Permalänk
Medlem

Ni som kör med 27”/1080P skärmar.

Känns som man läser lite här och där att 1080P blir grynigt på 27”-skärmar som kör 1080P. Upplever ni det? Jag kunde inte låta bli att köpa en Acer 27" Predator XB271H idag när den var prissänkt med 2000kr. Har dock 30 dagars öppet köp. Frågan är hur man ska göra?

Med vänlig hälsning,
Rickard

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard:

Känns som man läser lite här och där att 1080P blir grynigt på 27”-skärmar som kör 1080P. Upplever ni det? Jag kunde inte låta bli att köpa en Acer 27" Predator XB271H idag när den var prissänkt med 2000kr. Har dock 30 dagars öppet köp. Frågan är hur man ska göra?

Med vänlig hälsning,
Rickard

Hur upplever du skärmen då, också grynigt?
Går själv i tankarna att köpa en 27”.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat testa. Har inte köpt alla delar till datorn ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Har kört det i de 3 senaste åren helt utan att jag stört mig på det alls, men nu va jag till optikern och fick glasögon och visst nu syns det väl lite tydligare, inget jag stör mig på, men visst har du en 4k skärm bredvid så är det ju skillnad(har testat)

Jag kommer nog köra på denna trotjänare till den dag den dör och då blir det en rejäl 4k skärm, är väl först om några år som grafikkorten orkar driva en sån skärm vettigt ändå👍

Permalänk
Medlem

1080p känns nog grynigt på både 24 och 27 tum när man vant sig vid 1440p, så det spelar ingen större roll.

Permalänk
Inaktiv

Kör inte med det men har provat och det känns absolut för grynigt för mig. 1440p 27" börjar istället bli lite smått men i och med att allting är så skarpt så fungerar det ändå bra.

Permalänk
Medlem

Jag har inte så mycket emot 27 1080p om du har den nog långt bort. Men sitter du typ 30 cm från den så ser alla pixlar ut som bumlingar. Men har du den lite längre bort tycker jag det är rätt skönt med stor text... kanske är jag som har dålig syn.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

När en kompis köpte en 1080/27" tyckte jag han var dum i huvudet. Men nu har jag suttit en hel del vid den och har insett att jag inte stör mig ett smack. Ser inte alls illa ut faktiskt. Hade dock inte köpt själv, för liten uppgradering.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Det slutade med att vi behöll skärmen. Alla har nog olika krav på bildkvalitet men tycker bilden blev kanon med 1080P på 27” Acer Predator XB271-H. Antagligen för att jag inte sätt hur 1440P ser ut 😃. Nöjda är vi ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk

@Rickard:

Slutet gott allting gott

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD