Thermaltake lanserar gamingstol med inbyggd kylning

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Thermaltake lanserar gamingstol med inbyggd kylning

Efter Aerocools gamingstol med RGB-belysning introducerar nu Thermaltake en ny innovation, där företagets senaste modell kommer med inbyggd kylning i form av fläktar under sätet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Maj 2009

Nu kan du känna lukten av dina pruttar bättre utan att göra en bävernäve

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

Folk sitter så länge i sina stolar att de får eksem Här är lösningen!

hm, kan man inte få med vattenkylning/underspoling också

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

I lol'd.

Behövde kolla upp om vi plötsligt har fått en ny "1:a April"-dag den 13:e November, men detta verkar vara en seriös produkt.

Det kanske inte är lika populärt med IT-cafén i Sverige längre, men dessa stolar skulle ju ändå passa rätt bra på såna platser.
Eller Dreamhack. Fy fan vad jag svettades när jag var där första och sista gången. Minns att jag satt utan byxor för det var så otroligt varmt.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Bra om man vill överklocka sig själv? Nja, känns som att stolen är feldesignad från början om det krävs kylning.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Ännu bättre val! fixa bara en mjukstoppad ring till den.

http://www.separett.com/sv/products/toilets/freeze-2000/

Dold text

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Fiser man får man oset direkt i nyllet

i7-4770K. Dark Pro Rock 4.
GTX1070. Accelero Twin Turbo.
16GB RAM. 2400MHZ.
1TB SSD. Samsung 860.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Så upp till 1,5 grader där det troligen är kring 5000rpm. Kommer låta som att man flyger iväg och inte hjälpa så mycket.

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

HAHA, dock är jag positiv inställd vad gäller designen.

+ Inga höga kanter vid sittdynan (hatar dedär kanterna med passion, vill nästan ta till järn sågen på vissa modeller)
+ Mina favorit armstöd bland de jag testat

Korsryggsdynan ser lite väl stor ut dock

Intel® Core i5-4670K @ 4.4GHz | ASRock Z87 Extreme 6 | G.Skill Sniper 2x8GB @ DDR3-1866 CL9 | Samsung 840 Pro 128GB + Evo 850 500GB | Gigabyte GTX 970 G1 (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | M-Audio Q40 hörlurar | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Den här årstiden så vore det bättre med inbyggd värme.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Hade det varit 1:a april hade jag 100% accepterat det som ett urtramsigt skämt.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Kunde ju sänka tempen 5 grader om de hade skippat läderklädsel! Vad tänkte dem med?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av crew seven:

Precis vad jag tänkte, jag tror denna stol främst säljs i varmare länder. Som både har varmare sommar, men även en längre varm period.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Finns ju kylda bilstolar i varma länder precis som det finns uppvärmda här. Inte konstigt det kommer till en stol. Men jag skulle nog mera haft en uppvärmd stol än nerkyld.

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Implor:

Finns ju kylda bilstolar i varma länder precis som det finns uppvärmda här. Inte konstigt det kommer till en stol. Men jag skulle nog mera haft en uppvärmd stol än nerkyld.

För det är skillnad på att sitta och sitta för vissa hehe.

i7-4770K. Dark Pro Rock 4.
GTX1070. Accelero Twin Turbo.
16GB RAM. 2400MHZ.
1TB SSD. Samsung 860.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

"fläktarna kunna kyla sätet med upp till 1,5°C"

wow, du får exakt samma effekt om du sitter i badbyxor istället för jeans.
Detta var det lamaste jag har läst på länge.

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Förstår inte varför ni verkar bli så förvånande. Inom bilvärlden är det inte konstigt att få säten som både har värme och kylning. Med det sagt så verkar denna lösning väldigt tafflig.

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Tanken är väl att fläktarna ska trycka tillbaka fisarna i röven på en?

Intel Core i7 4790K, Asus Maximus VII Formula, 32 GB DDR3 2400MHz, EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 + Några SSD'er

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Implor:

Har kört genom Mojaveöknen utan kyld stol, och det var inga problem. Allt som behövdes var en rejäl AC. Eftersom att värmen i kroppen stiger så vill man ju framför allt kyla ner huvudet. Värme är däremot mysigast när det kommer från ända och svank. Ser ingen riktig poäng i att kyla ner röven av alla ställen. Har du någonsin känt under en riktigt varm dag att det skulle vara trevligt att kyla ner röven? Det kanske inte är den del som står högst upp på listan, men däremot ansiktet och överkroppen är ju underbart att kyla ner en varm dag. Köp en stol i ett material som andas så slipper du rövsvett. En temperatursänkning på 1.5°C kommer nog inte att göra någon direkt skillnad. Däremot så kommer 5100 RPM att märkas av.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Sir_Manfred:

Tanken är väl att fläktarna ska trycka tillbaka fisarna i röven på en?

Att lura arslet på en fis får en ny mening.

Ser inget stort behov av denna stol iallafall och anser att få ner tempen med 1,5 grader känns rätt menlöst. När det är sommar och 30 grader varmt, spelsession på 10 timmar, då räcker inte 1,5 grader mindre för att få bort rövsvetten.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Ystad
Registrerad
Okt 2010

Perfekt om man äter mycket indisk mat

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Bassen87:

Perfekt om man äter mycket indisk mat

Helt fel problem lösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av apamedvapen:

I lol'd.

Behövde kolla upp om vi plötsligt har fått en ny "1:a April"-dag den 13:e November, men detta verkar vara en seriös produkt.

Det kanske inte är lika populärt med IT-cafén i Sverige längre, men dessa stolar skulle ju ändå passa rätt bra på såna platser.
Eller Dreamhack. Fy fan vad jag svettades när jag var där första och sista gången. Minns att jag satt utan byxor för det var så otroligt varmt.

Är det ett 1:a April skämt, eller seriöst?

Skrivet av perost:

Bra om man vill överklocka sig själv? Nja, känns som att stolen är feldesignad från början om det krävs kylning.

Lite så tänkte jag också. Välj material som är svalare och skapa lite luftigare design istället.

Skrivet av infigo:

Så upp till 1,5 grader där det troligen är kring 5000rpm. Kommer låta som att man flyger iväg och inte hjälpa så mycket.

Du kommer höra att du är varm?

Skrivet av crew seven:

Oh gud nej.

Troligen pga min lägenhet har "för bra" isolering, men jag har fan fönster öppna och fläktar igång. Är på tok för varmt i både sovrumt och vardagsrum just nu, trots att jag varje dag i typ 2 veckor minskat elementen. Det i sovrummet är nästan helt avstängt nu, men lik fan för varmt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Paddanx:

Är det ett 1:a April skämt, eller seriöst?

Seriöst
Men satt dock med en filt, tunt täcke, eller något liknande (minns inte riktigt) så det var ju inte som att jag blottade mig helt och hållet.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av apamedvapen:

Seriöst
Men satt dock med en filt, tunt täcke, eller något liknande (minns inte riktigt) så det var ju inte som att jag blottade mig helt och hållet.

Något många missar med värme är ju att kläder faktiskt både isolerar från den men även absorberar den. Så är man varm och man vill svalka sig så är tunt löst plagg helt klart det bästa. Så inte förvånad att ett tunt täcke fungerade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Fördelen du behöver inte ha en höj och sänkbar gasfjäder utan en fläktkontroller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Brukade vara proffs i professionellt sittande... fick käka smärtstillande för riktigt långa pass xD

#lifegoals

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Gender Bender:

Har kört genom Mojaveöknen utan kyld stol, och det var inga problem. Allt som behövdes var en rejäl AC. Eftersom att värmen i kroppen stiger så vill man ju framför allt kyla ner huvudet. Värme är däremot mysigast när det kommer från ända och svank. Ser ingen riktig poäng i att kyla ner röven av alla ställen. Har du någonsin känt under en riktigt varm dag att det skulle vara trevligt att kyla ner röven? Det kanske inte är den del som står högst upp på listan, men däremot ansiktet och överkroppen är ju underbart att kyla ner en varm dag. Köp en stol i ett material som andas så slipper du rövsvett. En temperatursänkning på 1.5°C kommer nog inte att göra någon direkt skillnad. Däremot så kommer 5100 RPM att märkas av.

Jag har åkt i Saab 9-5 med ventilerade framstolar tyckte det var rätt behagligt när bilen stått i solen ett tag. Inte en funktion som avgör bilköp kanske men en bra funktion när den sitter där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2014

Jag är förvånad att ingen ha nämnt sladden som man måste dra till stolen och kommer köra över stup i kvarten. För det räcker ju inte med hörlurarna...

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Gött nu kan kyla sin bak den blir nästan varmare än vad dator blir.

Skrivet av Mr_Lazy:

Folk sitter så länge i sina stolar att de får eksem Här är lösningen!

hm, kan man inte få med vattenkylning/underspoling också

Du anar inte vart jag har fått eksem.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666