Tips på spel till 13-årig flicka

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf:

Ja gamla spel går jätte bra, hon har som sagt spelat Ocarina of time så finns inga behov utav super grafik.

Jag kom på ett annat spel som hon har kört innan och gillade som jag själv kan rekommendera till både vuxna och barn, Unravel.

Tack för alla tips hittills skall kolla igenom alla, skriv gärna ifall ni kommer på något mer.

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce:

Oj där har du nog något jag själv kommer att fasta i gillar nordisk mytologi.

@blackeagle

Ja det såg verkligen intressant ut.

Permalänk
Medlem

Ori and the blind forest kanske?

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Hat in time eller SteamWorld Dig 2, 1 är gratis på origin just nu.

Permalänk
Medlem

Känner förstås inte personen i fråga, och jag kanske underskattar mobilgenerationen, men jag tolkar det som att det inte får vara särskilt svårt eller särskilt krångligt då? (gäller säkert många som aldrig spelar spel iofs)

Vet inte var du drar våldsgränsen dock? Är allt människoskjutande uteslutet?

Mini Ninjas - högst barnanpassat plattform
Abe's Oddysee New and Tasty - halvpussligt plattform
Ori and the blind forest - plattform, en del ganska svåra moment, vackert
Rocket League eller...
Trackmania - eller annat "roligt" bilspel
Phoning Home - har köpt men ej testat detta ännu, men det ser roligt ut
Lego-spelen - som du nämner, helt klart, de är väldigt lika, själv har jag spelat Star Wars och Pirates of the caribbean, kan rekommendera båda, annars bara gå efter det varumärke som tilltalar dig/henne
Overlord - tyckte själv inte det var jätteroligt, men typ blandning mellan plattform och lätt RPG

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Just Obduction har lite småproblem med t.ex. laddningstider och framrate.

"There are two primary problems with this game, which both has to do with mechanics. For one, the engine has some texture loading trouble. My 1080 isn't able to keep a steady framerate. On the other hand, the game doesn't require a steady framerate as there aren't any puzzles where things are timed. But this problem also affects loading screens. In the later stages of the game, you will have to go between certain areas in the game, and you are looking at 20-30 seconds loading times." - Taget 11/11-17 från Rtvzr:s recension på Steam angående Obduction.

Jag tror att detta kan göra att spelaren blir frustrerad på laddningstiderna och att vederbörande inte vill spela spelet något mer just på grund av detta.

//sparkar_boll

Frameraten och laddningstiderna var sisådär i Myst 1 också.

Men visst rekommenderar jag gärna Blizzardspel och andra extremt välpolerade spelupplevelser (vilka är väldigt få i det stora hela).

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Lite spel som dök upp i mitt huvud.

Planet Coaster
The Binding of Isaac
LIMBO
Terraria
World of Warcraft (finns trial att testa till lvl 20)
Heroes of the Storm
Olika Telltale series
Final Fantasy spel (skulle rekommendera 10an först för den har en väldigt fin story).

Tänkte lite som så att det kan va bra att hon testar på många olika typer av spel.

felstavning
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

hmm knepigt men finns lösningar iaf

Zoo Tycoon - klassiker taktiskt och gäller verlkigen att tänka till för att få sitt Zoo till höjderna skapa en fungerande Zoo park
Roller caster tycoon som ovan fast handlar om att skapa berg och dalbana
Theme park skapa sin nöjes park

dessa 3 spel är inget dödande i. men kräver tålamod och tänkande och komma på bra lösningar.

Att overwatch som en rekommendera är inget en 13 åring bör spela iaf om man siktar och skjuter ihjäl andra som ser ut som människor iaf ganska realistiskt e ju inge vidare liksom
enda trevliga i det spelet är att allt ser lite tecknat ut men låt dig ej luras för overwatch e precis som alla andra fps.

Enda jag kan tänka mig är strategi spel som tex LoL, Dota 2, Age of wonder , Age of empire, warcraft,
dessa spel handlar om att erövra och det krävs smart tänkande och snabbhet visserligen dödar man där med men inte så realistiskt och dramatiskt som i inriktade fps spel.
Myst är ett mycket bra spel med ska sägas.
hoppas du finner nå bra. när jäntan din blir lite äldre kanske hon vill spela fps så låt henne testa och avgöra själv
mvh daddypro

Permalänk
Medlem

Har inte lirat detta själv, men Josef Fares spel:

http://store.steampowered.com/app/225080/Brothers__A_Tale_of_...

Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

Kom även att tänka på det här spelet som kom tidigare i år Yooka-Laylee

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Minecraft måste finnas med på listan.
Don't starve, men kanske är lite för svårt?

Permalänk
Medlem

80 Days borde vara perfekt. Då får man utöver ett underhållande spel även lite Jules Verne-vibbar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Finns ju en del äventyrsspel som inte nämnt, Bastion, Deponia, Memoria, The book of unwritten tales, The Banner Saga 1&2, Torchlight 2, och Trine 2 för att nämna några.

Antichamber rekommenderas också som läromedel!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Gta V, alltid roligt