. Gör sjuk skillnad.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jsg körde med idiot savant. Save under under dialogen när man lämnar in quest (precis innan för Eco). Sen startar jag från last save tills det inträffar. Gör sjuk skillnad.

- Du save:ar alltså medan du meddelar resultatet av en quest till uppdragsgivaren?
Vad är "Eco" i det sammanhanget...och vad är det som inträffar när du startar om från senast sparade?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

- Tack o bock, den förklarade en del.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jsg körde med idiot savant. Save under under dialogen när man lämnar in quest (precis innan för Eco). Sen startar jag från last save tills det inträffar. Gör sjuk skillnad.

Om du utnyttjar quicksave/load på det sättet tills Idiot Savant rollar rätt kan du väl lika gärna köra med ett XP fusk eller liknande? "Charmen" med Idiot Savant är ju att den är slumpmässig.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfetto:

- Du save:ar alltså medan du meddelar resultatet av en quest till uppdragsgivaren?
Vad är "Eco" i det sammanhanget...och vad är det som inträffar när du startar om från senast sparade?

Oj, skrev fel. Menar att jag trycker save precis innan jag får exp. Inträffar inte idiot savant så startar jag om från last save tills den gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Om du utnyttjar quicksave/load på det sättet tills Idiot Savant rollar rätt kan du väl lika gärna köra med ett XP fusk eller liknande? "Charmen" med Idiot Savant är ju att den är slumpmässig.

Jag säger inte att det är inte särskilt roligt att göra så, men det ger sjuk XP utan att egentligen fuska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

En annan sak jag undrar över - om man exempelvis lockpickar mycket på låg level, kommer man bli bättre o bättre successivt då, eller måste man "perka" sig uppåt som lockpicker?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfetto:

En annan sak jag undrar över - om man exempelvis lockpickar mycket på låg level, kommer man bli bättre o bättre successivt då, eller måste man "perka" sig uppåt som lockpicker?

Du måste investera i perks om du skall kunna öppna svårare lås (rank 4 gör även att dina bobby pins aldrig går sönder).

Sen lär man sig hur låsen fungerar efter lite nötande, så att man sällan har sönder några pins ändå.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Om man använder idiot savant kom ihåg att supa till innan du lämnar in uppdragen då dom flesta former av alkohol sänker din intelligens och ökar chansen för att trigga idiot savant

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.